دستاورد 3 سال کار پژوهشی در قالب نمایشگاه گرافیک ایران 2
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: نمایشگاه «گرافیک ایران 2» ویژه نمایش گوشههایی از آثار طراحان گرافیک ایران در سالهای نخستین دهه 40 در موزه گرافیک ایران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، افتتاحیه این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد اما علاقمندان میتوانند با رعایت پروتکلهای بهداشتی در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 تا 17 به موزه گرافیک ایران مراجعه کنند.
فاطمه کرکهآبادی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره نمایشگاه «گرافیک ایران» در سال 1395 که ویژه نمایش آثار پیشگامان و طراحان گرافیک ایرانی در دهههای 20 و 30 شمسی بود، تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه را نیز با رویکرد نمایش آثار طراحان گرافیک سالهای آغازین دهه 40 شمسی برگزار کنیم.
وی در توضیح بیشتر بیان کرد: رونق کسب و کارها در دهه 40 شمسی، دگرگونیهای تجاری و تولید فراگیر در کشور به دنبال خود افزایش بازار کالاهای مصرفی و رشد طبقه متوسط شهری را در پی داشت. در این دهه، شمار نقاشان تبلیغاتی افزایش یافت و همچنین آثار طراحی شده فراوان بودند که این دو نکته سبب شد این نمایشگاه را برگزار کنیم.
کرکهآبادی با اشاره به اینکه آثار دهه 40 طراحان گرافیک ایرانی آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتیم این نمایشگاه در سه بخش برگزار شود، گفت: دومین نمایشگاه «گرافیک ایران» در ادامه اولین نمایشگاه است که به آثار سالهای نخست دهه 40 از سال 1340 تا پایان 1343 اختصاص دارد.
وی تاکید کرد: این نمایشگاه همچنین، حاصل دستاورد سه سال کار پیوسته پژوهشی و اجرایی کمیته اسناد و آرشیو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.
نمایشگاه «گرافیک ایران 2» به مدت 6 ماه در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 تا 17 در محل موزه گرافیک ایران واقع در عمارت ارباب هرمز به نشانی اتوبان باقری شمال، بلوار استقلال شرق، خیابان شهیدان قزوینی، محوطه پارک پلیس شمالی برقرار است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ