آخرین مطالب

یادداشت خبرنگار؛

غیبت خارجی ها در نمایشگاه های ایران مصاحبه، گزارش و یادداشت

غیبت خارجی ها در نمایشگاه های ایران

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز / علی حبیبی: نمایشگاههای ایران دستکم در ماههای اخیر با استقبال اندک خارجی ها روبرو شده است. هر چند از پیش قرار بود خیلی از نمایشگاه ها به صورت بین المللی در کشور برگزار شود اما بدلیل حضور نیافتن خارجی ها، این رویدادها بدون آنها برپا شده است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، خیلی از مسئولان برگزاری این نمایشگاه ها پس از اطلاع یافتن از حضور نیافتن شرکت های خارجی، واژه « بین المللی» را از تابلوها و برشورهای تبلیغاتی خود حذف کردند و این رویداد را با حضور شرکت های ایرانی ادامه دادند در حالی که تعدادی از همین نمایشگاه ها حتی کلمه بین المللی را از تابلوهای خود حذف نکردند و در برشورهای اطلاع رسانی آنها نیز این کلمه همچنان دیده می شود. برخی از نمایشگاه ها حتی با حضور یک کشور خارجی برگزار شد در حالی که عنوان بین المللی داشت.
اغلب مسئولان برگزاری چنین رویدادهایی علت حضور نیافتن کشورها و شرکت های خارجی درنمایشگاه های داخلی را مرتبط با خروج امریکا از برجام و تحریم واشنگتن علیه ایران می دانند. نمایشگاه های پایتخت معمولا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، شهر آفتاب و مصلای تهران برگزار می شود و امسال برخلاف ماههای پس از امضای برجام این مکانها، خارجی های زیادی به خود ندیده است. سایر استانهای کشورهم در طول سال نمایشگاه هایی برگزار می کنند اما آنها از لحاظ میزان استقبال خارجی ها از رویدادهایشان، شرایط بهتری نسبت به پایتخت ندارند.
حضور شرکت ها و کشورهای خارجی می تواند مزیت های مختلفی برای شرکت های ایرانی و در مجموع کشور به همراه داشته باشد. جدا از اینکه یکی از اهداف شرکت های خارجی برای حضور در چنین رویدادهایی؛ بازاریابی و تبلیغات محصولاتشان است اما ممکن است که این شرکت ها برخی از تکنولوژیها و نوآوریهای خود را هم در این نمایشگاهها به نمایش بگذارند و این می تواند برای تولیدکنندگان و شرکت های داخلی جهت ارتقای تولید محصولاتشان مثمرثمر باشد.
اما فارغ از استفاده از تکنولوژی شرکت های خارجی، برپایی نمایشگاه ها مزایای دیگری از جمله بازاریابی کالاهای داخلی، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری هم دارد. هر کدام از این مزیت ها می تواند تاثیرات زیادی در توسعه و رشد اقتصادی کشور به همراه داشته باشد. برای مثال جذب سرمایه گذاری در این نمایشگاه ها می تواند خیلی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی کشور را فعال کند یا در موضوع بازاریابی، این نمایشگاه ها می توانند مشتری کالاهای ایرانی را شناسایی کند و سپس به صادرات آنها اقدام کنند. بنابر این حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های داخلی بیشتر مزیت است و به نظر می رسد استمرار این حضور، برای بخش های مختلف کشور ازجمله صنعت، کشاورزی و خدمات یک ضرورت است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور