ایسمینار گزارش عملکرد 6 ماه نخست سال جاری را منتشر کرد
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: ایسمینار استدلال کرده سهم قابل توجه وبینارهای غیررایگان نشان میدهد وبینار درحال تبدیل شدن به ابزاری برای درآمدزایی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ایسمینار، استارتآپی است که برای برگزاری سمینارهای آنلاین به کمک آمده است؛ این استارت آپ از 21 مهر ماه سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و از نیمه دوم سال 1397 به عنوان پلتفرم دو سویه مدیریت و فروش بلیت وبینارها و رویدادهای آنلاین، کار میکند.
با همهگیری کرونا، همای سرمایه هم روی شانههای ایسمینار نشسته است؛ مانوئل اوهانجانیانس، بنیانگذار ایسمینار در این باره گفت: «وقتی شیوع کرونا توسط دولت تایید شد که فکر کنم حدودا چهارم یا پنجم اسفندماه 98 بود، ما برنامهریزی کردیم که بتوانیم از این بازار، بیشترین استفاده را بکنیم. چون حدسش آسان بود که تعطیلیهایی رخ میدهد و رویدادها و دورههای آموزشی زیادی احتمالا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. اما اتفاقی که افتاد این بود که ما 10برابر بیشتر از آنچه برنامهریزی کرده بودیم، با استقبال و حضور کاربران مواجه شدیم».
ایسمینار نیم میلیارد تومان سرمایه پیش از خرداد جذب کرده و راند بعدی جذب سرمایه آن هم در خرداد سال جاری بوده است؛ فروش این استارت آپ در اسفند 98 و فروردین 99 به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است؛ موسس این استارتآپ باور دارد تجربه برگزاری وبینار از طریق ایسمینار به اندازهای شیرین است که افرادی که به اجبار کرونا به فضای آنلاین آمدهاند، در آن باقی میمانند.
روز شنبه، 13 دی ماه این استارتاپ محبوب روزگار کرونا، گزارشی از عملکرد خود در شش ماه نخست سال جاری منتشر کرد؛ براساس این گزارش، در این مدت بیش از شش هزار وبینار عمومی و تحلیل رفتار در ایمسینار برگزار شده و این وبینارها بیش از 200 هزار مخاطب و شرکت کننده داشته است.
ایسمینار میگوید با برگزاری آنلاین سمینارها هزینه های برگزاری کارگاه های چهار ساعته حضوری را برای 50 شرکت کننده تا 80 درصد کاهش داده است؛ سهم وبینارها با موضوع توسعه فردی و بازاریابی در ایسمینار 14 درصد بوده است. وبینارهای مالی و سرمایهگذاری و تحصیلی سهم 11 درصدی از کل وبینارهای ایمسینار داشت؛ همچنین سهم فناوری اطلاعات و کارآفرینی 8 درصد و سهم زبانهای خارجی 6 درصد بوده است. گزارش ایسمینار نشان میدهد 55 درصد وبینارهای برگزار شده در دو فصل نخست سال 99، رایگان نبوده است؛ ایسمینار استدلال کرده سهم قابل توجه وبینارهای غیررایگان نشان میدهد وبینار درحال تبدیل شدن به ابزاری برای درآمدزایی است.
گزارش ایسمینار را اینجا بخوانید.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ