آخرین مطالب

با هدف حفظ محیط ‌زیست؛ شرکت شناسا بر روی استارتاپ "جاروب" سرمایه‌گذاری کرد رویدادهای استارتاپی و تجاری

با هدف حفظ محیط ‌زیست؛ شرکت شناسا بر روی استارتاپ "جاروب" سرمایه‌گذاری کرد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: شرکت شناسا در راستای توسعه‌ی فعالیت‌های خود و بر اساس استراتژی‌های کلان این مجموعه و با بررسی روند‌ سرمایه‌گذاری‌های‌ فناورانه و نوآورانه، در آخرین روزهای سال 98 اقدام به سرمایه‌گذاری در تأسیس استارتاپ «جاروب» به ‌عنوان یکی از کسب و کارهای نوآور فعال در حوزه مدیریت پسماند کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،این مجموعه با اتخاذ استراتژی ورود به زنجیره‌ی ارزش حوزه‌ی مدیریت پسماند، از آذرماه 1398 بر اساس اولویت‌های تعیین شده، در گام نخست، اقدام به شناسایی و ارزیابی کسب و کارهای زیرحوزه‌ی مدیریت تولید و جمع‌آوری پسماند کرد و در نهایت استارتاپ «جاروب» به‌عنوان گزینه‌ی نهایی انتخاب شد و به سبد سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری شناسا اضافه شد.
مجموعه‌ی شناسا قصد دارد که در ادامه، با هدف تکمیل زنجیره‌ی ارزش مدیریت پسماند، سرمایه‌گذاری‌های خود را به سایر حلقه‌های این زنجیره گسترش داده و در توسعه‌ی این اکوسیستم کسب و کاری و اجتماعی که جزو نیازهای اولویت‌دار و مهم ایران و جهان است، نقشی تأثیرگذار ایفا کند.
بر اساس این گزارش، «جاروب» سامانه‌ای برای جمع‌آوری زباله خشک در شهر تهران است که در قالب اپلیکیشن و سایت امکان ثبت درخواست شهروندان برای تحویل زباله‌های خشک را مهیا می‌کند. جاروب با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، لجستیک قدرتمند و سرمایه انسانی مجرب و با انگیزه در جهت سامان‌بخشی به سیستم جمع ‎آوری پسماند کشور فعالیت خواهد داشت.
بنیان‌گذاران «جاروب» دکتر مهدی فیروزان و مهندس امیر نیک‌مرام با گذشت 14 ماه از آغاز فعالیت این برنامه معتقد هستند ایده‌های بزرگی برای تحقق اهدافشان دارند. امیر نیک‌مرام هم‎بنیان‎گذار جاروب می‌گوید: از میان دو راه سود یا رشد که پیش‎روی هر استارت‌آپی است ما مسیر رشد را انتخاب کردیم. از طرفی مکانیزم توسعه‌ی استارت‌آپ‌ها بعد از رسیدن به محصول برای بالندگی و رشد، جذب منابع مالی لازم برای توسعه‌ی کسب و کار است. «جاروب» نیز توانمندی و استعداد بالایی برای جهش و رشد دارد و از این قاعده مستثنی نیست.
مهدی فیروزان نیز از دلایل انتخاب مجموعه‌ی شناسا برای جذب سرمایه می‌گوید. او که تجربه‌ی همکاری شهر کتاب مجازی (bookcity online) با شرکت فناپ را موفق، شیرین و لذت‌بخش می‌داند، ادامه می‌دهد: این تجربه‌ی موفق و استراتژیک باعت شد که از پیشنهاد شناسا استقبال کنم. شناسا دارای ریشه‌های محکمی در گروه مالی پاسارگاد است که از طرفی تعامل سازنده‌اش با بازیگران جدی زیست‌بوم کارآفرینی و با تجارب ارزنده، ساختاری محکم، قابل اتکاء و در عین حال روزآمد را برای یک شریک استراتژیک شکل داده‌است.
فیروزان در خصوص ایده‌ی شکل‌گیری «جاروب» توضیح می‌دهد: ایده‌ی اولیه‌ی سامانه‌ای برای جمع‌آوری پسماند خشک، ابتدا در آبان 97 برای مدیریت پسماند لبنان شکل گرفت. از سویی شهر کتاب سابقه‌ی طولانی پیشگامی در فرهنگ‌سازی و نیل به اهداف توسعه‌ی پایدار را با تجربیات موفقی در حل مسئله مصرف کاغذ از طریق پروژه‎ هایی نظیر شهر کتاب ‎مجازی و فیدیبو در کارنامه‌ی کاری خود داشت. نتیجه آن شد که مسئله‌ی مدیریت پسماند کلان شهری مثل تهران و رسیدن به اهداف توسعه‌ی پایدار، به دلیل اهمیت بالا موجب شد که در دی ماه 97 مقصد تغییر کند و استارت‌آپ «جاروب» برای سامان‌بخشی به سیستم سنتی جمع‌آوری پسماند شروع به فعالیت کرد. اسفند 97 اولین نسخه از اپلیکیشن جاروب آماده شد. طی سال 98 جاروب به دنبال ایجاد مزیت رقابتی به مسئله‌ی فرهنگ‌سازی پرداخت. جمع‌آوری زباله خشک مدارس تهران نخستین گام اجرایی «جاروب» و نتیجه‌ی آن تجربه‌ی موفق کار با نوجوانان بود. طی این مسیر نظرسنجی‌ها و کمپین‌های متنوعی برقرار شد که نیازهای مخاطبان را مشخص کرد. اتاق فکر جاروب از ابتدا تا امروز معتقد به فعالیت اجرایی و فرهنگی توامان است. فیروزان در خصوص سابقه‌ی فعالیت این مجموعه، به کمپین‌های برگزار شده از سال 97 اشاره کرد.
در ادامه حامد ساجدی مدیرعامل شناسا در گفتگویی در خصوص این سرمایه‌گذاری توضیحاتی ارائه می‌دهد. وی خاطرنشان می‌کند: اهمیت ویژه‌ی ارتقای سبک زندگی و توجه به سرمایه‌های طبیعی از رویکردهای دیرپا در شناسا بوده و هست. ساجدی در خصوص علت انتخاب این حوزه برای ادامه می‌دهد: با توجه به افزایش جمعیت و جایگاه محیط ‌زیست در زندگی روزمره، موضوع مدیریت پسماند در تمامی کشورهای جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است. دکتر ساجدی می‌افزاید: با بررسی روند سرمایه‌گذاری در کشورهای توسعه یافته، شاهد سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم و شرکت شناسا با توجه به روندهای جهانی و نیز در نظر گرفتن شرایط مختلف کشور ایران، برنامه‌ی جامع مدیریت پسماند را تدوین کرده است. وی به این نکته اشاره می‌کند که در شناسا با بررسی مزایا و چالش‌های حوزه‌ی پسماند، زنجیره‌ی ارزش این حوزه شامل مدیریت تولید پسماند و فرآیند

 جمع‌آوری آن، بازیافت و فروش مجدد پسماند، غربا‌ل‌گری پسماند و آموزش و فرهنگ‌سازی مورد توجه است. ساجدی اضافه می‌کند: تصور ما بر این است که به کارگیری فناوری‌های روز و مدل‌های کسب و کاری نوآورانه در این زمینه می‌تواند راهگشا و ارزش‌آفرین باشد و جاروب در این راستا مورد توجه شناسا قرار گرفت.
ویژگی‌های مطمئن و افق‌های روشن جاروب، توسعه‌ی فنی، زیرساخت‌های لازم، رشد کسب و کار، نیروهای متخصص جاروب و از همه مهم‌تر اهداف محیط زیستی پایدار آن باعت شد که مجموعه‌ی شناسا، جاروب را انتخاب و با تمام قدرت از آن پشتیبانی کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور