آخرین مطالب

ضرورت برگزاری نمایشگاه خودرو در شرایط تحریم/ برپایی نمایشگاه خودرو در تهران تقویت شود مصاحبه، گزارش و یادداشت

ضرورت برگزاری نمایشگاه خودرو در شرایط تحریم/ برپایی نمایشگاه خودرو در تهران تقویت شود

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: آمار برگزاری نمایشگاه های خودرویی در کشور نشان می‌دهد برخی سال‌ها برگزاری نمایشگاه خودرو در پایتخت برگزار نشده و در مقابل برگزاری آن در سایر شهرهای کشور با قوت هر چه تمام تر به چشم می‌خورد. از این رو برخی از فعالان بازار خودرو و کارشناسان این بخش بر این باروند، باید نمایشگاه خودرو و قطعات خودرویی در پایتخت هر کشوری به قوت خود باقی بماند و همه ساله دلیلی برای جذب صنعتگران، توریست ها و فعالان اقتصادی سایر کشورها شود. اکنون کمتر از یک‌ماه به برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی خودرو تهران بسیاری بر این باورند به دلیل نبود شرکت های خارجی نباید این نمایشگاه برگزار شود، اما برخی کارشناسان بر این باورند که اتفاقا در همین زمان است که ایران می تواند رابطه خود را با شرکای باقی مانده تقویت کند و راهی برای نجات صنعت خودروسازی بیابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ایران مراسم نیوز، اگرچه در همه ادوار نمایشگاه های خودرویی در کشور روی روال و زمان بندی مشخصی حرکت نکرده و گاه و بی گاه به واسطه شرایط اقتصادی و سیاسی با کمی دیرکرد برگزار شده است، اما به گفته صنعتگران، نمایش هر چند ناموزون خودرویی ها و فعالان خودروسازی و قطعه سازی نشان از زنده بودن و پویایی این بخش و حرکت در مسیر پیشرفت و اصرار برتولید داخلی داشته است.

در این خصوص پیمان احمدزاده کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ایران  مراسم نیوز گفت: به دلیل این‌که با کمبود برندهای خارجی در نمایشگاه مواجه هستیم می‌باسیت تغییراتی در اجرای نمایشگاه خودرویی تهران صورت گیرد و با خلاقیت و نوآوری گام جدیدی برای رفع مشکل برداشت. دانش فنی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و با ارتباط صنعت و دانشگاه مشکل ممنوعیت واردات خودرو و عدم همکاری با شرکای خارجی را تا حد امکان رفع کرد.
وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای متعدد از جمله نمایشگاه‌های تخصصی یکی از عوامل برقراری ارتباط بین برندها و مردم است. با این حال برگزاری نمایشگاه تخصصی به صورت واقعی تاکنئن در کشور انجام نشده است و این ضعفی است که دولت می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی به حل آن کمک کند.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: امسال با توجه به تحریم‌ها ممکن است تعداد بسیار کمی از شرکت‌های خارجی در نمایشگاه خودرو تهران حضور یابند و تنها تعدادی از تولیدکنندگان داخلی در آن شرکت کنند. نکته‌ی قابل توجه در این امر این است که همان‌گونه که نمایشگاه های خارجی همچون ژنو، فرانکفورت، شانگهای و نمایشگاه های متعدد خودرویی دیگر در کلان شهرها برگزار می شود و آخرین اقدامات تولید کنندگان در این نمایشگاه های تخصصی نمایش داده می شود، در نتیجه برای ایران نیز فرصت مناسبی خواهد بود تا این چنین رویدادها را در تهران و با جذب بیشتری از مردم و رسانه های بین المللی و بازتاب جهانی برگزار کند».

احمدزاده تاکید کرد: دولت می تواند به رشد و خروج از رکود صنعت خودرو به واسطه برگزاری نمایشگاه های خودرویی کمک کند، به ویژه نمایشگاه خودرو تهران که همواره مورد توجه رسانه های بین المللی بوده است. از این رو باید از این حجم از استقبال بهره برد.
نکته‌ی حائز اهمیت این است که اگرچه در همه ادوار نمایشگاه های خودرویی در کشور روی روال و زمان بندی مشخصی حرکت نکرده و گاه و بی گاه به واسطه شرایط اقتصادی و سیاسی با کمی دیرکرد برگزار شده است، اما به گفته صنعتگران، نمایش هر چند ناموزون خودرویی ها و فعالان خودروسازی و قطعه سازی نشان از زنده بودن و پویایی این بخش و حرکت در مسیر پیشرفت و اصرار برتولید داخلی داشته است./2




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور