بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی پایتخت گفت: اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست و به خریداران توصیه میشود فکر خرید را از سر خود بیرون کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،وی بیانداشت: بازار قفل بوده و رکود کامل بر آن حاکم است، آنچه از قیمتها شنیده میشود فقط روی کاغذ است و مشتریان نیز فقط قیمت میپرسند.
به گفته این مقام صنفی، قیمت خودروهای داخلی فقط در فضای مجازی داغ است و قیمت خارجیها نیز به طور مشابه فقط روی کاغذ و بسیار بالا از سوی فروشندگان بیان میشود. قیمت برخی خودروهای داخلی و مونتاژیبه گزارش ایرنا، امروز و در گروه سایپا، هر دستگاه خودروی پراید 111 بین 140 تا 143 میلیون تومان، پراید 131 بین 122 تا 125 میلیون تومان و قیمت پراید 132 بین 124 تا 127 میلیون تومان قیمت خورده است.
آگهیدهندگان تیبا2 قیمت 165 میلیون تومانی و تیبا صندوقدار 149 میلیون تومانی برای خودروهای خود درخواست میکنند. همچنین در سایتها ساینا نزدیک به 160 میلیون تومان و کوییک دندهای 181 میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
در گروه ایرانخودرو نیز آگهیدهندگان هر دستگاه پژو206 تیپ2 را به حدود 238 میلیون تومان، پژو 206 تیپ5 به 303 میلیون تومان، پژو 206 ویهشت (صندوقدار) به 298 میلیون تومان، پژو 207 دندهای به 436 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک را به حدود 500 میلیون تومان قیمتگذاری کردهاند.
برپایه این گزارش، دارندگان پژو 405 جی. ال. ایکس بنزینی قیمت 216 میلیون تومان، پژو پارس ساده 254 میلیون تومان، سمند ال. ایکس 210 میلیون تومان، سمند سورن 275 میلیون تومان، رانا 240 میلیون تومان، دنا معمولی 330 میلیون تومان، دنا پلاس دندهای ساده 405 میلیون تومان، دنا پلاس دندهای توربو شارژ 485 میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ حدود 661 میلیون تومان برای خودروهای خود مطالبه میکنند.
این گزارش میافزاید: امروز در دسته خودروهای مونتاژی نیز قیمت هر دستگاه پژو 2008 به حدود یک میلیارد و 167 میلیون تومان، سیتروئن سی3 به یک میلیارد و 56 میلیون تومان، سراتو یک میلیارد و 20 میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک 544 میلیون تومان، هایما اس7 به 850 میلیون تومان، جک اس 5 به حدود 810 میلیون تومان و چانگان 545 میلیون تومان قیمتگذاری شد.
تعطیلی صنف نمایشگاهداران
رییس اتحادیه نمایشگاهداران پایتخت در ادامه گفت: در حالی که تا پیش از تیرماه، شاهد تعداد انگشتشمار انجام معاملات در نمایشگاههای خودرو بودیم، اما در دو ماه و نیم گذشته به صفر رسیده است.
موتمنی اظهارداشت: وقتی قیمتها به صورت ساعتی در بازار بالا میرود، افراد از خرید و فروش منصرف میشوند و همه منتظرند ببینند در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟
وی تاکیدکرد: اگر کشور با مشکلات ارزی مواجه نبود، واردات خودروهای کارکرده و دست دوم خارجی میتوانست گزینه بسیار خوبی برای کنترل این آشفته بازار باشد، اما این گزینه منتفی به نظر میرسد.
لزوم تامین نیاز بازار
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی پایتخت، همچنین درخصوص پیشنهاد مجلسیها برای کشف قیمت و فروش خودرو در بورس، خاطرنشانکرد: قیمتها چه از طریق بورس و چه غیربورس تعیین شود، باید نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه بازار صورت گیرد، اما اگر عرضه محدود باشد، باید منتظر بازار سیاه دیگری باشیم.
وی تاکیدکرد: همه چیز در نهایت به نظارت بر بازار و تولید و عرضه بیشتر خودرو از سوی خودروساز بستگی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، دیروز (دوشنبه) «علیرضا رزمحسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای ساماندهی بازار خودرو باید با اجماع نظر دولت، مجلس و همه کارشناسان و متخصصان این حوزه باشد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ