بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی و دومین نمایشگاه ریتل شو گشایش یافت
اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: بیستمین نمایشگاه بینالمللی لوازمخانگی با رعایت کامل دستور العملهای بهداشتی، با حضور بازدیدکنندگان تخصصی، و بدون حضور شرکت های خارجی و بازدیدکنندگان عمومی برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، دکترمهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت، دکتر سعید شیرکوند معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییسجمهوری، دکتر حسن زمانی مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران و عبدالله هندیانی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند.
این نمایشگاه با شعار «درخشش تولید در کشاکش تحریم»، پس از انجام هماهنگیهای لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا، با رعایت کامل پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی در فضای نمایشگاهی به وسعت 16 هزار مترمربع و با حضور 175 واحد تولیدی داخلی، بدون حضور شرکت های خارجی و بازدیدکنندگان عمومی و تنها با حضور و بازدید کارشناسان و متخصصان برگزار میشود.
همچنین با استقرار تونلهای ضدعفونی در ورودی سالنها، حضور تیمهای پزشکی و اورژانس، تهیه و تامین مواد ضدعفونیکننده، الزام به ماسک زدن افراد و همچنین رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در زمان غرفهسازی، این نمایشگاه با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و ناظران برای مدیریت کنترلشده تعداد بازدیدکنندگان در هر لحظه حضور دارند.
بیستمین نمایشگاه بینالمللی لوازمخانگی با حضور بازدیدکنندگانی از صنایع و واحدهای صنعتی تا دوشنبه (هشتم دیماه) ادامه خواهد یافت. این نمایشگاه، با توجه به متراژ و حضور واحدها، بزرگترین نمایشگاه برگزار شده از ابتدای امسال تاکنون محسوب میشود.
همچنین در دومین دوره گشایش نمایشگاه ایران ریتل شو (مراکز خرید، مجتمع های تجاری، رویکردهای صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته ) 40 شرکت پیشرو در این حوزه خدمات خود را که شامل فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های آنلاین و استارت آپ ها و تکنولوژی ساخت مراکز تجاری و خرید می باشد در معرض بازدیدکنندگان تخصصی نمایشگاه قرار گرفت.
برپایی این دو نمایشگاه تخصصی برای بازدیدکنندگان متخصص با رعایت بالاترین سطح پروتکل های بهداشتی و بصورت مجازی برای عموم مردم آغاز بکار کرد.گفتنی است؛ بازدیدکنندگان تخصصی می توانند با داشتن کارت دعوت از تاریخ 5 لغایت 8 دی ماه از ساعت 9 الی 17 از این دو نمایشگاه بازدید کنند.
دکتر حسن زمانی در حاشیه افتتاحیه بیستمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی لوازم خانگی و ایران ریتل شو بر حمایت و همکاری مستمر با صنایع و تولید کنندگان کشور تاکید کرد
دکتر زمانی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه های لوازم خانگی و ایران ریتل شو گفت : امروز با نهایت دقت و آرامش با رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا این دو نمایشگاه را افتتاح کردیم
وی در بازدید از نمایشگاه ایران ریتل شو ( مراکز خرید ، مجتمع های تجاری و صنایع وابسته )گفت: نمایشگاه ایران ریتل شو نماد اراده جوانان کشورمان است که ثابت کرده اند اگر فضا و زمینه فعالیت های کلان برای آنها محیا شود می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.
دکتر زمانی همچنین در حاشیه افتتاحیه بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی افزود : صنعت لوازم خانگی با پیشرفت های خوبی که در تولید محصولات لوازم خانگی بدست آورده است توانسته رقیب جدی محصولات خارجی در کشور باشد.
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها اضافه کرد : نمایشگاه لوازم خانگی نمایانگر توانمندی صنعت کشور دراستقلال تولید است و باید در جهت افزایش صادرات و ارز آوری با برنامه ریزی موثر گام های بعدی را برداریم.
وی با اشاره به جایگاه صنعت نمایشگاهی در حمایت از تولید گفت : شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی دربرگزاری رویدادهای نمایشگاهی با تمام توان در جهت تحقق شعارجهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال نام گذاری شده است با فراهم کردن زمینه برای رونق صنعت و به نمایش گذاشتن دستاوردهای تولید ملی درکنار تلاش گران صنایع مختلف خواهد بود.
مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه لوازم خانگی در جمع خبرنگاران گفت: لوازم خانگی از صنایع پیشران محسوب میشود چرا که با پیوندهای پسین و پیشین بسیار زیادی که دارد باعث رشد صنعت کشور میشود.
او ادامه داد: امسال رشد بالای 30 درصد را در اغلب رشته فعالیتهای این حوزه داشتیم. در یخچال و فریزر 28 درصد، تلوزیون 60 درصد و در لباسشویی 58 درصد رشد تولید نسبت به سال گذشته داشتیم. تنها در کولر آبی به دلیل محدودیتهای صادرات در ابتدای سال با اُفت 6 درصدی مواجه شدیم، در حوزه لوازم خانگی کوچک هم رشد 20 تا 40 درصد را شرکتها اعلام میکنند و این نشان از بهبود این صنعت دارد؛ با افزایش عمق داخل، استانداردسازی، خلاقیت و مواردی از این قبیل جایگزین محصولات وارداتی شود.
نیارکی گفت: از حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز بری صنعت لوازم خانگی حدود 4 میلیارد دلار لوازم خانگی تولید میشود. یعنی 3 برابر ارز خارج شده ارزش افزوده تولید میشود. در صورتی که این اقدام انجام نمی شد ارزش افزوده از کشور خارج شده و فشار مالی چند برابری به خانوادهها اعمال میشد.
او با اشاره به فواید برگزاری چنین نمایشگاههایی تصریح کرد: بسیاری از مشارکتها بین تامین کنندگان و سبد تولید واحدهای تولیدی در این نمایشگاهها شکل می گیرد. اولین مسالهای که انجمن لوازم خانگی دنبال می کند تعمیق ساخت داخل و دوم تکمیل سبد کالاست. امروز چند برند بزرگ در نمایشگاه حضور داشتند که از ظرفیتهایشان برای تکمیل سبد کالاهای خود استفاده میکردند. مشارکت و رسیدن به مقیاس اقتصاده آینده بهتری را برای این صنایع خواهد ساخت.
معاون صنایع وزارت صمت با اشاره به تولید 9 میلیون عددی لوازم خانگی کوچک و متوسط در سال گذشته، گفت: امسال برنامه ما محقق شده و منطبق با برنامه برای تولید 12 میلیون لوازم خانگی کوچک و متوسط حرکت میکنیم. امروز 65 تا 70 درصد داخلی سازی را در لوازم خانگی شاهد هستیم و این در شرایطی بود که تحریمها در کشور اتفاق افتاد. با تلاش واحدهای تولیدی این تحریمها به فرصت تبدیل شد.
او درباره کنترل قیمتها در بازار گفت: مهمترین عامل نرخ ارز است؛ 30 درصد وابستگی به خارج به طور مستقیم با نرخ ارز ارتباط دارد. گروهی از مواد اولیه هم که در بورس عرضه و کشف قیمت میشود ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد مثل ورق فولادی یا محصولات پتروشیمی. برخی از کالاها که در بورس ندارند هم قسمت خود را به قیمت جهانی میرسانند و اگر این اتفاق نیفتد با قاچاق معکوس مواجه خواهند شد.
نیارکی با اشاره به ارائه عرضه اختصاصی ورق برای لوازم خانگی گفت: این اتفاق هفته گذشته محقق شد تا تولید کنندگان بتوانند بدون رقابت ورق فولادی دریافت کنند. در حوزه پتروشیمی هم سعی کردیم تا با افزایش طرف عرضه معاملات بدون رقابت را داشته باشیم.
معاون صنایع وزارت صمت با اشاره به برنامههای تدوین شده برای افزایش قدرت خرید مردم و ارائه تسهیلات برای لوازم خانگی بزرگ، بیان کرد: راه نجات اقتصاد کشور صادرات است. از سال 98 به بعد درآمد حاصل از نفت فقط برای کالاهای اساسی مصرف شده و مابقی آن از طریق صادرات تامین میشود. وزارت صمت به دنبال رفع موانع صادراتی است و در ماههای آینده میزان صادرات افزایش پیدا خواهد کرد. امروز عمق ساخت داخل افزایش پیدا کرده و علاوه بر صادرات بر تامین نیاز داخل متمرکز شدهایم.
او گفت: سالهای مختلف کنسرسیومهای صادراتی را شرکتهای صادراتی مطرح کردند اما چندان کارآمد نبودند. ابتدا باید سبد کالا افزایش پیدا کند و با داشتن چند نشان تجاری معروف، در سایر بازارها حضور پیدا کنیم. هدف حضور در بازارهای هدف است تا با فرایند استراتژیک امکان حضور حداکثری در این بازارها فراهم شود.
- ایران مراسم نیوز , نمایشگاه , بیستمین , نمایشگاه , بین المللی , لوازم , خانگی , دومین , نمایشگاه , ریتل , شو
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ