آخرین مطالب

مدیرعامل اکسپو آسیا خبر داد:

شرکت‌های نمایشگاهی گران قیمت شدند اخبار رویدادهای جهان

شرکت‌های نمایشگاهی گران قیمت شدند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: شرکت‌های نمایشگاهی مانند اینفورما، فیرا میلانو و فعالین بزرگ صنعت مهمان نوازی دستاوردهای بزرگی داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش نیوز، بیورن کمپه (Bjoern Kempe)، رئیس شرکت نمایشگاهی اکسپو آسیا معتقد است ویروس کرونا موجب تسریع در ادغام شرکت‌ها می شود. او برخی از تأثیرات احتمالی آینده را برای بازارهای نمایشگاهی آسیا و اتحادیه اروپا بررسی می‌کند.

19 آبان، روزی که موفقیت آمیز بودن آخرین آزمایش واکسن فایزر-بیونتک (Pfizer / BioNTech) اعلام گردید، روز مهمی برای صنعت جهانی نمایشگاه بود.

نتیجه بازار جهانی سهام خیره کننده بود: نتفلیکس، زوم، علی بابا، مورگن استنلی، فیس بوک، همگی تا 20٪ از ارزش سهام خود را از دست دادند، در حالی که شرکت های نمایشگاهی مانند اینفورما، فیرا میلانو و فعالین بزرگ صنعت مهمان نوازی دستاوردهای بزرگی داشتند. دلیل این امر ساده است؛ جهان دوباره خواهان تعاملات و روابط اجتماعی است. مردم هنوز هم بجای قرنطینه خانگی و تنها نشستن در خانه، برای ارتباطات اجتماعی ارزش قائل هستند، حتی اگر تجربیات کاملاً هولوگرافیک خیلی دور از دسترس نباشد.

امسال، همه‌گیری ویروس کرونا نقاط ضعف ما را نشان داده و کل صنعت ما را در سراسر دنیا متزلزل کرده است. تحقیقات نشان می دهد، به طور متوسط 70-80٪ درآمد فعالین صنعت در همه بازارها به جز چین از دست رفته است. درحالیکه همه گیری اولین بار در چین به ثبت رسید، این کشور به دلیل مدیریت بسیار دقیق سفر و موفقیت در قرنطینه، توانست بر این مشکل فائق آید. صنعت نمایشگاهی آن (حداقل از بُعد داخلی) در حال بازگشت به نقطه اوج خود است.

" به دلیل مدیریت بسیار دقیق سفر و موفقیت در قرنطینه، توانست بر این مشکل فائق آید... مجریان اروپایی باید بیاندیشند که چگونه به رقابت ادامه دهند تا کوسه های اعتباری آنها را نبلعند."

نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE) در شانگهای که اخیراً با مشارکت بسیاری از شرکت های بین المللی همراه بود، باز هم با موفقیت انجام شد. در همین حال که چین جشن می گیرد و تایلند و سنگاپور با قوانین سختگیرانه نمایشگاه های خود را احیا می کنند، بازارهای دیگر هنوز در بحران به سر می برند و موج دوم و تمام عیار ویروس کرونا را تجربه می کنند.

برگزارکنندگان نمایشگاه های اروپایی فکر می کردند که با نمایشگاه هایی که در لایپزیگ، دوسلدورف، فردریش شافن و همچنین در میلان و پاریس در ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار می شود، نشانه هایی از بهبود در وضعیت آنها ظاهر شود، اما بیشتر برگزارکنندگان اروپایی و آمریکایی تا ماه دسامبر به خواب زمستانی بازگشتند.

حتی در مواردی که برگزارکنندگان آماده و مایل به اجرای نمایشگاه های فیزیکی خود هستند، بسیاری از غرفه داران و بازدیدکنندگان با وجود اقدامات سختگیرانه ناشی از همه گیری ویروس کرونا در اروپا، هنوز احساس امنیت نمی کنند.

بلایی که بر سر برگزارکنندگان اروپایی آمد

درآمد برگزار کنندگان در اروپا متحمل خسارات فراوانی شده است به نحوی که مجبور شده اند سرمایه خود را از طریق سهامداران اصلی و بازار های مالی خود به طرز چشمگیری افزایش دهند. شرکت های نمایشگاهی بزرگی چون رید، تارسوس، اینفورما، دی ام جی و هایو همگی این مسیر را طی کرده اند. برگزار کنندگان اروپای مرکزی مانند کام اکسپوزیوم، و مسه  آلمان ضرر فراوانی را متحمل شدند. کام اکسپوزیوم برای زنده ماندن و جذب سرمایه  تازه مجبور است در ماه اکتبر به قانون چتر نجات پناه ببرد. شرکت های آلمانی  "مسه" همچنین بیش از 600 میلیون یورو از سهامداران خود درخواست کرده اند و فصل زمستان برای اکثر هیئت مدیره ها در آلمان فصلی دشوار است.

در خصوص سال 2021، برخی پیش بینی می کنند که درآمد سالانه حداقل 50٪ با کاهش روبرو خواهد شد. شرکت های نمایشاگاهی فرانکفورت و برلین نیز اعلام کرده اند که حداقل تا ماه آوریل هیچ فعالیت تجاری ای نخواهند داشت.

شرکت های آلمانی نه تنها به سرمایه نیاز دارند بلکه می دانند که سازمان های فعلی آنها هزینه بر هستند و بسیاری از آنها نیروی کار خود را کاهش داده اند.

کوسه های اعتباری نیز وارد صحنه شده اند. بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری خصوصی، بانک ها و شرکت های نمایشگاهی و صندوق ها ی آسیایی متوجه شده اند که این امر می تواند پنجره ای موقت برای ورود به بازار نمایشگاه های آلمان باشد. پرسش این است که آیا مدل مسه آلمان پایدار است و در آینده به هر شهر از طریق بازدیدکنندگان و غرفه داران دلار مالیاتی می رساند؟

آنچه مسلم است اینکه که ویروس کرونا موجب تسریع در ادغام بازارهای ما می شود. بسیاری از شرکت های خانوادگی در آسیا از این بحران جان سالم به در نمی برند و روش های دیجیتالی به آرامی کنترل را به دست خواهند گرفت.

برگزارکنندگان اروپایی باید به این فکر باشند که چگونه می توانند در عرصه رقابت باقی بمانند و توسط کوسه های اعتباری بلعیده نشوند. برگزارکنندگان چینی و آسیایی احتمالاً بحران اعتباری اینچنینی را احساس نخواهند کرد و با جیب های پر در انتظار آنچه ممکن است "یک جمعه سیاه" حیاتی باشد، خواهند ماند!



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور