در سال 98 صورت گرفت:
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تعامل مستمر و پویا میان ساختار صادراتی و ساختار علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور، بهبود زیرساختهای صادراتی محصولات دانشبنیان و ارتقای توان صادراتی شرکتهای دانشبنیان از مهمترین اهداف سازمان توسعه تجارت ایران به منظور اﻓــﺰاﯾﺶ ﺻــﺎدرات ﻏﯿﺮﻧﻔﺘــﯽ در دوران تحریمهای ظالمانه است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری، با اشاره به اهمیت بهرهگیری از ظرفیتهای حوزه محصولات دانشبنیان در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، تجاریسازی نتایج تحقیقات و توسعه و به طور کلی آمیختگی و انتقال خلاقیت و نوآوری به ساختار صادراتی میتواند در تحول و بهبود صادرات کشور موثر باشد.
وی با تأکید بر ظرفیتهای صادراتی شرکتهای دانشبنیان گفت: میزان صادرات محصولات این حوزه در سال 1398 بیش از 741 میلیون دلار توسط 350 شرکت دانشبنیان تولیدی بوده که بیشترین صادرات این حوزه به ترتیب به کشورهای عراق به ارزش 152 میلیون دلار، روسیه به ارزش70 میلیون دلار، افغانستان به ارزش 61 میلیون دلار و سوریه به ارزش 56 میلون دلار است.
بدری در خصوص حوزههایی که بیشترین صادرات را بر اساس ارزش دلاری در سال 98 داشتهاند، گفت: مواد شیمیایی با 186 میلیون دلار، دارو با 152 میلیون دلار، فراوردههای معدنی و فلزی با 99 میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با50 میلیون دلار و مواد پلیمری با 48 میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص دادهاند.
گفتنی است، برگزاری میز ملی توسعه صادارت محصولات دانشبنیان با هدف بررسی مشکلات صادراتی، برگزاری دورههای آموزشی مقررات صادرات و واردات (ثبت سفارش) و پذیرش و اعزام هیاتهای تجاری از اصلیترین برنامههای این سازمان در سال جاری در این حوزه است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ