آخرین مطالب

برگزاری وبینار؛ راهکاری مؤثر برای کسب درآمد و افزایش فروش وبینار و رویدادهای آنلاین

برگزاری وبینار؛ راهکاری مؤثر برای کسب درآمد و افزایش فروش

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: در این متن به بررسی اینکه چگونه از طریق برگزاری یک وبینار، نرخ فروش محصول خود را افزایش دهیم، صحبت می‌کنیم. در ابتدا توضیحی کوتاه در مورد وبینار می‌دهیم و سپس هشت راهکار کاربردی برای افزایش فروش و جلب مشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،بنابر اعلام وبرنو، وبینار، سمینار آنلاینی است که می‌تواند در هر زمان و مکان جغرافیایی با استفاده از پلتفرم‌های برگزاری وبینار، برگزار شود. در ماه‌های اخیر، در پی پاندمی کرونا، نیاز به برقراری ارتباط آنلاین، برای همه اقشار به خصوص کسب و کارها افزایش یافته است. محتوای وبینار می‌تواند آموزشی، جلسات کاری، و بسیاری موارد دیگر باشد.

برگزاری یک وبینار می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای افزایش فروش یک کسب و کار باشد. تعداد شرکت‌کنندگان و محتوای هر وبینار متفاوت است اما معمولاً رویکردی که در وبینارها برای فروش محصولات استفاده می‌شود، یکسان است. در ادامه، به بررسی چند نکته مهم در این زمینه می‌پردازیم.

راهکارهای کلیدی برای معرفی محصول و افزایش فروش در یک وبینار

نکته اولی که لازم است به آن توجه کنید، انتخاب موضوع وبینار است. لازم است که به سراغ موضوعی بروید که روی آن تسلط و اطلاعات کافی دارید. به عنوان مثال، اگر حرفه شما مشاوره فروش است، می‌توانید در این زمینه یک وبینار برگزار نمایید و راهکارهایی برای افزایش فروش و درآمد به شرکت‌کنندگان ارائه کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید اعتماد و توجه کاربران خود را جلب کنید و محصول خود را به آنها بفروشید.



حتی اگر شما در زمان برگزاری وبینار محصولی برای فروش نداشته باشید، می‌توانید پیشنهاد برگزاری گارگاه‌های خصوصی آنلاین را برای تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان بدهید. در اینجاست که انتخاب محتوا و تسلط شما نقش مهمی ایفا می‌کند و آشنایی با محیط برگزاری وبینار، نحوه ارائه شما و میزان تسلط شما باعث جلب اطمینان آن‌ها برای شرکت در رویدادهای بعدی و افزایش فروش شما می‌شود.

نکته دومی که در افزیش فروش محصول نقش دارد، مدت زمان سخنرانی شما در وبینار است. بهتر است که محتوای اصلی وبینار خود را بین 45 تا 60 دقیقه ارائه دهید و 15 الی 30 دقیقه هم به پرسش و پاسخ انتهای جلسه اختصاص دهید. زمان‌بندی مناسبی را برای سخنرانی انتخاب کنید تا زمانی که تعداد شرکت‌کنندگان در بیشترین حالت قرار دارد، به ارائه محصول مرتبط با صحبت خود بپردازید. البته توجه داشته باشید تا زمانی که محتوای اصلی خود را به طور کامل بیان نکرده‌اید، سراغ فروش محصول نروید اما می‌توانید به محصول مرتبط با محتوای کلاس اشاره کنید. توجه داشته باشید که هدف از برگزاری وبینارها اعتمادسازی و ایجاد بستری برای آشنایی با کیفیت محصولات شما  و ایجاد رابطه بلند مدت با کاربرها است نه فقط فروش محصول.



نکته سوم، برگزاری وبینار مشترک با افرادی است که در حوزه کاری شما فعالیت مشابهی دارند. به عنوان مثال اگر محتوای وبینار شما آموزش زبان‌های خارجی است، می‌توانید از کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مانند آموزشگاه‌ها، کتاب فروشی‌ها و موسسه‌های دیگر، دعوت کنید تا در برگزاری وبینار مشارکت نمایند و بدین ترتیب، گستره مخاطبین و میزان فروش خود را افزایش دهید.

نکته چهارم، ارائه پیشنهاد ویژه برای شرکت‌کنندگان حاضر در وبینار است. این موضوع عاملی موثر در تشویق و ایجاد علاقه‌مندی برای خرید محصول در شرکت‌کنندگان است. لازم است که زمان مشخصی برای استفاده از پیشنهاد ویژه برای شرکت‌کنندگان تعیین کنید تا متوجه فرصت پیش روی خود باشند. اگر زمان بندی خاصی برای استفاده از این پیشنهاد نباشد، احتمال به تعویق انداختن خرید محصول و فراموشی، پیش می‌آید.

نکته پنجم، دعوت کاربرها به مشارکت در وبینار از طریق برگزاری نظرسنجی و پرسش‌های کوتاه است. هرچه میزان تعامل شرکت‌کنندگان در یک وبینار بیشتر باشد، تمرکز آن‌ها روی محتوای ارائه شده بیشتر می‌شود و تجربه کاربری بهتری خواهند داشت. بهتر است پرسش‌ها به صورت کوتاه و جذاب باشند تا تعداد بیشتری از کاربرها را جذب خود نمایند.

نکته ششم، استفاده از وبسایت و شبکه‌های اجتماعی برای معرفی حوزه کاری و محصولات شما است. لازم است که راه‌های ارتباطی مختلفی ایجاد کنید تا بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشید. اگر آنها نتوانستند در یک وبینار، محصول شما را تهیه کنند، از طریق دیگری و در زمان مورد نظرشان این امکان وجود داشته باشد. همچنین شما می‌توانید ویدئوهای وبینارهای برگزار شده را در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و وبینارهای پیش رو را نیز اطلاع رسانی کنید. به این ترتیب کاربرهای بیش‌تری می‌توانند از این طریق از وبینارهای بعدی و محصولات جدید شما هم خبردار شوند.

نکته هفتم، ایجاد امکان عودت وجه در صورت نارضایتی از محصول خریداری شده است. با این روش شما یک بار دیگر فضای اطمینان را در افراد ایجاد کرده و خاطر نشان می‌کنید که رضایت آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

نکته هشتم مربوط به پیگیری‌های بعدی با استفاده از بانک اطلاعاتی است که شما از شرکت‌کنندگان دارید. اطلاعاتی که شرکت‌کنندگان برای ثبت نام در وبینار وارد کرده‌اند برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید با آن‌ها در ارتباط باشید. به عنوان مثال، برای افرادی که در وبینار شرکت کرده‌اند ولی محصولی نخریده‌اند یا از پیشنهاد ویژه با خبر نشده‌اند، امکان یادآوری و خرید محصول، مثلا از طریق ایمیل ایجاد شود.



در پایان، پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که افزایش فروش از طریق برگزاری یک وبینار جزء دغدغه‌های شماست، با استفاده از سرویس مشاوره رایگان وبرنو، با افرادی که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، مشورت کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای برگزاری رویدادهای آتی خود داشته باشید


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور