آخرین مطالب

مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان:

حضور 40 کسب و کار در جشنواره اینترنتی رمضان جشنواره‌ و مسابقات

حضور 40 کسب و کار در جشنواره اینترنتی رمضان

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان گفت: از چند روز گذشته زیرساخت‌های لازم برای جشنواره رمضان مهیا شده است و ظرف مدت کوتاهی40 کسب و کار الکترونیکی برای حضور در این بستر ثبت نام کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، «سید صدرالدین نورالدینی» با بیان این مطلب، افزود: در چند روز گذشته مشغول نهایی‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای دور جدید جشنواره بودیم و در آینده با اطلاع رسانی‌های گسترده و آغاز تبلیغات تلویزیونی می‌توانیم آمار دقیقی از فروش و استقبال کاربران را اعلام کنیم.

وی در خصوص تهیه زیرساخت مورد نیاز برای جشنواره فروش اینترنتی رمضان که از طریق درگاه bahar99.ir در دسترس است گفت: برای این زیرساخت از امکانات مجموعه وزارت صمت و شرکت مگفا استفاده کردیم. البته برای قدم های بعدی نیاز به توسعه بسترهای ارتباطی است.

مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان چگونگی شکل گیری این جشنواره افزود: جشنواره رمضان پس از دو مرحله اجرای جشنواره بهاره مجازی از تاریخ 23 تا29 اسفند و پس از آن «پویش از خانه بخریم» از 16 تا 31 فروردین طراحی و اجرا شد.

نورالدینی یادآور شد: در واقع جشنواره رمضان با هدفی ویژه و مسیری مستقل بعد از اجرای دو مرحله قبلی جشنواره طراحی و اجرا شده است. این جشنواره اقلام پر مصرف از جمله خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم را پوشش می دهد و در گام های بعدی کالاهای دیگر پرمصرف روزانه مردم را به این سبد کالایی اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: متولی جشنواره بهاره مجازی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که به تنهایی و به سرعت واحدهای صنفی که به واسطه کرونا، کسب و کارشان دچار بحران شده بود را ساماندهی و بسترهای فروش اینترنتی را برای‌شان فراهم کرد.

مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان با تاکید بر این که بسترهای مورد نیاز برای این کار از قبل آماده شده بود، اضافه کرد: در مرحله اول فروش اینترنتی بهاره نزدیک 220هزار بازدیدکننده در چهار تا پنج روز داشتیم. بازدید نسبتا خوب بود و بزرگ ترین دستاوردی که در مرحله اول داشتیم هماهنگ شدن نگرش‌ها و چشم اندازهای تمام بازیگران اکوسیستم توسعه تجارت الکترونیکی کشور بود.

نورالدینی یادآور شد: نهادهای دولتی متفاوتی مانند وزارت صنعت، وزرات ارتباطات، اقتصاد، راه و شهرسازی، ‌ نهاد صدا و سیما و تشکل های بخش خصوصی از جمله اتاق اصناف ایران، اتحادیه های صنفی مربوطه و همچنین اتحادیه کسب و کارهای مجازی در این اکوسیستم نقش آفرینی می کنند.

اگر قرار است بحث تجارت الکترونیکی در کشور نهادینه شود نیاز به هم جمعی و مشارکت فعالانه تمامی ذینفعان وجوددارد که این نتیجه مرحله اول جشنواره بود.

وی ادامه داد: در مرحله اول هدف گذاری ما ایجاد بستر فروش اینترنتی برای واحدهای صنفی آفلاین بود. اتفاقی که به یکباره رخ نمی داد و نیازمندحرکت تدریجی بود تا ابزارهای مورد نیاز فراهم شود. در مرحله دوم نیز شورای سیاست گذاری جشنواره شکل گرفت و تحت عنوان پویش از خانه بخریم ادامه پیدا کرد.

مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود مرحله دوم جشنواره پس از فروش بهاره و با تنفس دو تا سه هفته ای آغاز شود، افزود: کمپین دوم را سریع‌تر از زمان برنامه‌ریزی شده برگزار کردیم چرا که «پویش از خانه بخریم» با همکاری وزارت ارتباطات و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آغاز به کار کرد. با درایت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری با جشنواره ای که ما برگزاری آن را درنظر داشتیم تلفیق شد. ریاست شورای سیاست گذاری این رویداد نیز برعهده وزارت صمت گذاشته شد.

نورالدینی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم فروش اینترنتی فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی به اجبار مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل بودند و عملا ما در این مرحله نتوانستیم مانند مرحله اول حمایت از کسب و کارهای آفلاین را پیگیری کنیم و بیشتر روی فروش کالاهای پر مصرف تمرکز کردیم.

وی تصریح کرد: در این مدت بالغ بر 330 هزار بازدید کننده از سایت دیدن کردند. البته درباره فروش نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه بدهیم چرا که مشخص نیست چه تعداد از بازدیدها به خرید منجر شده و هنوز در حال دریافت اطلاعات هستیم.

مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان یادآور شد: اما آماری که از فروشگاه های اینترنتی داشتیم نشان می‌دهد، فروش آن‌ها بین 100 تا 200 درصد رشد داشته است. البته دلیل رشد فروش کسب و کارها صرفا به واسطه جشنواره نبوده و شرایط کرونا نیز باعث رقم خوردن رشد شاخص‌های فروش توسط مردم شد.

نورالدینی تصریح کرد: برای جشنواره رمضان زیرساخت های خود را توسعه دادیم و اگر جشنواره فروش اینترنتی ادامه دار باشد نیاز به توسعه جدی زیرساخت ها داریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سه بازیگر اصلی در زمینه فروش اینترنتی داریم. یکی واحدهای صنفی آفلاین هستند که باید به آن ها اطلاع رسانی شود تا از بسترهایی که ایجاد شده استفاده کنند. دوم کسب و کارهای الکترونیکی که بستر فروش اینترنتی هستند وسرانجام بازیگران نهایی که مردم هستند و باید به این بستر اعتماد کنند. تمام سعی ما نیز این است که اعتماد مردم را به خرید اینترنتی ترغیب کنیم.

مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان در خصوص فرآیند ثبت نام واحدهای صنفی در بستری که ایجاد شده است، ‌ گفت: ارتباط با درگاه bahar99.ir به صورت رایگان است و فروشگاه‌های اینترنتی که بستر فروش را در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌دهند، تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را برای استفاده کسب و کارها اعمال کرده‌اند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور