بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: کارشناس صنعت نمایشگاهی گفت:در سراسر جهان توجه به برگزاری رویدادهای جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است و حمایت مادی و معنوی دولت ها موجب تقویت و انگیزه دست اندرکاران برگزار یک رویداد نوپا خواهد بود. رعایت این موارد در کنار هم حرکت به سمت برند سازی نمایشگاهی را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، حسنعلی موبدی اظهار داشت: بهره گیری از ایده های نوین و تفکرات خلاق در صنعت نمایشگاهی از جمله موضوعاتی است که همواره دغدغه بخش غیردولتی بوده است. همگی باید تلاش کنیم تا این مهم در اتاق فکر مشترک، مطرح و مورد بهره برداری قرار گیرد. یکی از این ایده ها استفاده از مدل های اجرایی و نمونه کشورهای پیشرفته در حوزه نمایشگاهی و بومی سازی آن است. هرچند در برخی نمایشگاه ها رد پایی از بهره گیری این مدل ها مشاهده می شود.
وی افزود: موانع و دغدغههای اجرای یک رویداد، قوانین به روز نشده و نخ نمای آن، راه را برای توسعه و تقویت کیفی و محتوایی نمایشگاه سد می کند. این روزها فرصت به دست آمده در ایام کرونایی این اجازه را به ما میدهد تا برخی موانع را با خرد جمعی و بهره گیری از ظرفیت خبرگان، پرهیز از آزمون و خطا و ورود افراد غیرمتخصص؛ از سر راه برداریم. اما چگونه؟
موبدی تصریح کرد: ذینفعان اصلی صنعت نمایشگاهی به عنوان ارکان مهم و لاینفک توسعه تجارت محسوب می شوند که در قالب انجمن های مختلف ثبت و اعلام حضور کردند، ولی فرایندسازی و زمینه سازی برای ایفای نقش موثر این نهادهای خصوصی هنوز آنگونه که شایسته باشد، به وجود نیامده است.
وی یکی از راهکارهای توسعه نمایشگاهی توجه ویژه به ظرفیت های استانی دانست و افزود: اغلب مراکز نمایشگاهی استانی از ظرفیت های مناسبی از جهات مختلف برخوردارند و اعلام رسمی قطبهای نمایشگاه کشور و بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ها و حتی برگزاری چند نمایشگاه مشترک منطقه ایی – استانی بر قدرت این صنعت می افزاید.
این فعال صنعت نمکایشگاهی گفت: کشورهای پیشرو در صنعت نمایشگاهی جهان به واسطه توجه به همین موضوع دستاوردهای قابل توجهی کسب کردند از جمله Auma که از جهات مختلف شامل جمع آوری و تحلیل اطلاعات، آموزش، اطلاع رسانی و کمک در سیاست گذاری نقش کلیدی و مهم در صنعت نمایشگاهی آلمان و جهان ایفا می کند. بدیهی است این صنعت به واسطه قابلیت و ظرفیت هایی که دارد می تواند تاثیر شگرفی در اقتصاد ملی ، منطقه ای و بین المللی ایفا کند که در ادامه به بخشی از آمار و اطلاعات مرتبط با این موضوع اشاره خواهم کرد:
اثرات اقتصادی جهانی بخش نمایشگاهها در سال 2018 به شرح زیر است:
_325 بیلیون دلار بازده اقتصادی (فروش های تجاری)
_ 197.5 بیلیون دلار مشارکت در تولید ناخالص ملی
_ ایجاد بیش از 3/2 میلیون شغل
این آمارها نمایشگر ترکیبی از تاثیر مستقیم بخش نمایشگاهها بعلاوه تخمین غیر مستقیم و اثرات ناشی از آن است. ضریب خروجی از آن برای بخش نمایشگاه 2/37 است بدین معنا که هر یک دلار هزینه های عمومی یک نمایشگاه، 1/37 دلار اضافه تر اثر غیر مستقیم در اقتصاد جهانی ایجاد می کند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ