آخرین مطالب

برند سازی حلقه گمشده صنعت نمایشگاهی اخبار نمایشگاه

برند سازی حلقه گمشده صنعت نمایشگاهی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: موضوع برندینگ از موارد جذاب و تکنیکی گسترش یک کسب و کار تلقی می‌شود و  در برخی موارد ارزش معنوی برند از ارزش دارایی و سرمایه مادی یک شرکت یا سازمان بیشتر است. برندینگ نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است و مدیریت این امر نیازمند حضور افرادی است که این مفهوم را در سازمان درک کرده و جولان تبلیغاتی را از مفهوم برندسازی متمایز می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز برندسازی، آن چیزی است که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. در برخی موارد این تصویر ذهنی مخاطب با هدفی که شرکت یا فرد دنبال آن است، متفاوت بوده و بنابراین دائماً تصویر ذهنی مخاطب باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا متوجه شویم این فاصله چه میزان است.

 برندینگ در واقع تعریف و بیان یک داستان واقعی است که ما با بیان این داستان، به دنبال جلب نظر دیگران و در برخی موارد مسئولیت اجتماعی خود هستیم. با وجود شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های اطلاعاتی هیچ داده‌ای به همین سادگی حذف و یا تغییر نمی‌کند و همواره در دسترس عموم است.

اضلاع مثلث برند‌سازی شرکت ها، مدیران ارشد هر کسب و کار، ذینفعان و تاثیر تصمیمات اعضای سازمان است. هر چند ابزارهای این مسیر دشوار تبلیغات، روابط عمومی، رویدادها، خدمات مشتری و... است. ولی در عین حال نیاز به موارد و ابزار بیشتری همچون؛ بهره‌مندی از منشور اخلاقی و رفتاری، مهارت‌های استفاده از شبکه‌های ارتباطی، داشتن پایداری و ثبات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری می‌باشد تا این اضلاع را مستحکمتر نماید.

خلق ارزش افزوده مطلوب در ذهن مشتری و یا ذینفعان، داشتن تفکر برندینگ و محوریت برند؛ زمینه و مقدمه‌ای است برای تمام چیزهایی که مشتری در خصوص هویت تجاری ما شامل حس تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس کند. باید حواسمان باشد که برند با شعار و نمایش ایجاد نمی‌شود بلکه رفتار و کردار است که به آن هویت می‌بخشد.

صنعت نمایشگاهی یکی از بخش های صنعتی و تجاری در هر کشوری است که می‌تواند در مسیر برندسازی موفق باشد. در کشور ما البته این عرصه مسیر متفاوتی را طی‌ می‌کند. 

 به امید روزی که امکان ثبت برندهای نمایشگاهی(Trade Mark) مهیا شود انجمن‌های مرتبط نمایشگاهی نقش فعالی می‌توانند در این خصوص ایفا کنند. برندهای اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون، فیس بوک، کوکاکولا، سامسونگ، والت دیزنی، تویوتا و مک دونالد جز با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2019 هستند که همگی انها بخشی از اعتبار خود را با اعتبار نمایشگاهی و حضور در رویدادهای تجاری به دست آوردند. 

در کشورمان شاید امکان رتبه‌بندی دقیق برند به مانند رتبه‌بندی جهانی که ذکر شد وجود ندارد ولی برند‌های معتبری به مانند کاله، دیجی کالا، اسنپ، پاکشوما، زرماکارون، مینو، پارس خزر و... وجود دارند که همگی آنها حضور مرتب و منظم نمایشگاهی دارند.

مشکل اینجاست که برندسازی در صنعت نمایشگاهی آنطور که باید و شاید جدی گرفته نشده است. فقدان یک مجموعه منسجم در صنعت نمایشگاهی ایران، فرصت‌های ایجاد شده را از بین برده است. به طور مثال اگر صنعت نمایشگاهی کشورمان هوشیاری و سرعت عمل بیشتری به خرج می‌داد پیشنهاد استاد شاهرخ مدرس را به عنوان ایده پرداز روز صنعت نمایشگاهی که جهانی شد را بنام برند ایران ثبت می‌نمود و امکان بهره‌برداری بیشتری و فرصتی مغتنم در این صنعت بود که متاسفانه در آن برهه بهره‌برداری نشد. ولی شاید هنوز هم دیر نباشد تا به آن به طور جدی بپردازیم.

امید که با هوشیاری خبرگان و پیشکسوتان صنعت نمایشگاهی، این مهم جهت رسیدن به برندینگ محقق شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور