بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از سیاستگذاری برای حضور ایران در نمایشگاههای گردشگری آلمان و چین خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محمد قاسمی گفت: «نشست هماندیشی شورای سیاستگذاری نمایشگاههای گردشگری خارجی» با هدف تصمیمگیری درباره شرکت در نمایشگاههای مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تشکلهای گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد.
بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور، زمینه لازم برای حضور مجازی فعالان این بخش در نمایشگاههای خارجی پیش رو بررسی شد.
او افزود: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاههای مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافقشده برای دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار «آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاههای مجازی» ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تور گردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکتکنندگان این نوع خاص از نمایشگاهها میتوانند برای معرفی محصولات و ظرفیتهای خود از آن بهره بگیرند، به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.
قاسمی با بیان اینکه استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین درباره امکان مشارکت غرفهداران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد آنگونه که در نمایشگاههای فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت میپذیرفت نیز در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکتکنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین تحت نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تور گردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد.
او افزود: بنا بر مصوبات «شورای سیاستگذاری نمایشگاههای گردشگری خارجی» مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بینالمللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تایید ستاد ملی کرونا در اسفندماه امسال با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد، استفاده شود و راهاندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.
قاسمی یادآور شد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاههای مجازی بینالمللی میتواند یکی از اقدامات تضمینکننده رونق گردشگری بینالمللی کشور پس از فروکش کردن کرونا باشد؛ چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفهای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی میکند بلکه باعث میشود تا نام ایران به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ