بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی
اخبار سازمان توسعه تجارت
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میز کالا - کشوری آفریقا با رویکرد بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،فرزاد پیلتن با بیان این مطلب گفت: در این جلسه ظرفیتهای تولیدی و صادراتی کشور در زمینه محصولات مذکور و همچنین ظرفیتهای صادراتی و وارداتی قاره آفریقا و مهمترین کشورهای صادرکننده و واردکننده این محصولات در قاره فوق مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین سوابق صادرات محصولات فوق از ایران به کشورهای آفریقایی، ویژگیهای بازار مصرف محصولات مذکور و روشهای ورود به بازارهای کشورهای قاره آفریقا بررسی شد.
پیلتن ادامه داد: قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار واردات مواد شوینده از جهان دارد و حدود 1 میلیارد دلار از این نوع محصولات به جهان صادر میکند.
همچنین این قاره سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به جهان صادر میکند و حدود 4.5 میلیارد دلار واردات از جهان دارد.
آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، مغرب، غنا، آنگولا، لیبی، تانزانیا، کنگو کینشازا، تونس و کنیا مهمترین واردکنندگان محصولات شوینده از آفریقا در سال 2019 بودهاند.
همچنین آفریقای جنوبی، الجزایر، مغرب، مصر، نیجریه، غنا، لیبی، تونس، کنیا، ساحل عاج، تانزانیا، نامیبیا، اتیوپی، آنگولا و موریس مهمترین کشورهای واردکننده محصولات بهداشتی قاره آفریقا در سال 2019 بودهاند.
گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگان ستاد آفریقای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دفتر صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران و برخی شرکتهای تولیدکننده و صادرکننده محصولات مذکور برگزار شد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ