نمایشگاهی در ژاپن که سرقت آثار آن آزاد است
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: یک گالری هنری در ژاپن نمایشگاه ویژهای برگزار میکند که سرقت آثار به نمایش گذاشته شده در آن برای بازدیدکنندگان مجاز است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از پایگاه خبری سورانیوز24 (SoraNews24)، گالری سیم (Same) در توکیو نمایشگاهی را از آثار هنرمندان سراسر جهان برگزار میکند که با نمایشگاههای معمولی یک فرق جزئی دارد؛ در روز دهم ژوئیه (20 تیر 99) گالری از تمام کارکنان و ماموران حراست خالی شده و بازدیدکنندگان میتوانند هر اثری که چشمشان را گرفت، بدون هیچ نگرانی بدزدند.
به گفته مسئولان گالری، این نمایشگاه تفسیری است از معایب حصار کشیدن به دور برخی از آثار هنری خاص.
نمایشگاه مذکور تا 19 ژوئیه (29 تیر) یا تا زمانی که تمام آثار به سرقت رفته باشند، به صورت شبانهروزی پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
با وجود آن که هیچ محافظت و نظارتی بر مجموعه آثار ارائه شده در این نمایشگاه وجود ندارد اما چند قانون برای آن تدوین شده که رعایت آنها الزامی است. قانون اول: هر فرد تنها میتواند یک اثر هنری بدزدد تا شانس دیگران را از آنها نگیرد. قانون دوم: هیچ اثری از بیرون نمایشگاه اجازه ورود به آن را ندارد و قانون سوم این که دزدیدن آثار باید با کمترین سروصدا صورت گیرد و برای دیگر بازدیدکنندگان مزاحمتی ایجاد نکند.
اگرچه به سرقت بردن این آثار خلاف قانون نیست اما تمام رویداد توسط دوربینهای نظارتی ضبط و در اینترنت بارگذاری خواهد شد.
همه هنرمندانی که آثارشان را به این نمایشگاه ارسال میکنند به خوبی از احتمال به سرقت رفتن کارشان آگاهند. هم اکنون نام 11 هنرمند مختلف که آثارشان در این نمایشگاه به معرض تماشا قرار داده خواهد شد، در پایگاه اینترنتی گالری ذکر شده است. جوجی ناکامورا (Joji Nakamura) یکی از این هنرمندان است که در ادامه چند نمونه از کارهایش را میبینید.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ