نحوه واگذاری غرفههای بازارچههای خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار تهرانی
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تشریح شرایط واگذاری غرفههای بازارچههای خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار گفت: این موضوع بخشی از پروژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین و صاحب کسب و کارهای خانگی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر اظهارداشت: طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ 29 اردیبهشت89 مصوب مجلس شورای اسلامی «فراهم کردن بازارهای محلی برای عرضه محصولات تولید شده توسط صاحبان کسب و کارهای خانگی» از وظایف شهرداریهاست.
وی گفت: اداره کل امور بانوان بر اساس ماموریتش مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تلاش میکند در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت این قشر، فضاهایی را برای فروش محصولات در اختیار زنان سرپرست خانوار کارآفرین و دارای کسب و کار خرد و خانگی قرار دهد که از جمله این فضاها میتوان به بازارچههای خوداشتغالی بانوان و نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد.
بهروزآذر با بیان اینکه بازارچهها از نظر مدت زمان فعالیت، به دو دسته دائم و موقت تقسیم میشوند، افزود: بازارچههای دائم به صورت سالانه و بازارچههای موقت شامل بازارچههای مناسبتی، فصلی و روز بازارها، در طول سال و برای دورههای چند روزه تا چند هفتهای به متقاضیان واجد شرایط واگذار میشوند.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره مراحل واگذاری غرفهها به متقاضیان بیان کرد: این اداره کل پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار، اقدام به بررسی وضعیت آنان از طریق سازوکارهای مشخص میکند و در صورت احراز شرایط و تشکیل پرونده توانمندسازی، غرفه به مدت حداقل 6 ماه و حداکثر یک سال در اختیار آنان قرار گرفته تا امکان ارائه محصولات در بازارچهها برای زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی فراهم شود.
وی درباره علت محدودیت زمانی و چرخشی بودن استفاده از غرفهها گفت: با توجه به اینکه تعداد غرفهها بسیار کمتر از تعداد متقاضیان واجد شرایط است، برای رعایت عدالت و فراهم کردن امکان استفاده همه افراد، ناچاریم برای استفاده از غرفهها محدودیت زمانی قائل شویم.
بهروزآذر افزود: همچنین این امر باعث میشود که بانوان متقاضی به این فرصت به عنوان امکانی موقت برای پیشرفت نگاه کنند و از آن حداکثر استفاده را ببرند.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهارداشت: در حال حاضر 6 بازارچه دائم در مناطق چهار، پنج و 22 با یکصد و 36 غرفه و یکصد و 45 نفر شاغل در حال فعالیت هستند که بر اساس زمانبندی جایگزینی غرفهداران(پایان 6 ماهه اول و دوم هر سال)، تعدادی از آنان باید طی اسفندماه سال گذشته جایگزین میشدند اما به علت شیوع کرونا این امر به تعویق افتاد.
بهروزآذر گفت: این در حالی است که تعداد افراد متقاضی بازارچههای خوداشتغالی که در لیست انتظار برای دریافت غرفه هستند و تاکنون موفق به دریافت آن نشدهاند، بالاست که امیدواریم در راستای رعایت عدالت در دسترسی به امکانات و با همکاری و درک متقابل بانوان بتوانیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ