آخرین مطالب

سرنوشت نمایشگاه های مجازی در دوران پساکرونا اخبار مراکز همایش و نمایشگاهی

سرنوشت نمایشگاه های مجازی در دوران پساکرونا

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز گفت: خواسته فعالان نمایشگاهی این بود که در این مدت باقی مانده از سال، تا جایی که ممکن است رویدادها برگزار شوند تا از این طریق چرخ اقتصاد کشور نیز به حرکت درآید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش نیوز، شیوع ویروس کرونا در ایران در آستانه یک سالگی است ولی هنوز تبعات و پیامدهای شیوع این ویروس خطرناک به قوت خود باقی است. این ویروس موجب شد که تغییرات عمده ای در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری و حتی معیشت و سبک زندگی مردم ایجاد شود.

یکی از بخش هایی که شیوع این ویروس تاثیر چشمگیری بر روند فعالیت آن داشت، صنعت نمایشگاهی کشورها بود. وقفه طولانی مدتی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در برگزاری رویدادها به وجود آمد شرکت های برگزارکننده و فعالان صنعت نمایشگاهی را بر آن داشت تا از ظرفیت های پنهان یا مغفول این صنعت بزرگ استفاده کنند. یکی از این ظرفیت ها، برگزاری نمایشگاه های مجازی است. با لغو شدن موقت برگزاری رویدادهای فیزیکی بسیاری از فعالان این صنعت بر آن شدند تا نمایشگاه هایی را در بستر فضای وب برگزار کنند.

اما این نمایشگاه ها تا چه اندازه توانستند موفق عمل کنند؟ آیا با رونق گرفتن برگزاری فیزیکی رویدادها، نمایشگاه های مجازی همچنان مخاطب خواهند داشت؟

حبیب ماهوتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: با شیوع این ویروس در ایران شرکت نمایشگاه های بین المللی تبریز نیز مانند سایر استان ها فعالیت های نمایشگاهی خود را به حالت تعطیل درآورد. چرا که وجود هر تجمعی امکان تشدید شیوع ویروس کرونا را افزایش می داد. بنابراین وجوه دریافتی از تمام غرفه دارانی که برای رویدادهای نمایشگاهی اواخر بهمن و اسفند ماه سال گذشته و همچنین فروردین ماه سال جاری ثبت نام کرده بودند نیز عودت داده شد.

وی افزود: در اردیبهشت ماه دو نمایشگاه در استان برگزار کردیم و در خرداد ماه نیز اولین نمایشگاهی بودیم که در شرایط کرونایی و با کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا،‌ استانداری و سازمان صمت استان نمایشگاه ها را طبق برنامه تایید شده کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان برگزار کردیم. در این میان پیک دوم شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شد که این موضوع موجب شد برگزاری رویدادها در تمام نقاط کشور تا اطلاع بعدی ممنوع شود. پس ازفروکش نسبی و مدیریت شیوع ویروس کرونا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت مجوز برگزاری رویداد ها در مناطق نارنجی و زرد را صادرکرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تبریز همچنین گفت: در این بین برخی از سازمان ها و نهادها که نگاه منفی نسبت به صنعت نمایشگاهی دارند بنا به مخالفت با برگزاری رویداد ها حتی در مناطق زرد و نارنجی گذاشتند. اما خوشبختانه برگزاری رویدادها در مناطق نسبتا کم خطر آغاز شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

تقویم نمایشگاهی سه ماه پایانی سال

ماهوتی در ادامه به تقویم نمایشگاهی سه ماه پایانی سال اشاره کرد و گفت: در فصل پایانی سال شاهد برگزاری رویدادها به صورت همزمان و متوالی هستیم. نمایشگاه هایی وجود دارند که تا قبل از شیوع ویروس کرونا بابت برگزاری آن ها زحمات فراوانی کشیده شده بود. این نمایشگاه ها با قدمت طولانی که دارند به نوعی برند شده اند. بنابراین برگزاری این رویدادها در هر زمانی مثمر ثمر خواهد بود. در همین راستا خواسته فعالان نمایشگاهی این بود که در این مدت باقی مانده از سال تا جایی که ممکن است رویدادها برگزار شوند تا از این طریق چرخ اقتصاد کشور نیز در کنار مسائل پیرامون شیوع ویروس کرونا به حرکت در بیاید. صنعت نمایشگاهی برای بسیاری از فعالان این حوزه اعم از کارمندان و کارگران تنها راه امرار معاش و گذران زندگی است. بنابراین یکی دیگر از دلایلی که برگزارکنندگان نمایشگاهی در صدد هستند که تا پایان سال جاری تا حد ممکن رویدادها را برگزار کنند، همین موضوع است.

افق صنعت نمایشگاهی در سال 1400


وی در بخش دیگری از صحبت های خود به افق صنعت نمایشگاهی در سال 1400 اشاره کرد و گفت: به عقیده من پیش بینی اکثر فعالان نمایشگاهی کشور بر این است که با توجه به زحمات کادر درمان و وزارت بهداشت و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم،‌ سال آینده شیوع ویروس کرونا به صورت جدی و کامل تری کنترل و شرایط تقریبا عادی خواهد شد. بنابراین معتقدم که رویدادهای نمایشگاهی در سال آینده بدون وقفه و با برنامه ریزی قبلی در سررسید مقرر برگزار خواهد شد. البته نباید از تاثیر شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی غافل بود. امروزه و با توجه به اینکه در برگزاری رویدادها تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، مشاهده می کنیم که مشارکت کنندگان از حضور در رویداد ها اجتناب می کنند. اگر مشارکت کننده ای نیز راغب به حضور در نمایشگاه باشد متراژ غرفه خود را به شدت کاهش می دهد. چرا که از پس مخارج غرفه داری خود بر نمی آید و از طرفی حضور در رویداد ها در شرایط کنونی را ریسک بزرگی برای خود قلمداد می کند.

سرنوشت نمایشگاه‌های مجازی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تبریز همچنین به برگزاری نمایشگاه های مجازی اشاره کرد و گفت: من به شخصه مخالف برگزاری رویدا ها به صورت مجازی نیستم اما بر این باورم که "شنیدن کی بود مانند دیدن؟". برگزاری رویدادهای مجازی حتی در دنیا نیز موفق عمل نکرده است. چرا که بازدیدکنندگان از نمایشگاه های مجازی نمی توانند کالای مورد نظر خود را از نزدیک حس و لمس کنند. بازدیدکننده تا با طرف معامله خود مذاکره حضوری و چهره به چهره نداشته باشد و از کیفیت، ابعاد و حجم کالای مورد نظر خود اطمینان حاصل نکند، نسبت به خرید آن محصول مردد خواهد بود.

ماهوتی در پایان گفت: به عقیده من برگزاری رویدادهای مجازی در سال آینده با افت شدیدی مواجه خواهند شد ولی در مقابل نمایشگاه های فیزیکی با اقبال مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان مواجه خواهد شد. از طرفی نیز امیدواریم که با دعوت از شرکت های خارجی و حضور آن ها در نمایشگاه های داخلی موجب ارزآوری به کشورنیز بشویم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور