بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی گفت: صنعت نمایشگاهی ما در سال 1400 بین 50 تا 70 درصد نسبت به سال جاری پیشرفت خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش نیوز، صنعت نمایشگاهی و تاثیر این صنعت در توسعه اقتصاد و تجارت کشور به قدری با اهمیت است که این عرصه را به عنوان ویترین اقتصاد کشور می شناسند.
شاید به جرات بتوان گفت که صنعت نمایشگاهی یکی از صنایعی بود که بیشترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفت. ممنوعیت چند ماهه برگزاری رویدادها در سطح کشور تیر خلاصی بر پیکره نیمه جان این صنعت بود. صنعتی که بسیاری از کارشناسان و فعالان آن بر این باورند که نگاه ویژه ای از جانب دولت بر اهمیت این صنعت وجود ندارد. برخی دیگر نیز معتقدند که دولت باید این عرصه را به بخش خصوصی واگذار کند و نقش خود را در این صنعت کمرنگ کند.
شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران به عنوان یکی از حلقه های سیاستگذار صنعت نمایشگاهی، تاثیر مهمی بر روند فعالیت فعالان این صنعت و رشد و توسعه آن دارد. با تغییر مدیریت این شرکت امیدها برای بهتر شدن شرایط و هموار شدن مسیر فعالیت فعالان این حوزه در سال های آینده بیشتر شده است.
در همین رابطه گفت و گویی را با حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها ترتیب داده و آخرین وضعیت صنعت نمایشگاهی را از وی جویا شدهایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.
حسن زمانی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: پیش بینی ما این است که صنعت نمایشگاهی در سال 1400 بین 50 تا 70 درصد نسبت به سال جاری پیشرفت خواهد داشت. با توجه به وجود تمام مشکلات و چالش هایی که در این صنعت هست، این عرصه حرف های زیادی برای گفتن دارد. به عقیده من سال آینده سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی در کشور و در دنیا خواهد بود.
وی در ادامه افزود: ما در سال آینده اکسپوی 2020 را نیز پیش رو داریم. این رویداد بزرگ بین المللی می تواند اوج قدرت این صنعت در تمام دنیا باشد. یکی از شاهکارهای بزرگ صنعت نمایشگاهی ما برگزاری اکسپو 2020 دوبی خواهد بود. ما با برنامه ریزی ویژه ای که در این خصوص انجام داده ایم درصددیم تا بیشترین بهره را از مدت زمان برگزاری این رویداد بزرگ که شش ماه خواهد بود، کسب کنیم.
ظرفیت بالای اشتغالزایی در صنعت نمایشگاهی
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: صنعت نمایشگاهی ویترین نمایان و درخشان جمهوری اسلامی ایران است که با فعال بودن آن چراغ صنعت، تولید، صادرات و اشتغال کشور روشن خواهد شد. تنها یک متر مربع از این صنعت 5.7 روز اشتغالزایی دارد. حال اگر ما بالای یک میلیون متر مربع برگزاری رویداد ها در کشور را داشته باشیم با عدد بالایی از میزان اشتغال زایی در کشور رو برو خواهیم بود که باید از این ظرفیت بزرگ نهایت بهره وری را به عمل بیاوریم.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ