بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: ماسکینو اولین سخت افزار احراز هویت در ایران است که در شرکت دانش بنیان بینش هوشمند نسل پیشرو با بهره گیری از هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشین و یادگیری ژرف توسعه داده شده است. از همین رو ماسکینو در دومین نمایشگاه تخصصی بینالمللی مراکز خرید، مجتمعهای تجاری، رویکردهای نوین صنعت خردهفروشی و صنایع وابسته در نمایشگاههای بینالمللی تهران از 5 تا 8 دیماه امسال شرکت کرده است و از محصول Shoplifting Detection خود رونمایی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،ماسکینو دومین محصول از شرکت دانش بنیان بینش هوشمند نسل پیشرو است. شرکت بینش هوشمند نسل پیشرو فعال در حوزه احراز هویت اولین محصول خود را با نام تجاری یوآیدی به بازار ایران معرفی کرد. یوآیدی با غیر حضوری کردن احراز هویت و با همکاری شرکت سپرده گذاری توانست کمک شایانی به سلامت جامعه کرده و فرآیند دریافت کدبورسی را غیر حضوری کند تا از تجمع افراد در دفاتر پیشخوان جلوگیری شود. در حال حاضر نیز یوآیدی با همکاری شرکت آسان پرداخت (آپ) و اپلیکیشن 724 بانک سامان روزانه بیش از 15 هزار کاربر برای دریافت کد بورسی را احراز هویت می کند.
هوش مصنوعی ماسکینو چگونه کار میکند؟
دوربین هوشمند ماسکینو قادر است با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی شامل تشخیص چهره Face Detection، شناسایی Recognition و تطبیق چهره Face Matching، بهره می برد. با تعریف شدن چهره افراد در سیستم ماسکینو، به محض عبور از مقابل دوربین، حتی با وجود پوشیدن ماسک تشخیص داده شوند و متناسب با نیاز کسب و کارها، مامورین امنیتی و مسئولین مربوطه را از ورود این افراد مطلع سازد.
پنل یا داشبوردی بههمراه این سیستم ارائه میشود که اپراتورهای مربوطه میتوانند از طریق آن تصاویر دریافتی از دوربین ماسکینو را بررسی کرده و گزارش تردد افراد مختلف را در آن ببینند. همچنین در صورت عبور افرادی که تصویر آنها بعنوان سارق یا لیست سیاه در سیستم تعریف شده باشد، این پنل با ارسال اخطار اپراتور مربوطه را مطلع میسازد. در ادامه به دو کاربرد اصلی ماسکینو اشاره خواهیم کرد: شناسایی سارقان فروشگاه ها و سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره با ماسک
جلوگیری از Shoplifting با شناسایی مظنونین قبل از ارتکاب جرم
بسیاری از فروشگاهها و مراکز خرید با توجه به ساختار فروشگاهها، تعداد زیاد راهروها و ساختار پیچیده و ورودیهای مختلف، نیاز است تا با تعداد زیادی دوربین فضاهای مختلف فروشگاهها را پوشش دهند و هیچگونه نقطه کوری باقی نماند. این یعنی تعداد زیاد دوربین و به واسطه آن تعداد زیادی نیروی انسانی. تقریبا غیر ممکن است که اپراتور انسانی بتواند تمامی دوربینها را مانیتور کرده و تخلف و سرقت را ثبت کند. علاوه بر این، بازنگری فیلمهای ضبط شده با توجه به حجم بالای آنها کاری زمانبر خواهد بود. چرا این وظایف را به هوش مصنوعی نسپاریم؟
در حال حاضر در نیا در بسیاری از مراکز خرید استرالیا، کره جنوبی، انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته از دوربینهای هوشمند با قابلیت تشخیص چهره استفاده میکنند. بهرهگیری از الگوریتمهای نظیر یادگیری ژرف (Deep Learning) و یادگیری ماشین (Machine Learning) که به کمک آن چهره افراد را شناسایی (Face detection) و هویت سارقان را احراز (Face Recognition) میکند.
بنابراین فروشگاه های زنجیره ای و مجتمع های تجاری با استفاده از دوربین های هوشمند ماسکینو قادر خواهند بود تا سارقانی که دوباره به فروشگاه مراجعه می کنند را شناسایی کنند. در حال حاضر سارقان بیش از یک دفعه فعالیت مجرمانه خود را در فروشگاه ها اجرایی می کنند و از این رو بسیاری از فروشگاه ها لیستی از مظنونین را تهیه کرده اند. با تعریف کردن چهره مظنونین به سیستم، دوربین های مجهز به هوش مصنوعی ماسکینو بلافاصله با ورود مظنون و مقایسه چهره او با آنچیزی که در سیستم تعریف شده است مطابقت داده و اخطاری را به نیروی حراست ارسال می کند.
مدیریت کنترل ورود و خروج با ویژگی تشخیص چهره با ماسک
یکی از چیزهایی که پاندمی به همه تحمیل کرد توانایی وفق دادن خود با معیارها و اقدامات سخت و تغییر روشهای معمول و استاندارد انجام کارها است. و این وضعیت از طریق پیشرفت در تکنولوژی بهبود یافته است. با سیستم حضور و غیاب مبتنی بر تشخیص چهره، سازمانها و کارکنان دیگر لازم نیست نگران امنیت و سلامتی شان باشند. سیستم حضور و غیاب ماسکینو قادر است تا با حذف روشهای دسترسی سنتی و کارآیی کمتر، یک روش پیشرفته تکنولوژیکی و ایمن برای انجام کارهای روزانه را جایگزین کند. ماسکینو با استفاده از هوش مصنوعی و بهرهگیری از الگوریتمهایی نظیر یادگیری ماشین و یادگیری ژرف چهره کارمندان را تشخیص داده، حتی با ماسک، و بدون هیچگونه تماس ورود و خروج کارمندان را ثبت کند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ