آخرین مطالب

گفت‌وگو با کارول برونلی؛ برگزار‌کنندگان نمایشگاه برای بقا تا سال 2022 چه کنند اخبار نمایشگاه - مصاحبه، گزارش و یادداشت - اخبار رویدادهای جهان

گفت‌وگو با کارول برونلی؛ برگزار‌کنندگان نمایشگاه برای بقا تا سال 2022 چه کنند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: سال 2021 شباهت زیادی به سال 2020 دارد یا حداقل بدتر از آنچه خواهد بود که ما قبلاً فکرش را می‌کردیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، برآورد تأثیرات و پیش‌بینی آینده بازار جهانی نمایشگاه هیچگاه به این اندازه دشوار نبوده است. در آخرین گزارش سالیانه گلوبکس که توسط‌ «ای ام آر اینترنشنال» منتشر شد، برآورد کاملی از بازارهای جهانی و نگاهی اجمالی به سال 2022 آمده است. برای درک بهتر چالش‌های پیش روی برگزار کنندگان، با کارول برونلی سردبیر گلوبکس مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم. با گسترش نیوز همراه باشید:

تأثیر مستقیم کرونا بر بازار جهانی نمایشگاه‌ها چه بود؟
امسال بازار نمایشگاهی دنیا بی‌شک بیشترین کاهش ارزش تاریخ را به خود دیده است. برگزار‌کنندگان سراسر جهان مجبور به لغو یا به تعویق انداختن بخش بزرگی از عناوین نمایشگاهی خود شده‌اند که این امر منجر به کاهش چشمگیر درآمد آنها شد. در نتیجه، انتظار می‌رود حجم بازار جهانی در سال 2020 نسبت به سال 2019 به میزان 69درصد کاهش یابد.سال 2020 برای برگزار‌کنندگان سالی پرتلاطم بوده است. از سوی دیگر، بسیاری از آنها در پاسخ به کاهش چشمگیر درآمد، به برنامه‌های مدیریت هزینه روی آورده و بسیاری برای ارائه یک سکوی دیجیتال برای مشارکت مشتریان خود، به برنامه‌های آنلاین متوسل شدند. در بعضی موارد، این رویداد‌های مجازی به منبعی برای بازیابی درآمد مدل شد، اما در کل، بیشتر به آنها به عنوان یک ابزار استراتژیک مهم برای" خالی نکردن صحنه" و دیده شدن توسط مشتریان نگاه شد. به نظر ما ویروس کرونا برای اغلب برگزار‌کنندگان آینده نگر، عامل مهمی برای بازنگری به چگونگی ایجاد ارزش برای جامعه ی خدمات گیرنده آنها خواهد شد.

با این حال، شایان یادآوری است، باوجود اینکه سال 2019 از نظر اندازه رکورد زد ( ارزش بازار در سال 2019 به 29 میلیارد رسید)، اما رشد کلی بازار در سال 2019 در مقایسه با رشد 6/5 سال 2018 با 8/2 درصد کاهش مواجه بوده است. این کاهش نرخ رشد به دلیل کاهش فعالیت‌های تولیدی و افزاش تنش میان امریکا و چین منجر به کاهش گسترده تری نیز گردید.

علاوه بر اینها، طی50 سال گذشته کشور‌های عضو گروه G20 در سال 2019 شاهد بیشترین تعداد انتخابات بوده‌اند که این خود تاحدی منجر به بلاتکلیفی سیاسی شد. سال 2019 نیز، درمقیاس کمتری، به دلیل فروش دوسالانه کمتر در چند بازار بالغ (نظیر آلمان، ایتالیا) سالی کند بوده است.

در سال 2021 با چه چالش‌هایی مواجه هستیم؟
در سال 2021، عملکرد بازارهای نمایشگاهی در نهایت به شدت موج‌های آینده ی ویروس کرونا، اثربخشی طرح‌های واکسیناسیون و چگونگی مقررات تجمعات وابسته خواهد بود. ماهیت غیر قابل پیش‌بینی تمامی این عوامل تعیین کننده، برآورد کیفی بازار نمایشگاهی سال 2012 را نزدیک به غیر ممکن سازد. به دلیل تغییرات سریع بازار، می‌توانم بگویم، پیش‌بینی ما در خصوص اندازه بازار در فصل پاییز و بهار سال 2021 منتشر خواهد شد.

از آنجا که بحران کرونا ادامه پیدا می‌کند، آشکار است که سال 2021 در کنار لغو‌ها و تعویق‌های گسترده‌ای که همین حالا برای نیمه اول سال اعلام شده است، آشفتگی مالی حتی بیشتری را نیز شاهد خواهد بود. احتمالاً برگزار کنندگانی که برای حل مشکل خود در زمینه ی رویداد‌های رو-در-رو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و برای رویداد‌های دیجیتال چاره‌ای نیاندیشیده‌اند با مشکل بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

برگزار‌کنندگانی که قصد بقا طی 12 ماه امسال را دارند، چه باید بکنند؟
سال 2021 شباهت زیادی به سال 2020 دارد یا حداقل بدتر از آنچه خواهد بود که ما قبلاً فکرش را می‌کردیم. پیامد‌های مخرب و ماندگار همه گیری جهانی بر بازار نمایشگاهی همچنان تمرکز برگزار‌کنندگان را بر یکپارچگی دیجیتال معطوف می‌دارد. بنابراین، یک اولویت مهم برای برگزارکنندگان تمامی بازارها سرمایه‌گذاری بیشتر بر راه‌حلهای دیجیتال است- بسیاری با شروع موج اول کرونا (یا برای یک سری برگزار‌کننده مترقی تر، حتی قبل از آن) اقداماتی را آغاز کردند.

قبلاً در فصول دوم و سوم سال 2020، محدودیت تجمع گسترده موجب ترویج کانال‌های دیجیتال به عنوان یگانه ابزار برگزار‌کنندگان "جهت ایجاد سکوی تعامل با مشتریان و ارائه خدمات به ذینفعان و پشتیبانی از ارزش‌های برند آنها" گردید. در نتیجه، سال 2020 شاهد جریانی از آزمایش دیجیتال ( رویدادهای ترکیبی فیزیکی و مجازی، به هم رسانی آنلاین، وبینارها، اسپانسری مجازی) به همراه نمونه هایی نظیر گامنسکوم آلمان، جشنواره صدور مجوز انگلستان، و نمایشگاه کانتون در چین بوده است.

ای ام آر پیش‌بینی می‌کند، وقتی سرانجام کسب و کارهای جهانی بازگشایی شوند و نمایشگاه‌های فیزیکی بازگردند، شتاب پذیرش کسب و کارهای دیجیتال و افزایش درآمد مربوط به پیشنهاد جدید مورد انتظار دیجیتال برگزار‌کنندگان ادامه خواهد داشت. سال 2021 قطعاً انحراف از آن مسیر نخواهد بود.

با نگاهی کمی آنسوتر، به سال 2022، انتظار می‌رود بازار جهانی 78 درصد از اندازه سال 2019 خود را باز خواهد یافت. نرخ بازایابی از کشور به کشور متفاوت خواهد بود و به بسیاری از عوامل نظیر نشاط اقتصاد زیربنایی و مشارکت بین‌المللی در رویداد‌ها بستگی خواهد داشت.انتظار می‌رود چین با بازیابی 86 درصد از اندازه نسبی سال 2019 خود، مثبت‌ترین روند بازگشت را داشته باشد. این در وهله اول به بخاطر مشارکت پایین بین‌المللی نمایشگاه‌های این کشور (حدود 90 درصد از فضای نمایشگاهی آن توسط مشارکت‌کنندگان داخلی پر می‌شود) و نیز مقاومت نسبی بخش نهایی زیرساختی آن می‌باشد.

برزیل نیز از نظر جغرافیایی و مشارکت بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی دارد اما ممکن است به دلیل کندی رشد درآمد ناخالص ملی، کمی دچار اختلال گردد.

ای ام آر پیش‌بینی می‌کند، در سایر بازارها به دلیل اینکه شرایط منفی در یک منطقه توسط شرایط مثبت منطقه‌ای دیگر جبران می‌گردد، بازیابی قدرتمندی حاصل گردد.

در مقابل، حجم بازارهایی که مشارکت‌های بین‌المللی بالایی دارند و بخش‌های مختلف آنها بیشتر در تعامل قرار دارند، بازیابی کمتری به نسبت سال 2019 خواهد داشت. برای مثال، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، به دلیل جذب اقتصادی بین‌المللی زیاد، انعظاف‌پذیری متوسط مایل به ضعیف دارند و در نتیجه پیش‌بینی می‌شود این کشور‌ها بتوانند 58 درصد از حجم اقتصادی خود را تا سال 2022 نسبت به سال 2019 باز یابند.

 بازار نمایشگاهی طی 5 سال آینده چقدر می‌تواند رشد کند؟
ما معتقدیم کرونا تأثیر طولانی مدتی را بر ایجاد تفکیک در صنعت نمایشگاهی، بین آن دسته از برگزارکنندگانی که عمدتاً بر رویدادها ی دوره‌ای تمرکز کرده‌اند و آن دسته که مبدل به ارزش آفرینان 365 روزه شده‌اند خواهد داشت. در اتباط با دسته دوم‌ -ای ام آر- با همکاری چند بازیگر اصلی این صنعت در صدد است چشم‌اندازی جدید برای برگزار‌کنندگان پدید آورد.

در پایان، این زمانه مخرب هم می‌تواند فرصتی برای ارزیابی مجدد جایگاه و نقش نمایشگاه‌ها (و برگزار‌کنندگان نمایشگاه ها) در بافت گسترده تر جامعه باشد. مباحث اصلی اجتماعی نظیر پایداری، حاکمیت زیست محیطی، اجتماعی و سازمانی یا گوناگونی می‌توانند با بلوغ "نسل جدید رهبران" فوریت جدیدی به خود گیرند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور