بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: صطلاح «مسئولیت اجتماعی شرکت» به واسطه سه لغتی که آن را تشکیل داده، تعریف شده است. یعنی شرکت، اجتماع و مسئولیت. بنابراین مسئولیت اجتماعی یک شرکت میتواند به عنوان فعالیت یک کسب و کار یا شرکتهای مسئولیتپذیری دیده شود، که سعی دارند از جامعهای که در آن فعالیت میکنند، مراقبت کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،توجه به مسائل اجتماعی مستلزم ایجاد ساختارهای لازم در سازمان و پیشبینی منابع مالی و انسانی برای آن است اما قبل از هر اقدامی، باور و اعتقاد به مسئولیت اجتماعی نزد مدیران دارای بیشترین اهمیت است. شاید با اطمینان بتوان مفهوم توسعه پایدار را هم افزایی سه مقوله دانست که مهمترین آن ترغیب سازمانها به انجام فعالیتهای اجتماعی و اخلاقی است. در واقع مشارکت در امور مربوط به مسئولیتهای اجتماعی هر سازمان، فعالیتهای زنجیرههای ارزش ساز را به جامعه منتقل میکند. ضرورت توجه صنعت نمایشگاهی به مسئولیت اجتماعی در شرایط فعلی علیرغم رکود حاکم بر این صنعت و هزینههای مترتب بر آن، مسئولیت و تعهد اجتماعی این صنعت را به رخ جامعه و متولیان آن میکشاند البته که تاکنون این مقوله از نگاه مسئولان صنعت نمایشگاه مورد غفلت واقع نشده است.
گامهای اثر بخشی از جمله اهمیت به فضای سبز محیط مراکز نمایشگاهی در جهت جذابیت بصری ذینفعان، پاکیزگی هوا، افزایش سرانه فضای سبز و احترام به محیط زیست، همچنین مشارکت در مدیریت بحرانها از جمله اسکان سیل زدگان و برپایی بیمارستان صحرایی، تلاش برای ایجاد خطوط مترو جهت کاهش بار ترافیکی، استفاده از خودروهای برقی در محوطه نمایشگاه، توجه به مددجویان امور خیریه نمونه هایی از این دست است.
امید که، دیجیتالیزه شدن تبلیغات نمایشگاهی بجای استفاده از کاغذ، ترغیب مشارکتکنندگان به استفاده از غرف پیش ساخته بجای نئوپان و بازیافت زباله جهت مدیریت سبز در دستور کار صنعت نمایشگاهی قرار گیرد.
ولی بیتردید مدیریت یکپارچه و هدفمند آن و بهرهگیری از فضای مراکز نمایشگاهی قابلیت تأثیرگذاری بر روی جریانهای بزرگ اجتماعی اقتصادی را برای این صنعت به ارمغان خواهد آورد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ