دکتر صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت :تولیدکنندگان داخلی توانستند از تحریم ها فرصت بسازند
اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: برگزاری نمایشگاه های تخصصی یک ضرورت است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تدابیر خوبی را برای این مهم اتخاذ نموده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی افزود: مهمترین موضوع در برگزاری نمایشگاه ها، ارائه آخرین دستاوردها است، تولیدکنندگان آماده اند تا آخرین دستاوردها و محصولات خود را پیش از عرضه به بازار در معرض دید عموم قرار داده و از مشتریان بازخورد بگیرند.
وی بیان داشت: علاوه بر آن، نمایشگاه موجب به هم رسانی تامین کنندگان و تولیدکنندگان میشود، همچنین مشارکت بین تأمینکنندگان و حتی مشارکت آنها برای تکمیل سبد تولید را می توان شاهد بود.
صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائلی که انجمن صنایع لوازم خانگی دنبال میکند موضوع ارتقای ساخت داخل است، به این منظور این انجمن یک کنسرسیوم از قطعهسازان ایجاد کرده تا بتوانند ساخت داخل محصولات خود را ارتقا دهند.
وی با اشاره به موضوع تکمیل سبد کالا ادامه داد: امروز چند برند حاضر در نمایشگاه ، مجموعه ای از محصولات را ارائه دادند و بسیاری از آنها با یکدیگر مشارکت کرده و از ظرفیتهای هم استفاده میکنند تا بتوانند کالاهایشان را تکمیل کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما نیز در وزارت صمت به دنبال آن هستیم که چندین برند لوازم خانگی داشته باشیم تا بتوانند استاندارد محصولات تولیدی خود را ارتقاء دهند، مقیاس تولیدشان را به سمت مقیاس اقتصادی پیش ببرند و هم بتوانند از ظرفیت بقیه واحدها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در آینده این واحد ها خواهند توانست علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرات نیز بپردازند.
صادقی نیارکی بیان داشت: هدف گذاری امسال وزارت صنعت تولید 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک، متوسط و بزرگ بود که تاکنون مطابق با برنامه از پیش تعیین شده به جلو رفته ایم.
وی گفت: سال گذشته حدود 9 میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی بزرگ، متوسط و کوچک در کشور تولید شده بود و امسال رشد تولید نزدیک به چهار میلیون دستگاهی را تجربه خواهیم کرد.
به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر متوسط عمق ساخت داخل در انواع لوازم خانگی بین 65 تا 70 درصد است ،به طوری که کولر آبی با داخلی سازی 100 درصدی و انواع وسایل گازسوز با داخلیسازی بالای 95 درصدی تولید می شوند.
وی خاطرنشان کرد: این موفقیت در حالی بود که کشور و صنایع مختلف به ویژه صنعت لوازم خانگی با تحریمهای ظالمانه مواجه بوده است، اما تولیدکنندگان داخلی توانستند از تحریم ها فرصت بسازند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ