ضرورت برگزاری نمایشگاه خودرو در شرایط تحریم/ برپایی نمایشگاه خودرو در تهران تقویت شود
مصاحبه، گزارش و یادداشت
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: آمار برگزاری نمایشگاه
های خودرویی در کشور نشان میدهد برخی سالها برگزاری نمایشگاه
خودرو در پایتخت برگزار نشده و در مقابل برگزاری آن در سایر شهرهای کشور با
قوت هر چه تمام تر به چشم میخورد. از این رو برخی از فعالان بازار خودرو و
کارشناسان این بخش بر این باروند، باید نمایشگاه خودرو و قطعات خودرویی در
پایتخت هر کشوری به قوت خود باقی بماند و همه ساله دلیلی برای جذب
صنعتگران، توریست ها و فعالان اقتصادی سایر کشورها شود. اکنون کمتر از
یکماه به برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی خودرو تهران بسیاری بر این باورند به دلیل نبود شرکت های خارجی نباید این نمایشگاه
برگزار شود، اما برخی کارشناسان بر این باورند که اتفاقا در همین زمان است
که ایران می تواند رابطه خود را با شرکای باقی مانده تقویت کند و راهی برای
نجات صنعت خودروسازی بیابد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ایران مراسم نیوز، اگرچه در همه ادوار
نمایشگاه های خودرویی در کشور روی روال و زمان بندی مشخصی حرکت نکرده و گاه
و بی گاه به واسطه شرایط اقتصادی و سیاسی با کمی دیرکرد برگزار شده است،
اما به گفته صنعتگران، نمایش هر چند ناموزون خودرویی ها و فعالان خودروسازی
و قطعه سازی نشان از زنده بودن و پویایی این بخش و حرکت در مسیر پیشرفت و
اصرار برتولید داخلی داشته است.
در این خصوص پیمان احمدزاده کارشناس صنعت خودرو در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ایران مراسم نیوز گفت: به دلیل اینکه با کمبود برندهای خارجی در نمایشگاه مواجه هستیم میباسیت تغییراتی در اجرای نمایشگاه خودرویی تهران صورت گیرد و با خلاقیت و نوآوری گام جدیدی برای رفع مشکل برداشت. دانش فنی میتواند در این زمینه راهگشا باشد و با ارتباط صنعت و دانشگاه مشکل ممنوعیت واردات خودرو و عدم همکاری با شرکای خارجی را تا حد امکان رفع کرد.
وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای متعدد از جمله نمایشگاههای تخصصی یکی از عوامل برقراری ارتباط بین برندها و مردم است. با این حال برگزاری نمایشگاه تخصصی به صورت واقعی تاکنئن در کشور انجام نشده است و این ضعفی است که دولت میتواند با حمایت از بخش خصوصی به حل آن کمک کند.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: امسال با توجه به تحریمها ممکن است تعداد بسیار کمی از شرکتهای خارجی در نمایشگاه خودرو تهران حضور یابند و تنها تعدادی از تولیدکنندگان داخلی در آن شرکت کنند. نکتهی قابل توجه در این امر این است که همانگونه که
نمایشگاه های خارجی همچون ژنو، فرانکفورت، شانگهای و نمایشگاه های متعدد
خودرویی دیگر در کلان شهرها برگزار می شود و آخرین اقدامات تولید کنندگان
در این نمایشگاه های تخصصی نمایش داده می شود، در نتیجه برای ایران نیز
فرصت مناسبی خواهد بود تا این چنین رویدادها را در تهران و با جذب بیشتری
از مردم و رسانه های بین المللی و بازتاب جهانی برگزار کند».
احمدزاده تاکید کرد: دولت می تواند به رشد و خروج از رکود صنعت خودرو
به واسطه برگزاری نمایشگاه های خودرویی کمک کند، به ویژه نمایشگاه خودرو
تهران که همواره مورد توجه رسانه های بین المللی بوده است. از این رو باید
از این حجم از استقبال بهره برد.
نکتهی حائز اهمیت این است که اگرچه در همه ادوار
نمایشگاه های خودرویی در کشور روی روال و زمان بندی مشخصی حرکت نکرده و گاه
و بی گاه به واسطه شرایط اقتصادی و سیاسی با کمی دیرکرد برگزار شده است،
اما به گفته صنعتگران، نمایش هر چند ناموزون خودرویی ها و فعالان خودروسازی
و قطعه سازی نشان از زنده بودن و پویایی این بخش و حرکت در مسیر پیشرفت و
اصرار برتولید داخلی داشته است./2
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ