آخرین مطالب

صنعت نمایشگاهی نیازمند تغییرات بنیادی اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی

صنعت نمایشگاهی نیازمند تغییرات بنیادی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: علی معین گفت: برگزار کنندگان، سایت داران، غرفه‌ سازان و غرفه داران طبق استراتژی جدید ملزم به آموزش، بازبینی و فرهنگ سازی هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از گسترش، صنعت نمایشگاهی چندی است که پس از محدودیت های ناشی از ویروس کرونا مجدداً با شرایط ویژه ای فعالیت خود را آغاز کرده است.

نمایشگاه ها و صنعت نمایشگاهی به عقیده بسیاری از فعالان و متخصصان این صنعت از دید دولت پنهان مانده و توجهی به آن نمی شود. بی توجهی دولت به این صنعت و عدم حمایت از فعالان این حوزه و از طرفی نیز شیوع ویروس کرونا موجب شد تا وقفه ای نسبتا طولانی در روند فعالیت این بخش از صنعت کشور ایجاد شود. وقفه ای که به عقیده کارشناسان صنعت نمایشگاهی موجب ایجاد سردرگمی در میان فعالان این حوزه شده است.
حال باید دید که این سکون و ایستایی که به علت شیوع این ویروس در صنعت نمایشگاهی به وجود آمده است را چگونه باید جبران کرد؟  خبرنگار گسترش نیوز به همین منظور گفت‌ و گویی را با علی معین، برگزارکننده و فعال صنعت نمایشگاهی ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که گزیده‌ ای از این گفت و گو را در ادامه مطالعه خواهید کرد.

صنعت نمایشگاهی در سکون

علی معین در ابتدای این گفت و گو با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی کشور به واسطه اتفاقات حاصله پس از شیوع ویروس کرونا دچار سکون شده است، اظهار داشت: ما پنج حلقه سایت، برگزار کننده، غرفه دار، غرفه ساز و بازدیدکننده را داریم که در صورت نبود هر کدام از این 5 اصل عملاً چیزی به عنوان نمایشگاه وجود نخواهد داشت. وی در ادامه افزود: در اینجا می‌ خواهم با ذکر مثالی وضعیت صنعت نمایشگاهی را تشریح کنم. برفرض مثال نمایشگاه‌ هایی را قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار می شدند را با عنوان اسکی روی آب و نمایشگاه‌ های فروش و نمایشگاه های بهاره را نیز به عنوان اسکی روی برف نامگذاری می کنیم. حال بنا به دلایل مختلف سیاسی، اقتصادی و... آب دریا خشک شده است. در این میان بخش خصوصی که  پیش از این مشغول اسکی روی آب بود مشغول دست و پا زدن است و چیزی تعریف کرده است به عنوان اسکی روی چمن و نام آن را گذاشته نمایشگاه تخصصی همراه با بازدید مجازی!

بی توجهی دولت به نمایشگاه ها

این فعال نمایشگاهی در ادامه گفت: برگزار کنندگان، سایت داران، غرفه‌ سازان و غرفه داران که رکن اول نمایشگاه است طبق استراتژی جدید ملزم به آموزش، بازبینی و فرهنگ سازی هستند. سایت داران همچنان با روش قدیم نمایشگاه داری می‌کنند. بنابراین شرکت سهامی نمایشگاه‌ ها آن چهارچوب برگزاری نمایشگاه را که تاکنون اجرا می کرده است را باید عوض کند. تغیر همیشه سخت است و در برابر آن مقاومت وجود داشته ولی باید این سختی را به جان خرید و تغییر کرد. متاسفانه در میان برگزار کنندگان نیز اختلاف نظر و تضاد منافع به وجود آمده است. در نتیجه حوزه برگزاری نیز به همان روش سنتی عمل می کند و با کاهش هزینه خود به نوعی پسرفت نیز داشته است. اوضاع مالی غرفه سازان نیز خراب اندر خراب است و پشتوانه مالی نیز ندارند و همچنان با روش سنتی مشغول غرفه سازی هستند. مشارکت کننده نیز دچار مشکلات فرهنگی زیادی است. چرا که اکثریت قریب به اتفاق آنها صرفاً برای فروش بیشتر در نمایشگاه‌ ها حاضر می شوند چرا که نمی‌دانند نمایشگاه برای ایجاد ابزار است نه فروش. در این میان دولت نیز کم کاری بسیاری کرده است و عقیده من دولت مردان نمی دانند که نمایشگاه چه قدرت بزرگی در راستای پیشرفت کشور چه از نظر اقتصادی، چه از نظر سیاسی و چه از ابعاد دیگر دارد. به همین دلیل توجهی به این صنعت ندارد.

علی معین در پایان اظهار داشت: در نتیجه به عقیده من تمام اجزای برگزاری یک نمایشگاه باید مجددا نسبت به برگزاری نمایشگاه ها با دیدگاهی به روزتر و جدیدتر اقدام کنند تا روز به روز شاهد اعتلای این صنعت و به موازات آن اقتصاد و قدرت کشور باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور