آخرین مطالب

کرونا و تلخکامی تولیدکنندگان مبل در نمایشگاه مشهد اخبار نمایشگاه - اخبار رویدادهای استان ها

کرونا و تلخکامی تولیدکنندگان مبل در نمایشگاه مشهد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: این نمایشگاه دومین رویداد اقتصادی تجاری در محل نمایشگاههای بین‌المللی مشهد پس از هشت ماه تعطیلی آن بود که در طول روزهای 29 مهر گذشته تا دومین روز آبان ماه جاری با حضور 60 تولیدکننده و بازرگان عرصه مبلمان و صنایع چوب از نقاط مختلف کشور در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع برپا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، برپایی این رویداد اقتصادی در پی افزون بر هشت ماه خسارتبار ناشی از شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد جهان، بیکاری میلیونها نفر و کاهش تولید بخشهای مختلف در حالی محقق شد که دیگر تداوم تعطیلی کسب و کار روا نیست و نمی‌توان ادامه تولید را به رنابودی کرونا منوط کرد بلکه باید با رعایت اصول و پروتکلهای بهداشتی و مسوولیت‌پذیری فردی و اجتماعی در قبال سلامت خود و جامعه این دوران ناخوشایند را سپری نمود.

بر این اساس با هدف جلوگیری از توقف کار و جان دادن دوباره به عرصه تولید در سال "جهش تولید" برگزاری نمایشگاههای تجاری برای عرضه محصولات با قاعده کلی رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.

جمعی از غرفه‌داران و فعالان صنعت مبلمان حاض در نمایشگاه مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا ناخرسندی خود را از نتیجه این رویداد اقتصادی تجاری اعلام و بیان کردند که با وجود صرف هزینه‌های قابل توجه برای شرکت در نمایشگاه که نخستین مورد پس از آغاز بحران کرونا تاکنون فقدان تبلیغ مشخص و موثری برای اطلاع‌رسانی عمومی سبب شد تا آنها حاصلی از شرکت در این نمایشگاه نداشته باشند. 

به گفته این تولیدکنندگان، وضعیت قرمز شیوع کرونا در مشهد و شرایط خاص ناشی از آن بهانه فقدان تبلیغات گسترده عمومی برای اطلاعرسانی عمومی به منظور جلب نظر مردم به حضور در نمایشگاه مبلمان و صنایع چوب مشهد اعلام شد.

یکی از همین غرفه‌داران به هزینه 200 میلیون ریالی برای غرفه 48 متری در نمایشگاه مشهد اشاره و بیان کرد: علاوه بر این مبلغ هزینه پرسنل، رفت و آمد ،اقامت و حمل و نقل نمونه‌های حاضر در نمایشگاه در شرایطی که همه در وضعیت ضرر و زیان ناشی از کرونا هستیم بار دیگری شکستی اقتصادی برایم رقم زد.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: پس از سه روز حضور در نمایشگاه هیچ میزان فروش و معامله نداشتم لذا با دست خالی به مشهد آمدم و با دست خالی‌تر از این شهر می‌روم.

او فقدان تبلیغات را علت این امر ذکر و بیان کرد: این در حالی است که مسوولان و متولیان برگزاری نمایشگاه قول تبلیغات و اطلاع‌رسانی مشخص و گسترده را برای جلب حضور مردم داده بودند. 

یکی دیگر از فعالان صنعت مبلمان گفت: پس از ابراز نارضایتی غرفه‌داران و شرکتهای حاضر در نمایشگاه پاییزه نمایشگاه مبلمان و صنایع چوب مشهد به ستاد اجرایی آن وعده‌ای مبنی بر تمدید تاریخ برگزاری نمایشگاه داده شد اما بعید است اجرا شود.

وی نیز که از ذکر نامش خودداری کرد افزود: ستاد اجرایی برگزاری نمایشگاه انجام هرگونه تبلیغ را ما ممنوع کرده بود لذا پس از دو روز از آغاز کار نمایشگاه تنها شمار بسیار کمی از مردم در آن حضور یافتند لذا غرفه‌داران با جمع آوری مبلغی درخواست اطلاع‌رسانی از طریق پیامک تلفنی را خواستار شدند.

این تولیدکننده سابقه عملکرد نمایشگاه مشهد را پرقوت و مثبت توصیف و بیان کرد: اما در این دوره شاهد وضعیتی نامطلوب بودیم. 

تبلیغات دیرهنگام 

مجری برگزاری نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد در پاسخ به این گلایه‌ها، به خبرنگار ایرنا گفت: مجوز تبلیغات نمایشگاهی در سطح شهر از سوی شهرداری مشهد انجام می‌شود اما تا روز 27 مهر ماه به دلیل ایام دهه پایانی ماه صفر اجازه تبلیغات بخاطر پربودن آویزهای شهری و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر مشهد به ما داده نشد. 

مجتبی احمدی‌راد افزود: تبلیغات برگزاری این نمایشگاه رسما از ساعات پایانی روز 27 مهرماه آغاز شد در حالی که سایر نمایشگاهها حداقل از چهار روز قبل تبلیغات گسترده شهری داشتند.

وی ادامه داد: بخاطر شرایط خاص پیش‌آمده در تبلیغات این نمایشگاه، با وجود آنکه سالها بود به شیوه ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برگزار نمایشگاه انجام نمی‌شد در این دوره با ارسال 300 هزار پیامک به مردم مشهد امیدوار بودیم درصدی به نمایشگاه مراجعه کنند اما اینگونه نشد. 

مجری برگزاری نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد گفت: امکان تمدید زمان برپایی نمایشگاه هم به هیچوجه وجود ندارد زیرا نمایشگاه بعدی از روز ششم آبان ماه جاری با عنوان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در همین محل برپا می‌شود.

وی افزود: گرچه در سومین روز برپایی نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد جمعیت بازدیدکننده افزایش یافت بطوری که ناظر مقیم دانشگاه علوم پزشکی بر امور بهداشتی نسبت به تبعات آن هشدار داد اما خرید نکردن مردم و استقبال پایین آنها از صنایع مبلمان بطور قطع ناشی از وضعیت جاری اقتصادی و شیوع ویروس کرونا است.

آویز شهری شیوه تبلیغ

سرپرست اداره روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد با وجود گلایه‌ها غرفه‌داران وضعیت حضور مردم را در نمایشگاه مبل خوب توصیف و بیان کرد: تبلیغات برای برگزاری این نمایشگاه از روز 27 مهر ماه آغاز شده و حضور مردم هم با توجه به شرایط موجود، خوب بوده است.

سیدحسین علوی افزود: ظرف سالهای اخیر مردم رویدادهای نمایشگاه مشهد را از طریق آویزهای شهری پیگیری می‌کنند که مهمترین شیوه تبلیغات است. برای این نمایشگاه نیز به همین شیوه تبلیغ شد.

وی آماری از شمار آویزهای تبلیغاتی و بنرهای نصب شده در سطح شهر مشهد با موضوع برگزاری نمایشگاه مبلمان ارائه نکرد و ادامه داد: قاعدتا بعد از افزون بر هشت ماه وقفه در برگزاری نمایشگاه در مشهد بخاطر کرونا، بازخورد و حضور مردم قطعا متفاوت از گذشته است. 

سرپرست اداره روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: برای نمایشگاه مبلمان از طریق "نرم‌افزار شهر من" نیز برای مشترکان تبلیغات انجام شد و حتی ورود به نمایشگاه رایگان شده بود.

برچسب‌ها مبل سازی مشهد تبلیغات دیجیتال تجارت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران آگهی بازرگانی آسیب ها


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور