آخرین مطالب

مدیرعامل شرکت شیرین پسند: طعم ملس لواشک به محصولات شیرین پسند اضافه می شود اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی

مدیرعامل شرکت شیرین پسند: طعم ملس لواشک به محصولات شیرین پسند اضافه می شود

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: شرکت “شیرین پسند” تولید کننده انواع فراورده های کاکائویی و شکلات در 9 سال اخیر، از   شیرینی جات سنتی و سوغات آذربایجان، گز و نوغان و باسلق گرفته تا انواع محصولات صنعتی شامل انواع شکلات صبحانه، اسمارتیز، شکلات رودخانه ای و سنگی، انواع آبنبات چوبی و رژیمی خاص بدون قند را تولید کرده است.  یعقوب ستاری علیشاه  مدیرعامل شرکت شیرین پسند در گفت وگو با  نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” در ارتباط با فعالیت 9 ساله این شرکت در عرصه تولید شیرین و شکلات سنتی و صنعتی،  نکات قابل توجهی را مطرح کرد.

 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،برند تجاری شیرین پسند تولید کننده انواع فراورده های کاکائویی و شکلات  است که انواع شکلات صبحانه،  اسمارتیز، شکلات رودخانه ای و سنگی، انواع آبنبات از جمله آبنبات چوبی و رژیمی خاص بدون قند  را شامل می شود. همچنین شیرینی جات سنتی شامل سوغات آذربایجان مانند گز و نوغان و باسلق را تولید می‌کنیم. زمینه آغاز فعالیت ما به 9 سال پیش بر می‌گردد که با شیرینی جات سنتی شروع کردیم و یکی دو سال کار کردیم و بعد از مرحله شیرینی جات سنتی به  مرحله صنعتی وارد شدیم و اکنون اسمارتیز، آبنبات و شکلات به سبد محصولات ما اضافه شده است.  در این  9 سال فعالیت، روند روبه رشدی در تنوع محصول و افزایش تولید داشته ایم.

شرکت شما چه مزیت منحصر به فردی در بازار دارد و جایگاه شما نسبت به رقبا چگونه است؟

از زمانی که کار صنعتی را آغاز کرده ایم با رقبای جدی مواجه شده ایم.  این رقابت برای ما مطلوب بوده چون موجب تمرکز بر تنوع محصول و کیفیت محصول  شده است. رقابت در بازار و توجه به سلیقه مشتریان در بازار، بر فعالیت ما تاثیرگذار بوده و موجب شده  روی محصولمان تمرکز بیشتری داشته باشیم  و با بهترین کیفیت به بازار عرضه کنیم. کیفیت اصلی را هم سلیقه مصرف کننده مشخص می‌کند. اگر خوب بخرد خروجی از سوپرمارکت و هایپرها خوب باشد روند کار ما بهتر می‌شود و لذا سعی کرده ایم همه جوانب را رعایت کنیم و تا جایی که از دست ما بر می‌آید سعی کرده ایم این موارد را حتما اجرا کنیم. الان هم شکر خدا شرایط مطلوب است و در بازار کالاها و محصولاتمان وجود دارد و سبد خوبی داریم.

برای گسترش فعالیت خود چه طرح هایی دارید؟

برنامه های خاصی برای توسعه فعالیت ها و حضور در بازار داریم از جمله چون سطح کار ما شیرینی جات است قسمتی را نیز برای ترشی جات در نظر گرفته ایم. از جمله لواشک و لواشک با پوره و آلوچه را در نظر داریم تا بتوانیم سبد خوبی از شیرینی جات و ترشی جات داشته باشیم. این برنامه ای است که پیش رو داریم و امیدوارم تا دو سال دیگر آن را محقق کنیم.

شرکت شما چه سهمی در اشتغال زایی و بازار داشته و برنامه شما برای اشتغال زایی چیست؟

اشتغال زایی ما کلا بومی است و الان حداقل با 60 نفر به طور مستقیم در شرکت فعالیت می‌کنیم و بالای 200 نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش بازاریابی و پخش فعال هستند و  از جمله پخش هایی که در شهرستان‌ها هستند به طور غیر مستقیم همکاری می کنند. این محصولات جدید مانند ترشیجات هم که به آن اضافه کنیم بهتر می‌شود و می‌توانیم حدود 30 نفر افزایش مستقیم نیرو داشته باشیم. به عبارت دیگر، انواع اشتغال از تولید و مواد اولیه تا فروش در فروشگاه ها مرتبط با این محصولات است. هر نوع فعالیت تولیدی علاوه بر رشد اشتغال در تولید، با انواع اشتغال در بخش خدمات مرتبط با تولید و فروش مواجه است و می تواند سهم شرکت های تولیدی در اشتغال کشور را نشان دهد.

مشکلات شما چیست و چه دغدغه ای دارید مخصوصا که الان در شرایط همه گیری کرونا هستیم و خیلی از بنگاه های اقتصادی آسیب دیده اند. شرکت شما در این زمینه چه کاری کرده است؟ آیا آسیب دیده است؟

این شرایط بحرانی که در ایران وجود دارد باعث شده که روش تولید و فروش تغییر کند و  لذا تا حدودی دست و بال همه را بسته است. از این لحاظ که بسته بندی‌ها متفاوت شده و باید با پروتکل های بهداشتی انجام شود، این موارد روی فعالیت ما نیز تاثیر گذاشته و هر روز با یک سری بسته بندی‌ها  و پروتکل ها باید آشنا شویم و روی آن کار کنیم و محصول خود را با بسته بندی جدید و پروتکل های بهداشتی متناسب کنیم که طبیعتا باید رعایت کنیم و به بازار ارائه دهیم تا مصرف کننده با خیال راحت از سبد مغازه بردارد و مصرف کند. مشکل اساسی این است که ثبات در بازار داخلی نیست هر روز و هر ثانیه و هر دقیقه قیمت‌ها متفاوت است و اگر بخواهید چیزی خرید کنید باید صبر کنید تا قیمت‌ها بیرون بیاید.

الان از لحاظ مواد اولیه مشکلات زیادی داریم چون ثباتی در آن نیست. امروز یک قیمت است و فردا قیمت دیگر و مشخص نیست راه و مسیرمان به کجاست. این‌ها کاملا نامشخص است و برای همین قیمت‌ها اگر ثابت باشد و فرد بداند چقدر می‌خرد یا می‌فروشد و چقدر باید سود برای محصول خود بگذارد این‌ها دگرگون شده و جایگاه خود را از دست داده و ثبات ندارد

صادرات شما در چه وضعیت است و به چه کشورهایی صادرات دارید؟

بله – صادرات به روسیه و آذربایجان و پاکستان داریم و از این طرف به عراق صادرات داریم و همکاری خوبی داریم. وضعیت صادرات در سطح مناسبی است و در آینده نیز اگر فضای کسب وکار و قیمت ها و هزینه تولید بهتر شود، می تواند روی صادرات اثرگذار باشد.

آیا مشکل تبادلات بانکی داشته اید و شرایط کرونا و تحریم روی صادرات تاثیر گذاشته است؟

فضای کسب وکار کنونی روی همه فعالیت های تولیدی اثرگذار بوده است اما در عین حال شرکت ها تلاش می کنند که در بازار بمانندو صادرات خود را حفظ کنند و افزایش دهند. لذا مشکلات کنونی و فضای کسب وکار صد درصد تاثیر گذاشته است خصوصا بیماری کرونا خیلی تاثیرگذار در کار ما بوده است و در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم امیدوارم بتوانیم در بازار بمانیم و در عرصه رقابت پیشتاز باشیم


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور