ستاری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری نشر دانش:
بازار بزرگ نشر را به استارتاپها بسپاریم/در حوزه فینتک پیشرو هستیم
رویدادهای استارتاپی و تجاری
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح «مرکز نوآوری نشر دانش»، بازاری بزرگ را متعلق به حوزه نشر دانست که با کمک ایدههای خلاق جوانان و توانمندی استارتاپها توسعه مییابد و با تزریق نوآوری به این صنعت میتوان شاهد تحولی اساسی در آن بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،سورنا ستاری امروز در آیین بهره برداری از مرکز نوآوری نشر دانشگاهی که با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین ابراهیم آبادی، رییس مرکز نشر دانشگاهی و جمعی از مدیران استارتاپهای مستقر در این مرکز برگزار شد، گفت: شرایط فعلی کشور بسیار ویژه است. بیماری کرونا هم مزید بر علت شده که فضایی مناسب برای فعالیت استارتاپهای آنلاین ایجاد شود.
به گفته ستاری، حوزه نشر یکی از حوزههایی است که با فعالیت استارتاپ ها متحول میشود. حوزهای که ظرفیت مناسبی برای توسعه استارتاپها و دانشبنیانها است.
وی تصریح کرد: بازیگران سنتی صنایع چارهای جز پذیرش استارتاپها و فینتکها ندارند. مثلا نظام بانکی کشور در ابتدا چندان از حضور فینتکها در این حوزه استقبال نکرد؛ اما امروز خود بانکها به دنبال توسعه فعالیت این بازیگران جدید هستند.
ستاری ادامه داد: بازیگران سنتی حوزه نشر هم چارهای جز پذیرش استارتاپها و جوانان ندارند. اگر در مقابل آنها بایستند، شکست خواهند خورد.
ایران کشوری پیشرو در حوزه فینتک
ستاری همچنین گفت: ایران یکی از پیشروترین کشورهای آسیا در حوزه فین تک است. این در حالی است که روزهای ابتدایی فعالیت آنها مخالفتهای زیادی وجود داشت.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور تغییر نگرش را مهمترین عامل برای توسعه زیستبوم فناوری و نوآوری در صنایع خواند و گفت: همین تغییر نگاه کمک کرده که فین تکها بتوانند جایگاه درست خود را در نظام بانکی کشور پیدا کنند. اگر این اتفاق در صنعت نشر هم بیفتد، قطعا این حوزه هم تغییری نوآورانه خواهد یافت.
به گفته ستاری، در آینده نزدیک صنایع کشور متحول میشوند. مثلا نظام بانکداری هست، اما بانکها به صورت مجازی فعالیت میکنند. این اتفاق در همه صنایع رخ خواهد داد، برای همین صنایع باید آغوشی باز برای تحولات فناورانه و نوآورانه داشته باشند.
رییس بنیاد ملی نخبگان حضور استارتاپها در حوزه نشر را ضروری دانست و بر حمایت از این جوانان برای توسعه فعالیتهای نوآورانه در این صنعت تاکید کرد.
سامانه سجام یکی از بزرگترین سامانههای تشخیصی
وی در ادامه بیان کرد: در طی این چند سال بازیگران سنتی بانکها، بیمهها، فروشگاهها و غیره با حضور استارتاپها در کنار خود راه آمدند و از بودن آنها استقبال کردند.
ستاری با اشاره به بازار بزرگ حوزه نشر در کشور، بیان کرد: اگر این بازار بزرگ در اختیار جوانان و استارتاپها قرار گیرد، قطعا تحولات نوآورانه و اساسی در این حوزه را شاهد خواهیم بود. مثلا سامانه سجام یکی از بزرگترین سامانههای تشخیصی در کشور است که به کمک جوانان و هوش مصنوعی در طی یک ماه یک میلیون و 200 هویت را شناسایی اینترنتی میکند.
وی تصریح کرد: فناوری هوش مصنوعی یکی از فناوریهای کاربردی در دنیای امروز است که باید برای توسعه آن همه توان دانشبنیانی کشور را به کار بگیریم.
اثبات توان علمی بالای کشور
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: حضور استارتاپهای فناور در این مرکز نشاندهنده توان علمی بالای کشور است که باید از این توانمندی به خوبی استفاده کنیم.
به گفته غلامی، حوزه علمی کشور به رویکرد جدید و فناورانه نیاز دارد. این رویکرد نوین در اختیار استارتاپها و مجموعههای فناور است.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: باید از ظرفیتهای این مرکز برای توسعه فناوری در حوزه نشر استفاده کنیم. اگر سرمایهگذاری در حوزه فناورانه را افزایش دهیم قطعا آینده صنایع کشور را تضمین کردهایم.
بر اساس اعلام معاونت علمی، حمایت از ایدهها و طرحهای جوان در حوزه کتاب، نشر و سبک زندگی از اهداف شکلگیری مرکز نوآوری نشر دانش است. در این مجموعه 11 استارتاپ مستقر هستند که در حوزههای مختلفی مانند فرهنگ و هنر، تولید محتوا، مدیریت پسماند، هوش مصنوعی و غیره فعالیت میکنند. رونمایی و بازدید از استارتاپهای حوزه نشر و کتاب مستقر در این مرکز از جمله برنامههای امروز بود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ