آخرین مطالب

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد:

ارتقای برند ایرانی از سطح بنگاه به بازارهای بین‌المللی اخبار سازمان توسعه تجارت

ارتقای برند ایرانی از سطح بنگاه به بازارهای بین‌المللی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیسیون‌های ملی نشان تجاری و ساماندهی تبلیغات، بر ضرورت توجه به برند و نشان تجاری ایرانی به ویژه در حوزه صادرات تاکید کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کارگروه تخصصی کمیسیون ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات با اشاره به ضرورت توجه به نشان تجاری و اهمیت آن به ویژه در حوزه صادرات اظهار داشت: لازمه حضور پرقدرت در بازارهای خارجی توجه به ویژگی‌های علمی و عملی نام و نشان تجاری در سطح بازارهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: موضوع نام و نشان ایرانی از سطح بنگاه باید به سطح استانی با خروجی ملی ارتقاء یافته و ضرورت و اهمیت آن تبیین شود. 

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، کارگروه تخصصی کمیسیون ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات را مقدمه‌ای بر تشکیل کمیسیون ملی نام  و نشان تجاری (برند) عنوان کرد و افزود: این کمیسیون براساس ماده 3 و 6 مصوبه هیات وزیران بین دستگاهی است.

زادبوم گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در موضوع برند به دنبال برندسازی ملی و تداعی نام و برند ایرانی در ذهن مخاطبان سایر کشورها و همچنین کمک به سازمان‌ها و بنگاه‌های مستعد کشور جهت تبدیل شدن به برندهای بین‌المللی و موفق در حوزه تجارت خارجی است و این هدف محقق نمی‌شود مگر آنکه عزمی ملی و همه‌جانبه و ساز و کار لازم وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: نظر به جایگاه و اهمیتی که برندها می‌توانند در افزایش سرمایه‌های کشور، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کنند، موضوع حمایت از برندهای ملی و همراهی با بنگاه‌های اقتصادی در حرکت به سمت برندسازی در ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقایی نظام مالی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

گفتنی است، هیات وزیران طی تصویب‌نامه‌ای با موضوع ساماندهی برند و تبلیغات کالاها و خدمات ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با توسعه، ترویج و حرکت به سمت خلق نشان (برند)های ملی در بازارهای داخلی و به خصوص صادراتی کرده است و در همین راستا وزیر وقت طی حکمی و با استناد مواد 3 و 6 آیین‌نامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات مصوبه مذکور، حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران را به عنوان دبیر کمیسیون‌های ملی نشان برند تجاری و ساماندهی تبلیغات منصوب کردند.

در همین راستا سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه فعالیت‌ها و اقدامات سال‌های گذشته نسبت به ابلاغ تشکیل دبیرخانه دائمی برند، تدوین چارت تشکیل کارگروه تخصصی برند، ابلاغ  احکام شورای سیاستگذاری و کمیته‌های مرتبط اقدام کرده و با توجه به آماده‌سازی سند مسیر توسعه 5 ساله برند بنگاه‌های ایرانی با چشم‌انداز ایجاد برندهای قدرتمند ایرانی در بازارهای فراملی برنامه‌های عملیاتی در این زمینه را تدوین کرده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور