مدیرعامل: نمایشگاه بینالمللی جنوب شرق کشور در خطر ورشکستگی قرار گرفت
اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق کشور گفت: این شرکت به علت تعطیلیهای پیاپی ناشی از بیماری کرونا و زیان مالی بسیار در خطر ورشکستگی قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،امیرحسین سعید افزود: شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق بیش از 6 ماه مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده و این در حالی است که شرکتهای دیگر حتی در ماههای ابتدایی شیوع کرونا فعالیتهایی داشتند.
وی اظهار داشت: تمامی نمایشگاههای استان کرمان را از اسفندماه سال گذشته به دستور ستاد ملی و استانی کرونا به حالت تعلیق درآوردیم و گلایهای نداشتیم زیرا حفظ سلامت جامعه برای ما با اهمیتتر بود و این تعطیلی به علت بحران ناشناخته ویروس کرونا و نداشتن تجربه شناسایی راههای مقابله با آن بود و به این جهت بسیاری از اصناف، شرکت ها و کارخانه ها تعطیل شدند و با وجود آسیبهای مالی از این وضع گلایهای نداشتیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق کشور گفت: اصناف و شرکت ها به تدریج، با کسب تجربه در مقابله با کرونا کم و بیش آغاز به کار کردند و ما در روز 27 اردیبهشتماه 99 مصوبه برگزاری نمایشگاه تخصصی را از ستاد استانی کرونا دریافت کردیم و پس از آن در تیرماه امسال سه نمایشگاه برگزار کردیم و سپس با شیوع ویروس کرونا در استان مجوز ما لغو شد و 20 روز ابتدای مردادماه سال جاری به علت شیوع گسترده ویروس کرونا 2 نمایشگاه را لغو کردیم.
وی ادامه داد: پس از آن مراجعاتی به استانداری کرمان و دانشگاه علوم پزشکی داشتیم زیرا همانگونه که در سراسر کشور پروتکلهایی را برای برگزاری نمایشگاه تدوین و ابلاغ کردند، نمایشگاههای استان کرمان نیز برگزار شود که از مردادماه امسال تاکنون مجوز برگزاری نمایشگاه در این استان صادر نشده و موجب ضرر مالی بسیاری به این حوزه شده است.
سعید افزود: طی هفت ماه گذشته، تنها یک ماه نمایشگاه برگزار کردیم و تاکنون 2 میلیارد تومان ضرر مستقیم مالی به سایت نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کشور وارد شده و این میزان با زیان مجریان و زیرمجموعه ها بسیار بالاتر میرود.
وی خطاب به مسئولان گفت: شرکت نمایشگاههای بینالمللی جنوب شرق در زمان نیاز همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته و توقع داریم که ستاد کرونا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حرف ما را بشنوند و بازدیدی از سازمان و محل استقرار نمایشگاهها داشته باشند که آیا پروتکل های بهداشتی در این منطقه را می توان رعایت کرد یا خیر؟ و پس از آن رای به تعطیلی یا بازگشایی نمایشگاهها بدهند.
وی با اشاره به ندادن مجوز برگزاری نمایشگاه آرایشی بهداشتی به کرمان در حالی که این نمایشگاه در دیگر استانها برگزار شد گفت: نمایشگاه ساختمان و ایران بیوتی امسال در سایت بین المللی جمهوری اسلامی برگزار شد و اجازه برگزاری نمایشگاه در موارد مشابه طی شهریورماه سالجاری در کرمان داده نشد و این در حالی است که جمعیت و متراژ این سایت قابل قیاس با نمایشگاه کرمان نمیباشد و شرایط بیماری کرونای ما دشوارتر از استان تهران نیست.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق کشور با تاکید بر اینکه نمایشگاه به مراتب در استانهای شمالی کشور و تهران برگزار می شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی تصدیق می کند که برگزاری نمایشگاه آثار منفی نداشته و میتواند بر اساس پروتکل های بهداشتی در کرمان برگزار شود.
وی تصریح کرد: نمایشگاه مبلمان کرمان اخیرا لغو شد در حالی که نمایشگاه های جهیزیه و مبلمان در کشور برگزار شده و اعتقاد داریم با حفظ پروتکل های بهداشتی می توانستیم این نمایشگاه را بدون مشکل برگزار کنیم و دانشگاه علوم پزشکی مرجع تشخیص برگزاری نمایشگاه شده و معتقد است که نباید نمایشگاه برگزار شود.
سعید با بیان اینکه مجوز نمایشگاه مبلمان مربوط به نمایشگاه تخصصی بوده است افزود: دانشگاه علوم پزشکی در این راستا معیار را برای نمایشگاه پربازدید مشخص کند و اعلام شود که بر اساس چه آماری نمایشگاه های کرمان تعطیل می شود و کسی در این معیارها نظر ما را مطالبه نکرده است.
تصمیمی کارشناسی برای تعطیلی نمایشگاهها در کرمان اتخاذ شود
وی با بیان اینکه برای یک فعالیت اجرایی باید رایزنی و بررسی لازم انجام شود گفت: در صورت تصمیم کارشناسی تمامی مصوبات را میپذیریم و در این زمینه فعالیت کارشناسی قطعا نتیجه مطلوب تری به دنبال خواهد داشت.
کارشناس و فعال اقتصادی استان کرمان بیان داشت: راه هایی برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد و با یک اقدام کارشناسی و ارائه راهکارها می توان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی نمایشگاه را به صورت مطلوب اجرا کرد و با این روش می توانیم در کسب راه حل با مسئولان به نتیجه برسیم و مشکلی برای این بنگاه های اقتصادی ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم که به بخش خصوصی کمک کنند و شرکت نمایشگاه بینالمللی جنوب شرق به عنوان یک واحد تجاری هنوز اجازه کار را حتی با دشوارترین شیوهنامههای بهداشتی دریافت نکرده در حالی که دیگر صنوف و شرکت ها با پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را ادامه می دهند و ما نمی توانیم خدمات ارائه کنیم.
سعید افزود: برگزاری 2 نمایشگاه طی یک ماه در نهایت 40 ساعت زمان میبرد که ساعت زیادی را اشغال نمیکنیم و به خوبی می توانیم شیوهنامههای دانشگاه علوم پزشکی، فاصله گذاری اجتماعی و دیگر موارد را کنترل کنیم و تقاضا داریم مسئولان مربوطه به مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه رسیدگی کنند.
نمایشگاه جنوب شرق میتواند محور توسعه کرمان باشد
وی اضافه کرد: اعتقاد داریم نمایشگاه بین المللی جنوب شرق می تواند محور توسعه پایدار اقتصادی استان کرمان باشند و این نمایشگاه می تواند حلقه وصل تولید کننده و تولیدات جدید و نو به مصرف کننده باشد و به افراد در رشته های تخصصی از خدمات جدید و نو آگاهی میبخشد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق کشور با بیان اینکه نمایشگاه بهعنوان موتور محرکه اقتصادی و پیشران برای خروج از رکود اقتصادی عمل میکند گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه در شرایطی فعلی، یکی از راههای انتقال امید به تولید کننده است که در آن جلسات و مدل کسب و کاری بی تو بی (B to B) شکل می گیرد و افراد و شرکت ها می توانند مذاکره کنند و نتایج این مذاکرات در اقتصاد موجب استفاده از تکنولوژی های جدیدی می شود که روزانه در جامعه تغییر می یابد و نمایشگاه محل عرضه آن به مصرف کننده است.
وی عنوان کرد: نمایشگاه در جامعه ای که از نظر سلامت روح و روان درگیر بیماری کرونا شده، میتواند به سلامت جامعه کمک کند و بذر امید را در دل تولید کننده و مصرف کننده بکارد و همچنین نمایشگاه یک بازار مهم است که می تواند به حوزه تولید، اقتصاد و صادرات غیر نفتی استان کرمان به عنوان نیاز امروز کشور کمک میکند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ