برای «اولین» بودن، باید «اولین» هم ماند/مجوز لازم برای برگزاری نمایشگاه را از ستاد استانی کرونا گرفته بودیم
اخبار نمایشگاه - اخبار رویدادهای استان ها
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به استفاده بسیاری از مسئولان از عنوان «اولینها» برای شهر تبریزگفت: برای «اولین» بودن، باید «اولین» هم ماند. با پز دادن کذایی چیزی به دست نمی آوریم و باید علاوه بر پز دادن به عنوان “اولین ها” برای حفظ عملی این عنوان نیز تلاش کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،«حبیب ماهوتی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از سنگ اندازی و کارشکنی برخی مسئولان سابق انتقاد کرد و اظهار داشت: در سال هایی نه چندان دور، رسانه ها از جمله افرادی بودند که در تمامی سختی ها همراه نمایشگاه بودند و بسیاری از پیشرفت ها و افتخارات کنونی نمایشگاه، مرهون تلاش ها و زحمات روزنامه نگاران متخصص، مجرب و متعهد شهر تبریز است.
«حبیب ماهوتی» خبرنگاران و اصحاب رسانه استان را از جمله بهترین فعالان این حوزه در سطح کشور برشمرد و گفت: هر از گاهی یکی دو تا رسانه در سطح استان، مایل به شیطنت های رسانه ای هستند که این افراد باید بدانند هر گونه مطلب کذب و جهت دار آنان، پسرفت بیشتر استان را در پی خواهد داشت.ماهوتی از تدوین نخستین شیوهنامه رعایت پروتکلهای بهداشتی نمایشگاهی توسط نمایشگاه بینالمللی تبریز خبر داد و گفت: این پروتکلها را زمانی تدوین کردیم که وزارت بهداشت، هیچ پروتکل بهداشتی، تدوین و ابلاغ نکرده بود.
وی با اشاره به اقبال عمومی جامعه به استفاده از مطالب منتشره در رسانههای برخط و فضای مجازی گفت: با توسعه تکنولوژی، بسیاری از رسانههای مکتوب و تبلیغاتهای محیط، جای خود را به رسانههای امروزی دادهاند هرچند مطالعه روزنامه و ورق زدن آن، بسیار لذتبخش است.
ماهوتی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استان ما باید بتواند چندین خبرگزاری و روزنامه سراسری داشته باشد ادامه داد: ده ها سال است در حسرت فعالیتهای رسانهای فرا استانی و حتی فراملی هستیم اما متاسفانه هیچ یک از مسئولان، خواه یا ناخواه، اهتمام چندانی به این موضوع نداشتهاند.
وی از آمادگی خود و شرکت نمایشگاه بین المللی تبریز برای حمایت از راهاندازی چندین خبرگزاری و روزنامه سراسری خبر داد و گفت: حمایت مالی و سختافزاری از ما و کار تخصصی و در شان تبریز از شما.
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی تبریز در همین راستا عنوان کرد: بیایید علاوه بر داشتن رسانههایی با پنج هزار تا 200 هزار مخاطب،رسانههایی با میلیونهایی مخاطب تشکیل داده و حتی دامنه فعالیتمان را به تمام کشور توسعه دهیم.
ماهوتی از مجوز کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان به شرکت نمایشگاه بینالمللی تبریز برای برگزاری بیش از 60 نمایشگاه درسال 99 خبر داد و گفت: حفظ سلامتی مردم، اولویت ماست ولی برای جلوگیری از برخی مشکلات اقتصادی در جامعه، نمایشگاههای مختلف را با رعایت بهترین و شدیدترین پروتکلهای بهداشتی، برگزار میکنیم.
وی در همین راستا از تدوین نخستین شیوهنامه رعایت پروتکلهای بهداشتی نمایشگاهی توسط نمایشگاه بینالمللی تبریز خبر داد و افزود: این پروتکلها را زمانی تدوین کردیم که وزارت بهداشت، هیچ پروتکل بهداشتی، تدوین و ابلاغ نکرده بود.
وی نسبت به حواشی پیش آمده درنمایشگاه تخصصی جهیزیه و تعطیلی یک روزه نمایشگاه ابراز کرد: مجوز لازم برای برگزاری نمایشگاه را از ستاد استانی کرونا گرفته بودیم ولی به احترام یک تماس تلفنی شبانه و تاکید بر تعطیلی، یک روز نمایشگاه را تعطیل کردیم.
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی تبریز همچنین با انتقاد شدید از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دکتر درستی، معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ تماسی با بنده برای تعطیلی نمایشگاه نداشتند و اگر هر شخص دیگری هم چنین درخواستی را از منداشت، ممکن بود بپذیرم یا نپذیرم.
ماهوتی افزود: تعداد مردمی که از سراها و تیمچههای مختلف بازار سرپوشیده تبریز بازدید می کنند،بسیار بیشتر از مراجعان نمایشگاه است. مسئولان استانی، زمانی انتظار تعطیلی و لغو برگزاری نمایشگاهها را داشته باشند که بازار را تعطیل کنند هرچند به طور متوسط بیش از 27هزار ماسک در روز در بین بازدیدکنندگان توزیع کرده و تمامی سالنهای نمایشگاه را هر روز ضدعفونی میکنیم.
لغو برگزاری نمایشگاه همه ساله کتاب تبریز، برگزاری نمایشگاههایی همچون جواهرات و ماشین آلات، خودرو و صنایع وابسته و نمایشگاه رینوتکس از دیگر مطالبی بود که ماهوتی در این جلسه به آنها اشاره کرد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ