بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT، با حضور 6 استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT، حضور 6 استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. در این رویداد که تعدادی از سرمایه گذاران بصورت حضوری و برخی نیز بصورت آنلاین حضور داشتند، استارتاپ ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.
به گزارش روابط عمومی کارن کراد این رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور 6 استارتاپ حوزه IT و ICT و مجموع 220 نفر از سرمایه گذاران و شرکت کنندگان حضوری و مجازی برگزار شد و کارن کراد به عنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزار کننده این رویداد بود.
در این رویداد دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه امکان جذب سرمایه از طرحهای فناورانه استارتاپ ها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به دستاوردهایی که در این رویدادها به دست آمده، این فضا فرصت مناسبی برای استارتاپ ها است؛ از این رو از تیم های فناور درخواست میشود که مشارکت در این رویدادها را جدی بگیرند چرا که احتمال جذب سرمایهگذار در طرحهای آنها بالا است.
معضل اصلی اکوسیستم نوآوری، پول و تامین مالی نیست، با این حال صندوق نوآوری در صورت ورود سرمایه گذار بخش خصوصی، آمادگی لازم را برای حمایت حداکثری از فناوران جوان دارد. معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: از اهداف و مزیتهای اصلی این رویداد آمادگی همراهی و کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به سرمایه گذاران و استارتاپها و با ضرایب 4 برابری خواهد بود، به طورکلی این موضوع به جذب منابع مالی استارتاپ ها کمک میکند. این موضوع میتواند فرصت مناسبی برای استارتاپ ها و سرمایه گذاران باشد تا به اهداف خود برسند.
وی در پایان در مورد نتایج حاصل از برگزاری این رویدادها به افزایش آمار سرمایه گذاری در استارتاپ های ارائه شده در رویدادهای گذشته اشاره کرد و گفت: طی دو رویداد گذشته از 12 تیم استارتاپی، 6 تیم تقریبا در فرآیند جذب سرمایه و مذاکره هستند و خوشبختانه میزان آمار جذب سرمایه گذاری 50 درصد بوده است. صندوق نوآوری نیز تلاش میکند که در دوره حیاتی چرخه عمر استارتاپ ها در سود و زیان و ریسک آنها شریک شود تا این تیم ها به سرعت بتوانند فرآیندهای تولید محصول خود را طی کنند. در ادامه این رویداد 6 استارتآپ حوزه ICT و IT ویژگیهای محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه گذاری خود را به سرمایه گذاران حاضر و آنلاین رویداد ارائه کردند.
اولین استارتاپ، استارتاپ «بهروب» بود که ضمن تشریح ویژگیهای سامانه مدیریت پسماند، نیاز سرمایه گذاری خود را در این بخش ارائه کرد. از جمله ویژگیهای سامانه و استارتاپ بهروب میتوان به رشد سریع به دلیل عدم وابستگی به لجستیک، ایجاد همزیستی و همکاری با پیمانکار هر شهر، استفاده شهروندان از اقامتگاه گردشگری، پرداختهای متنوع نقدی یا اعتباری و استفاده از خدمات فروشگاهی از طریق کیف پول اشاره کرد. سرمایه مورد نیاز این استارتاپ برای سامانه مدیریت پسماند 1.6 میلیارد تومان برای بحث بازاریابی، پرداخت حقوق و 30 درصد عملیاتی کار است. طی گذشت 10 روز از فعالیت این استارتاپ، 303 مشترک به سامانه متصل شدهاند و از این تعداد 110 مشترک اقدام به جمعآوری زباله کردهاند.
استارتاپ «ست پلت» نیز استارتاپ دیگری بود که ویژگیهای پلتفرم خود را در زمینه افزایش بهرهوری مزارع تشریح و نیاز سرمایه گذاری اش را در این بخش ارائه کرد. این محصول برای ارائه تحلیلهای ماهوارهای برای رونق بخش کشاورزی طراحی شده است. مدل کسب و کار این استارتاپ، فروش حق اشتراک 4 هزار تومانی برای هر هکتار و سالانه 30 هزار تومان و عقد قرارداد با شرکتها و زمینداران بزرگ است. میزان سرمایه مورد درخواست این استارتاپ، یک میلیارد و 950 میلیون تومان برای بازاریابی و تامین نیروی انسانی فنی و اجرایی اعلام شده است. مزیت رقابتی این پلتفرم نسبت به نمونههای داخلی، قابلیت شخصیسازی خدمات و آنالیز کل کشور و ارائه گزارش به کشاورز و زمین دار در کمتر از یک دقیقه است.
استارتاپ «داروچی» استارتاپ دیگری بود که ضمن تشریح ویژگیهای این محصول به صورت وبیناری از یزد، نیاز سرمایه گذاری خود را 700 میلیون تومان برای سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو اعلام کرد. خدمات این سامانه علاوه بر یادآوری مصرف دارو، همکاری با داروخانه ها، خدمات دیابت هوشمند و مشاوره دارویی است. 50 درصد سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ برای توسعه محصول، 25 درصد برای توسعه بازار و 25 درصد نیز برای هزینههای جاری صرف خواهد شد. میزان نصب اپلیکیشن داروچی از اواخر سال گذشته تاکنون 1200 نصب بوده که از این تعداد 950 کاربر از آن استفاده کرده و در آن فعال هستند.
استارتاپ «بیگ پرو» استارتاپ دیگری بود که در رویداد جذب سرمایه حوزهICT و IT، ضمن تشریح ویژگیهای این سامانه، تقاضای سرمایه گذاری 750 میلیون تومانی برای سامانه تحلیل دادههای حجیم را اعلام کرد. خدمات سامانه تحت وب «بیگ پرو» برای تحلیل داده و مدلسازی، هوش مصنوعی، واسطهای نرمافزاری عارضهیابی و ارزیابی ارائه شده است و این استارتاپ در زمینه سادهسازی ابزارهای علم داده و آیندهپژوهی فعالیت میکند. مشتریان این سامانه، پژوهشگران، مراکز پژوهشی، شرکتهای نرمافزاری، کسب و کارهای کوچک و سازمانهای دولتی هستند. 150 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز برای راهاندازی این محصول را شتاب دهنده تامین خواهد کرد و 600 میلیون دیگر از منابع دیگر تقاضا شد. این سرمایه صرف تبلیغات، حقوق کارکنان، هزینههای جاری و هزینههای راهاندازی خواهد شد.
استارتاپ بعدی «دکتر مایکو» بود که نیازهای سرمایه گذاری خود را در رویداد جذب سرمایه حوزه ICT و IT ارائه کرد. خدماتی که استارتاپ دکتز مایکو با اپلیکیشن «دکتر مایکو» ارائه میکند در زمینه تسهیل ارتباط بین پزشک و بیمار، ایجاد قدرت انتخاب پزشک برای بیماران و تجزیه و تحلیل کلان دادههای سلامت است. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ برای سه سال آتی 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام شده است و سهم دکتر مایکو از بازار 2.5 درصد خواهد بود. مشتریان این اپلیکیشن پزشکان، روانپزشکان، مشاوران و جمعیت مامایی کشور هستند. در 6 ماه گذشته 450 پزشک و مشاور و ماما به سامانه اضافه شدهاند و حدود 50 هزار نوبت حضوری و تصویری ثبت شده در این سامانه وجود دارد.
آخرین استارتاپ، «تیرافا» بود که ضمن تشریح ویژگیهای این اپلیکیشن، نیاز سرمایه گذاری خود را 750 میلیون تومان برای مدیریت تردد پرسنل در بستر تلفن همراه اعلام کرد. این استارتاپ محصول خود را در زمینه مدیریت تردد پرسنل مبتنی بر موقعیت مکانی و تشخیص سه بعدی چهره ارائه کرده است. مدل درآمدی این سیستم حق عضویت سالانه، فروش سالیانه و اعطای امتیاز نمایندگی است. این سامانه سال گذشته 20 میلیون تومان فروش داشته و با توجه به نیاز مشتریان اصلاحات و تغییراتی در اپلیکیشن انجام شده است.
در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالاتشان از استارتاپ ها پرداختند. همچنین در این رویداد با ایجاد فضای نمایشگاهی و اختصاص یک میز برای هر استارتاپ، این امکان وجود داشت که برای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران با استارتاپ ها و کسب اطلاعات کاملتر از نحوه عملکرد استارتاپ ها، بعد از رویداد در هر میز به گفتگو و پرسش و پاسخ بپردازند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ