محافظت از کارمندان در شرایط بحران
چگونه مدیران صنعت نمایشگاهی می توانند عدم قطعیت را هدایت و رهبری کنند؟
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مساله کووید-19 سبب وحشت در سرتاسر جهان شده است. طبق مطالعات علمی صورت گرفته همه ما می دانیم، احساسات و هیجانات مسری هستند و واکنشی که مدیران یک صنعت بروز می دهند در کل سیستم و سازمان انتقال می یابد، با توجه به اینکه در این شرایط مدیران هم نگران ایمنی خود، خانواده شان و در کنار آن سلامت کسب و کار خود هستند و از آن واهمه دارند، اما باید در زمان خطر و ناامنی ثبات خود را حفظ کنند، تا با مطلع نگاه داشتن کارکنان و مشتریان خود تاثیر مثبتی بر شرایط آن ها داشته باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از اداره امور بین الملل و پژوهش نمایشگاه بین المللی مشهد، شاید تصور کنیم که مردم در جامعه غنی از اطلاعات امروز هر نوع آگاهی مورد نیاز را از منابع مختلف کسب می کنند، اما همیشه اینطور نیست سازمان ها در کنار سایر دستگاه های اطلاع رسانی مسئول هستند تا از منابع معتبر اطلاعات را به دست بیاورند و سپس آن را در چارچوب فعالیت تجاری خود انتخاب و اعلام کنند.
بسیاری از ما که در صنعت نمایشگاهی فعالیت می کنیم از بحران های دیگر عبور کرده ایم، همه آن بحران ها تمام شده اند و ما قدرتمندانه ظاهر شده ایم.
بیماری های واگیردار در سرتاسر دنیا شیوع داشته اند؛ از قبیل سارس، ابولا و HIV با این همه می دانیم که اگر به درستی آن ها را کنترل کنیم قوی تر می شویم.
سوال اینجا مطرح می شود که ما چگونه می توانیم از منظر یک کسب و کار، کارمند و مشتری قوی تر ظاهر شویم؟ قطعا نمی توانیم کارکنان و مشتریان خود را در خط مقدم بحران ها قرار دهیم، بخصوص در چنین شرایطی که زندگی مردم و سلامت آن ها به خطر
خواهد افتاد. پس چه باید کرد؟ ما می توانیم دور کاری را در شرکت اجرا کنیم. مطمئن شویم که آن ها ابزارها و منابع لازم را در اختیار دارند. تصمیم گیرندگان را شناسایی کنیم.
در همین راستا، کارفرماها باید بدانند که این شرایط برای کارکنان جوانتر جدید است چرا که این اولین بار بوده که با بحران روبرو شده اند پس باید به آن ها حس امنیت و ثبات دهید.
متاسفانه این بیماری کماکان شیوع دارد. ابتدا تصور می شد که این بحران به چین محدود است، اما به سرعت متوجه شدیم این طور نیست و هم اکنون سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است، شاید در این شرایط بهتر باشد که در سازمان ها گروه های کوچکی، از افرادی که اعتبار بیشتری دارند، تشکیل داد و به آن ها مسئولیت و اختیار داد تا بتوانند به سرعت تصمیم گیری کنند.
واقع گرایانه با دیگران ارتباط برقرار کنید و بر آینده ای پرامید تمرکز داشته باشید. دوران بد هرگز همیشگی نیستند، البته همینطور دوران خوب! اولویت شما باید کارکنان، مشتریان یا کسانی باشند که در زنجیره تامین شما هستند و نه نگرانی درباره عاقبت این ماجرا.
اگر بتوانید نیازهای آنان را تامین کنید و نسبت به وضعیت آن ها توجه داشته باشید، وفاداری بزرگی ایجاد خواهید کرد، این دوره است که قابل اعتماد بودن مهمترین شایستگی و قابلیت است.
در محیط کار، کارکنان باید به انجام کار خود ادامه دهند، به دنبال فرصت ها برای حمایت از یکدیگر باشند، از ارائه اطلاعات نادرست و مضطرب کننده
بی اساس خودداری کنند، نگرانی ها را مدیریت کنید.
شما می توانید انرژی بسیاری برای "چه خواهد شد" صرف کنید، بله (نگرانی ها) معتبر هستند اما نگذارید که چون زنجیری به پای تان بپیچند. ما باید به روش هایی فکر کنیم که مانع وقوع این نگرانی ها شوند، ضمن این که خاطر جمع هستیم سازمان مان طرحی برای این شرایط در دست دارد که آن را ابلاغ می کند و هر کس بهترین عملکرد خود را ایفا می کند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ