بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: شصت و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب بلگراد به دلیل گسترش ویروس کرونا در سال 2020 برگزار نمیشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، شصت و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب بلگراد که قرار بود در تاریخ 4 تا 11 آبانماه سال 1399 (25 اکتبر تا 1 نوامبر 2020) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل گسترش شیوع کرونا به تعویق افتاده بود که با اعلام رسمی شورای نمایشگاه بینالمللی کتاب بلگراد، به دلیل تشدید شیوع این ویروس، امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه در سال 2020 وجود ندارد.پ
شصت و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب بلگراد صرفا با هشت نشست محدود با حضور نمایندگان ناشران و نویسندگان در سالن تشریفات ساختمان نمایشگاه برگزار شد.
با توجه به شیوع ویروس کرونا، اکثر انتشاراتیهای صربستان تصمیم گرفتند با تخفیفهای متنوع و از طریق شبکههای مجازی تازههای نشر خود را برای علاقهمندان معرفی کنند.
نمایشگاه بینالمللی کتاب بلگراد یکی از قدیمیترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی منطقه بالکان و جنوب شرق اروپا به شمار میرود که هدف اصلی آن کمک به ناشران، نویسندگان، کتابفروشان، کتابداران، توزیعکنندگان کتاب و .. است تا از طریق آن بتوانند از تجربههای یکدیگر و شروع همکارهایهای فرهنگی کشورهای مختلف استفاده کنند.
خانه کتاب و ادبیات ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان در دورههای گذشته در این نمایشگاه حضور داشتند. در غرفه ایران علاوه بر ارائه بیش از 100 اثر فارسی که به زبان صربی ترجمه شدهاند، گوشههایی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیز با آثاری مانند صنایع دستی، بروشورهای فرهنگی، نقشه و فیلم در معرض دید علاقهمندان و مخاطبان قرار گرفتهاند.
در سال 2016 جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه نمایشگاه بینالمللی کتاب بلگراد بود و در سال 2018 صربستان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور داشت.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ