بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: دبیر انجمن بیســکویت، شــیرینی و شکلات گفت: علی رغم مشکلات تامین مــواد اولیه و صادرات، کمبودی در عرضه شکلات نداریم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،جمشــید مغازه ای دبیر انجمن بیســکویت، شــیرینی و شکلات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشــاورزی گروه اقتصادی باشــگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلات تامین مواد اولیه تا حدودی ادامه دارد، اظهار کرد: برخی اوقات تولیدکنندگان شــیرینی و شکلات در تامین آرد، شکر، روغن و سایر مواد وارداتی دچار مشکل می شوند.
او با اشــاره به اینکه کمبودی در عرضه شــیرینی و شکلات نداریم، افزود: اگرچــه کارخانه های تولیدی به امر تولید ادامه می دهند، اما در روند تامین مواد اولیه کماکان مشکلاتی وجود دارد.
مغازه ای ادامــه داد: علی رغم آنکه در صادرات شکلات مقام نخست در صنایع غذایی را دارا هستیم، اما به سبب شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها صادرات متوقف شده است، این مقام مســئول با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت شکلات نداریم، گفت: با توجه به لوکس بودن شیرینی و شکلات در ســبد مصرفی خانوار و کاهش قدرت خرید افــراد، با کمبود تقاضا مواجه هستیم که با این وجود برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم و تولیدکنندگان ســود خود را در سبد فروش مصولات می بینند تا بتوانند به امر تولید ادامه دهند.
او مســئله پایه های قیمتــی در صادرات را یکی از مشکلات اصلی پیش روی صادرکنندگان برشــمرد و گفت: بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر بازگشــت کامل ارز به سامانه نیما از دیگر مشکلات پیش روی صادرات است که امیدواریم این مشکلات هر چه سریع تر مرتفع شود.
دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: با افزایش قیمــت مواد اولیه، نرخ تمام شــده محصولات افزایش می یابد که در صــورت تغییر قیمت، رقابت با دیگر رقبا مشــکل می شود.
مشارکت بالا در نمایشگاه شیرینی و شکلات
جمشید مغازه ای رئیس انجمن تولیدکنندگان بیسکویت، شیرینی و شکلات در گفت وگو با خبرنگار نشریه با پیش بینی حضور نسبتا بالای مشارکت کنندگان در نوزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات اظهار داشت: بیشتر از 100 شرکت در این دوره حضور خواهند داشت و میزان مشارکت علیرغم مسائل به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا بالا بوده است.
وی همچنین در مورد سالن ها و ظرفیت سالن های نمایشگاهی گفت: با توجه به شرایط موجود پیش بینی ما از فضای نمایشگاهی در این دوره در حدود 12 هزار مترمربع و 4 سالن نمایشگاهی است.
رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات در مورد روند ثبت نام گفت: شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه شیرینی و شکلات ثبت نام کنند، در عین حال با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در ستاد برگزاری ، امکان ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به ستاد برگزاری نمایشگاه برای جانمایی غرفه نیز فراهم است.
وی با بیان اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا و تحریم های اقتصادی، شرایط ویژه ای نسبت به سال های گذشته داریم گفت: بحران همه گیری کرونا بر فعالیت همه نمایشگاه ها تاثیر خود را گذشته و نمایشگاه شیرینی و شکلات نیز متاثر از این شرایط شده است به شکلی که در 18 دوره قبلی نمایشگاه تا این اندازه با مشکلات مواجه نبودیم اما با وجود همه این مسائل کماکان وضعیت ما در مقایسه با نمایشگاه های مشابه بهتر است.
جمشید مغازه ای در ادامه در خصوص حضور شرکت های خارجی در نوزدهمین دوره نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت: چشم انداز خوبی برای حضور خارجی ها در این دور از نمایشگاه نداریم و حضور خارجی ها در این دوره از نمایشگاه بخاطر مشکلات انتقال ارز با مانع روبرو شده است. در سال های گذشته از ارز سنا استفاده می کردیم اما بنا به شرایط فعلی کشور برای استفاده از ارز سنا با محدودیت مواجه شده ایم و نمی توانیم ارز مورد نیاز شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه را تأمین کنیم.
رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات محور و هدف اصلی برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات را نمایش توانمندی ها و نوآوری های فعالان این حوزه در زمینه صادرات بیان کرد و ادامه داد: صنعت شیرینی و شکلات به عنوان یک صنعت پیشرو، موفق شده علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی ، با صادرات چشمگیر محصولات مرغوب به سایر کشورها ظرفیت بالای خود را نشان دهد.
جمشید مغازه ای در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه شیرینی و شکلات جزو نمایشگاه های برتر در کشور است گفت: نمایشگاه شیرینی و شکلات در سه بخش مختلف مواد اولیه، ماشین آلات و محصولات تولیدی برگزار می شود و ما در بخش مواد اولیه از گذشته با انجمن واردکنندگان مواد اولیه، در بخش ماشین آلات با انجمن ماشین سازان و در دیگر زمینه ها از جمله در زمینه برگزاری نمایشگاه با نهادها وتشکل های مرتبط و فعال صنعت نمایشگاهی تعامل داریم.
وی در پایان در مورد برنامه های نمایشگاه نوزدهم شیرینی و شکلات گفت: مثل دوره های گذشته از مسئولین، وزرا و نمایندگان مجلس برای حضور در نمایشگاه دعوت خواهیم کرد؛ ضمن اینکه در جارچوب پروتکل های بهداشتی مصوب تمرکزمان بر جذب بازدیدکنندگاه تخصصی است و برای رعایت سایر پروتکل های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا ،با همکاری و هماهنگی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تدابیر لازم را اندیشیده ایم.
جمشید مغازه ای دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه مشکلات تامین مواد اولیه تا حدودی ادامه دارد، اظهار کرد: برخی اوقات تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در تامین آرد، شکر، روغن و سایر مواد وارداتی دچار مشکل میشوند.
او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شیرینی و شکلات نداریم، افزود: اگرچه کارخانههای تولیدی به امر تولید ادامه می دهند، اما در روند تامین مواد اولیه کماکان مشکلاتی وجود دارد.
مغازه ای ادامه داد: علی رغم آنکه در صادرات شکلات مقام نخست در صنایع غذایی را دارا هستیم، اما به سبب شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها صادرات متوقف شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت شکلات نداریم، گفت: با توجه به لوکس بودن شیرینی و شکلات در سبد مصرفی خانوار و کاهش قدرت خرید افراد، با کمبود تقاضا مواجه هستیم که با این وجود برنامهای برای افزایش قیمت نداریم و تولیدکنندگان سود خود را در سبد فروش محصولات می بینند تا بتوانند به امر تولید ادامه دهند.
او مسئله پایههای قیمتی در صادرات را یکی از مشکلات اصلی پیش روی صادرکنندگان برشمرد و گفت: بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر بازگشت کامل ارز به سامانه نیما از دیگر مشکلات پیش روی صادرات است که امیدواریم این مشکلات هر چه سریع تر مرتفع شود.
دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: با افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ تمام شده محصولات افزایش مییابد که در صورت تغییر قیمت، رقابت با دیگر رقبا مشکل میشود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ