بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: : مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره برنامه نمایشگاهی حوزه گردشگری و صنایع دستی در شرایط کرونا، گفت: بر اساس تقویم نمایشگاه ها و هماهنگی با فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، اگر کرونا مشکل ایجاد نکند و شرایط شیوع بیماری به سمت بهبود حرکت و ستاد ملی مقابله کرونا مجوز صادر کند، برنامه ریزی کردیم از چهارم تا هفتم اسفندماه 99 نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را برگزار کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،خشایار نیکزادفر اظهار داشت: برای برگزاری این نمایشگاه در هفته اول اسفند با شرکت نمایشگاه های کشور توافق لازم انجام و این تاریخ در تقویم نمایشگاه درج شده است، البته بنا به شرایط بیماری کرونا در نهایت با ستاد ملی مقابله کرونا هماهنگی خواهد شد و مطابق با تصمیم ستاد پیش خواهیم رفت.
لغو 2 نمایشگاه صنایع دستی در شهریور و آبان به دلیل کرونا
نیکزاد با بیان اینکه بهمن سال 98 نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی همزمان برگزار شد، گفت: کرونا سبک کاری ما را هم در برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی تغییر داده است، امسال به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه صنایع دستی در شهریورماه برگزار نشد، در آبان ماه هم معاون صنایع دستی وزارتخانه (پویا محمودیان) بر اساس محدودیت های ابلاغی ستاد ملی کرونا برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و مخاطرات سفر هنرمندان و تجمع ها، برای حفاظت از سلامت و جان هنرمندان و صنعتگران نمایشگاه آبان ماه را هم لغو کرد.
وی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی که در شهریور و آبان 99 لغو شد، اعلام کرده بود به دلیل شیوع کرونا باید فروش محصولات الکترونیکی و آنلاین باشد که از همان زمان سامانه مجازی فروش آثار نمایشگاه برنامه ریزی و اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع به عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی با تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمایت معاون صنایع دستی کشور برای اولین بار است که به صورت مجازی برگزار میشود و تجربهای نو در برگزاری نمایشگاههای صنایعدستی به حساب میآید.
برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع به عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی با تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمایت معاون صنایع دستی کشور برای اولین بار است که به صورت مجازی برگزار میشود و تجربهای نو در برگزاری نمایشگاههای صنایعدستی به حساب میآید.نیکزادفر افزود: هنرمندان و صنعتگران معمولا 50 درصد از درآمد و فروش خود را از نمایشگاه ها به دست می آورد و لغو نمایشگاه به آنها خسارت وارد می کرد، به همین دلیل بستر سامانه نمایشگاه مجازی فراهم شد. این سامانه پس از رونمایی رسمی، به زودی به سامانه جامع و تخصصی صنایع دستی تبدیل می شود و فرایندهای خدماتی که معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی به هنرمندان و صنعتگران ارائه می کند، الکترونیکی می شود و همچنین اطلاعات شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی هم بر روی این سامانه بارگذاری می شود.
وی درباه خدمات سامانه به شرکت کنندگان در نمایشگاه مجازی گفت: وقتی هنرمندان وارد سامانه می شوند، ابتدا احراز هویت می شوند و پس از ثبت نام کارشناسان ادارات صنایع دستی اطلاعات او را تطبیق می دهند و پس از تایید امکان بارگذاری روی سامانه برای هنرمندان و صنعتگران فراهم می شود. هنرمندان باید تصویر آثار، مشخصات آثار و سوابق خود را روی سامانه بارگذاری کنند و قیمت محصول و ابعاد و اندازه و وزن محصول را هم درج می کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی توضیح داد: سرویس خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی به سامانه نمایشگاه مجازی متصل است که بر اساس وزن محصول نمایشگاهی قیمت را مشخص می کند و خریداران از هر نقطه ای که محصول را خریداری می کنند بر اساس مبدا و مقصد وزن محصول قیمت مشخص و اعلام و با 30 درصد تخفیف مبلغ به صورت آنلاین پرداخت می شود.
نیکزادفر گفت: در حال حاضر روی صادرات و بسته بندی صنایع دستی کار می کنیم، که صنایع دستی کشور در این حوزه ضعف دارند و کار ویژه انجام می دهیم قصد داریم با جذب سرمایه گذار و تبلیغات، مرحله بین المللی نمایشگاه مجازی اعم از صادرات و فروش را هم عملیاتی کنیم.
امکان صدور بلیت الکترونیکی برای 242 مکان فرهنگی تاریخی کشور
نیکزادفر با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی 242 مکان فرهنگی تاریخی دارد که با خرید بلیت قابلیت بازدید دارند، گفت: در سال گذشته بلیت 70 مکان در 16 استان را الکترونیکی و بلیت کاغذی را حذف کردیم اکنون امکان صدور بلیت الکترونیکی برای همه 242 مکان فرهنگی تاریخی کشور بر روی سامانه نمایشگاه ملی مجازی فراهم شده است که در مصرف کاغذ و نیروی انسانی به شدت صرفه جویی می شود و از طرفی هم شفافیت مالی و هم کنترل و رصد مالی را ایجاد می کند.
مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: با فروش آنلاین بلیت الکترونیکی می توان در شرایطی مانند شیوع بیماری کرونا حضور تعداد بازدیدکننده در اماکن فرهنگی تاریخی را مدیریت کرد؛ علاقه مندان می توانند بلیت مورد نظر خود را از طریق نرم افزارهای موبایلی خریداری و در زمان مراجعه صرفا با ارائه کد مخصوص وارد مجموعه شوند.
با فروش سانسی و اینترنتی بلیت، می توان بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی را هوشمندانه مدیریت کرد. بهره برداری از مزایای بلیت الکترونیک صرفا به دوران کرونا محدود نمی شود زیرا بیشتر موزه ها و مکان های تاریخی در ایام نوروز و تعطیلات با ازدحام و ترافیک مواجه می شوند.نیکزادفر خاطرنشان کرد: در نوروز 99 طرح زمان بندی (سانسی) بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی را به وزارت میراث فرهنگی ارائه و پیشنهاد کردیم که مطابق با فاصله گذاری اجتماعی و فضای اماکن با فروش سانسی و اینترنتی بلیت، می توان بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی را به مدیریت هوشمند تبدیل کرد.
امکان این برنامه روی سامانه انجام شده است که البته بهره برداری از مزایای آن صرفا به دوران کرونا محدود نمی شود زیرا بیشتر موزه ها و مکان های تاریخی در ایام نوروز و تعطیلات با ازدحام و ترافیک مواجه می شوند.
به گزارش ایرنا، با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیتهای ناشی از آن با پیشنهاد و حمایت معاون صنایعدستی، سی و چهارمین نمایشگاه صنایعدستی برای نخستینبار بهصورت مجازی و با حضور هنرمندان و صنعتگران در سراسر کشور در حال برگزاری است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه این نمایشگاه از روز 17 ربیعالاول -هم زمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، (درماه گذشته) - آغاز شده گفت: تاکنون 1200 هنرمند از 31 استان کشور با 4400 محصول در این نمایشگاه شرکت کردهاند.
وی اعلام کرد: قرار است نخستین نمایشگاه ملی مجازی صنایعدستی این هفته به صورت رسمی با حضور مقامات ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع رونمایی شود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ