آخرین مطالب

نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس راه‌اندازی می‌شود اخبار بانکها و موسسات اعتباری

نخستین مرکز پاسخگویی 24 ساعته بورس راه‌اندازی می‌شود

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: فاز توسعه مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با نشان «تماس» 25 خردادماه با حضور مدیرعامل بورس تهران و جمعی از مدیران و فعالان بازار سرمایه آغاز به‌ کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مدیرعامل کارگزاری فارابی در مراسم آغاز به کار مرکز پاسخگویی «تماس» گفت: با گسترده شدن حجم بازار سرمایه و ورود چند ده میلیونی افراد به این بازار، نفوذ و عمق بازار سرمایه در اقتصاد ایران افزایش یافته است.

رحمان بابازاده با بیان این مطلب افزود: طی دو سال اخیر شاهد اتفاقات مهمی در بازار سرمایه هستیم. تا چند سال پیش تعداد فعالان بازار چند ده هزار نفری بود، اما امروز با استقبال مردم تبدیل به بازاری چند میلیون نفری شده است. این تحولات در دو سال اخیر باعث شده تا عمق بازار افزایش یافته و متعاقباً جایگاه و نفوذ بازار سرمایه در اقتصاد کشورمان نیز ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: تحولاتی که به آن اشاره کردیم، ضرورت کارکردهای دقیق‌تر در بازار سهام را یادآور می‌شود و ما نیز در کارگزاری فارابی در تلاش هستیم تا فعالیت‌هایمان در این بازار همراه با رضایت مشتریان باشد.

مدیرعامل کارگزاری فارابی تاکید کرد: با «تماس» ما اولین کارگزاری 24 ساعته و 7 روز هفته خواهیم بود و به این ترتیب طی شبانه‌روز مشتریان هر سوالی که داشته باشند می‌توانند با این مرکز مطرح کنند و درصدد هستیم تا با استفاده از ارائه اطلاعات به مخاطبان، مسائل و مشکلات مردم را پاسخ دهیم.

به گفته بابازاده، برای پاسخگویی هر چه بهتر به مخاطبان در این مرکز، قرار است از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک نیز استفاده شود.

وی درباره این مرکز جدید توضیح داد: «تماس» اولین و مجهزترین ارتباط بی‌نقص بازار سرمایه در صنعت کارگزاری خواهد شد. همان طور که اشاره شد، ما با تماس به‌زودی به اولین کارگزار 24*7 بازار سرمایه تبدیل خواهیم شد و پاسخگوی نیاز مشتریان خواهیم بود.

«صدتحلیل» مانع سو استفاده‌های رایج بر بستر شبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای سهامداران عدالت برای نگهداری سهام و آشنایی آن‌ها با بازار سرمایه دارند، توضیح داد: برنامه‌ای داریم که اگر سازمان بورس و رگولاتور ما را همراهی کنند، سامانه شبکه اجتماعی با نام «صدتحلیل»، که مانع بسیاری از سوءاستفاده‌ها بر بستر شبکه‌های اجتماعی است را راه‌اندازی کنیم. ما آمادگی این را داریم که به سرعت این خدمت را در راستای پالایش بازار به سمت درست ارائه کنیم.

افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد مالی

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در مراسم آغاز به کار مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه بازار سرمایه از پایان سال پیش تغییر جهت اساسی داده و مورد توجه عموم قرار گرفته است، توضیح داد: بازار سرمایه در یک سال گذشته تغییر جهت اساسی داده است و ورود به بازار سرمایه مورد توجه جامعه قرار گرفته است، اگر در ابتدای سال 98 روزانه 350 هزار نفر در بازار سرمایه فعال بودند، اکنون این تعداد به 850 هزار نفر افزایش یافته که با احتساب دارندگان سهام عدالت این تعداد افزایش خواهد داشت. با توجه به این موضوع نیاز هست که سرویس‌های جدیدی بر بستر تکنولوژی به افرادی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند، داده شود که هم پاسخگویی مناسب و هم شفافیت در این حوزه وجود داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه نسل جدیدی از افراد وارد بازار سرمایه شده‌اند، خدمات متفاوتی را نسبت به گذشته نیاز دارند. کارگزاری فارابی نیز در این راستا مرکز پاسخگویی خود را راه‌اندازی کرده است.

صحرایی گفت: امید است از این مرکز سرویس‌های آموزش به مشتریان ارائه شود که افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد مالی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها، شفاف‌سازی، پاسخگویی و آموزش موضوعاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و کمبود آموزش از مجاری رسمی و مجوزدار یکی از چالش‌ها در بازار سرمایه است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

مدیرعامل شرکت بورس تهران تصریح کرد: افزایش عمق، سواد و دانش سهامداران و مانایی آن‌ها در بازار سرمایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نسل جدید و جوانان اکنون به بازار سرمایه ورود پیدا کرده‌اند و متناسب با دانش خود به خدمات مناسب‌تری نیز نیاز دارند.

صحرایی خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های تکنولوژی باید فضای حضور سهامداران را داغ نگه داشت و صنعت کارگزاری با ارائه خدمات مناسبی مانند سامانه پاسخگویی موجب می‌شود تا مقام‌های ناظر نیز حمایت خود را از سهامداران داشته باشند.

استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی در کارگزاری فارابی

احسان طباطبایی مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی نیز در این مراسم درباره اقدامات این مرکز تماس گفت: در مرحله اول سعی می‌کنیم مشکل رایجی که افراد دارند را شناسایی کنیم تا تعداد تماس‌ها برای یک موضوع تکراری کم‌تر شود. در واقع سعی می‌کنیم به سوالات رایج و احتمالی افراد قبل از اینکه منجر به تماس شود، پاسخ دهیم. همچنین در حال حرکت به سمت سرویس‌دهی 24*7 هستیم و در اولین روز کاری نیز به‌صورت دو شیفت و تا ساعت 20 پاسخگو مشتریان بودیم. علاوه بر این، در حال استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی هستیم. در واقع می‌خواهیم مخاطبان خود را با استفاده از فناوری‌ها شناسایی کنیم که ممکن است چه سوالاتی داشته باشند و در ادامه پاسخگو نیاز آن‌ها باشیم. همچنین در این رابطه از ابزارهای مختلف پاسخگویی مانند ربات‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است عصر یکشنبه 25 خرداد ماه اولین روزی بود که «تماس» به عنوان مرکز پاسخگویی فارابی در دو شیفت تا ساعت 20 پاسخ‌گوی مشتریان بازار سرمایه بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور در بین کارگزاری‌ها رقم خورد. بنابر اعلام مسئولان این کارگزاری، فعالان و سرمایه‌گذاران بورسی به زودی شاهد فعالیت نخستین مرکز پاسخگویی تمام وقت، 24 ساعته در 7 روز هفته، در بازار سرمایه خواهند بود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور