آخرین مطالب

مدیر فروش شونیز مطرح کرد: شونیز تهدید کرونا و تحریم را به فرصت افزایش تولید و صادرات تبدیل کرد اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی

مدیر فروش شونیز مطرح کرد: شونیز تهدید کرونا و تحریم را به فرصت افزایش تولید و صادرات تبدیل کرد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: برند شونیز یکی از نام های تجاری مشهور و معتبر صنعت شیرینی و شکلات کشور است که در حال حاضر با بیش از 4500 نفر اشتغال مستقیم در حال فعالیت است و علاوه بر فعالیت در 24 استان، به تعدادی از کشورهای منطقه نیز صادرات انواع محصولات شیرینی و شکلات را انجام می دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،کاظم غفارزاده مدیرکل فروش شونیز  در گفت وگو با خبرنگار  نشریه “اقتصاد و نمایشگاه” اعلام کرد که حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و تحریم ها، این شرکت توانسته است با برنامه ریزی بهتر، از این تهدیدها فرصت بسازد و سهم خود را از بازار افزایش دهد واز طریق همدلی نیروها و کارشناسان خود، وضعیت بهتری را از نظر کسب وکار ایجاد نماید.

درمورد فعالیت شرکت توضیح دهید که چه کالا و خدماتی ارائه می‌دهید و جایگاهتان در میان رقبا و بازار  شیرینی و شکلات چگونه است؟

کار ما تولید شکلات، ایستک، بیسکویت، آدامس، تافی و تنقلاتی از این دست است. نام شرکت هم داداش برادر است که با برند شونیز  با 24 شعبه اصلی در مراکز استان‌ها فعالیت می کنیم.  فعالیت های صادراتی نیز داریم که البته باتوجه به محدودیت تحریم های موجود، حجم صادرات ما از لحاظ تعداد کشورها کم شده ولی از طریق گسترش فعالیت در کشورهای موجود این محدودیت را جبران کرده ایم.

به صورت مستقیم صادرات را پشتیبانی می‌کنیم و محصولات را صادر می‌کنیم.  از نظر صادراتی پیشینه ای قابل توجه داریم و 8 سال به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده ایم و مدال افتخار صادرات در زمینه شیرینی و شکلات کسب کرده ایم و در حال حاضر با اشتغال  4500 نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنیم

برنامه شما در آینده برای اشتغال زایی چیست؟

بدون توجه به شرایط موجود که هم بحث تحریم‌ها مطرح است و هم وضعیتی که در جامعه با توجه به شیوع کرونا موجود است، نمی توان برنامه ریزی داشت و لذا برنامه توسعه فعالیت های خود را با توجه به این محدودیت ها در نظر گرفته ایم  و در حال حاضر در حال اضافه کردن چندین خط تولید هستیم تا سهم خود را در جهت اشتغال زایی و سهم خود را در فضای کسب و کار  حفظ کرده  شاهد توسعه فضای کسب و کار و سهم از بازار باشیم.

از مشکلات و دغدغه‌ها بگویید همانطور که می‌دانید کرونا خیلی از بنگاه های اقتصادی را دچار مشکل کرده است. این بیماری چه تاثیری روی فعالیت شرکت شما گذاشته است؟

هر تهدیدی می‌تواند در عین حال فرصتی تلقی شود. بر اساس پیش بینی هایی که داشته ایم و به صورت اتفاقی این بیماری پیش آمد و اجازه نداده که بازار ما بزرگتر شود اما سعی کرده ایم که سهم بازار بیشتری بگیریم .خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده  و تغییر سیاست و منش‌ها و تغییر رفتار و علی الخصوص همدلی کلیه خانواده بزرگ شونیز، صدمه ای ندیده ایم و خوشبختانه با افزایش فروش هم مواجه شده ایم. به عبارت دیگر، با تغییر شرایط کسب وکار، روش ها و برنامه ریزی ها و همکاری ها را افزایش داده ایم و از این طریق، فروش و تولید خود را افزایش داده ایم.

به نظر شما نهادهای حمایتی مانند دولت و مجلس و علی الخصوص بانک‌ها  چگونه می‌توانند به کسب وکارها کمک کنند و چه گام هایی باید بردارند تا مشکلات شرکت هایی مانند شما در این صنعت را رفع کنند؟

هر صحبتی کنیم حالت کلیشه ای پیدا می‌کند چون بارها گفته ایم و دولت و وزارت صمت موارد و مشکلات را بهتر از ما می‌دانند و می‌توانند حداقل کمکی باشند و فضای کسب وکار را بهتر کند. برخی از مجوزها که الان شامل بروکراسی اداری شده و مواردی که داریم خیلی راحت تر می‌توانند مانند کشورهای توسعه یافته ای که وجود دارند کمک کنند و انجام دهند و مشکلی از این بابت نه تنها پیش نیاورند که می‌توانند کمک زیادی را داشته باشند الان متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و بیشتر چوب لای چرخ است تا کمک. همین که چوب لای چرخ نباید برای تولید کننده بهترین کمک است. درمورد بانک ها، در حیطه تصمیم گیری‌ها و وظایف من به شخصه نیست ولی بانک‌ها می‌توانند سرمایه هایی که دارند را به سمت تولید بیاورند. چرخ این مملکت باید توسط تولید بچرخد. الان که بیشترین هجمه‌ها را داریم و بیشترین تهدیدات وجود دارد تولید راهگشاست. تولیدی که منجر به بهره وری شود و منجر به ایجاد اشتغال شود و تولید سالم گسترش یابد و خلق ارزش کند. زیرا راه نجات و بهبود فضای کسب وکار و اقتصاد کشور،  افزایش تولید با اتکا به خلق ارزش و رشد مزیت های نسبی داخلی اقتصاد است که کمترین وابستگی را به خارج داشته باشد و بتواند از مزیت های داخلی کشور استفاده کند.

می دانیم تولیدات ناسالمی هم وجود دارند. اما اگر به سمت تولید هدایت شود  و فضای کسب وکار بهبود یابد و تولید با کیفیت تشویق شود و جایگزین واردات و خرید و فروش و سوداگری شود، قطعا به سمت تولید با کیفیت و سالم حرکت خواهند کرد.  اگر مسئولین واقعا راه را نشان دهند و بتوانند کمک به تولید کننده کنند در این کشور مشکل اقتصادی نخواهیم داشت. بنابراین نگاه مسوولان و فعالان اقتصادی باید به اقتصاد تغییر کند و به سمت تولید  با خلق ارزش افزوده برود و متکی به داخل کشور باشد.

در مورد صادرات چه وضعیت و مزیت هایی دارید و آیا در شرایط تحریم محدودیت های بانکی و مالی و تجاری  مشکل ساز شده است؟

به هر حال از خیلی سال های قبل که بحث صادرات را داشته ایم همیشه مشکلات بوده است. همیشه مشکل انتقال ارز داشته ایم ولی فکر کرده ایم و چون راهی وجود نداشت راه هایی را ساخته ایم. انتقال ارز در حال حاضر در حال انجام است و صادرات ما کماکان به قوت خود باقی است و  در هر شرایطی، راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات داشته ایم و تلاش کرده ایم که در صحنه بمانیم و به رشد تولید و صادرات پرداخته ایم.

آرزوی موفقیت برای صنعت کشور و آرزوی موفقیت و کامیابی برای آن هایی داریم که سرمایه خود را در ایران نگه داشته اند و در کاری که جهاد تولید است فعالیت می‌کنند و عرصه را برای جوانان باز کرده اند. امیدوارم خداوند به همه آن‌ها طول عمر دهد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور