آخرین مطالب

/یادداشت اختصاصی/

نقش غرفه‌سازی در جایگاه ویژه برند اخبار مراکز همایش و نمایشگاهی

نقش غرفه‌سازی در جایگاه ویژه برند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: امروزه نمایشگاه‌ها به یک روال عادی در روابط تجاری و سازمانی تبدیل شده اند و هر ساله حضور در رویدادهای متعدد، ارائه ایده های خلاق، طراحی گرافیکی جذاب در جنبه های مختلف از جمله غرفه سازی ، کمپین های مشارکتی و یا استندهای تبلیغاتی سعی در جذب بیشتر مخاطب و معرفی برند معتبر دارند. در واقع نمایشگاه یک رویداد سازمان یافته است که در آن اراده کنندگان و بازدید کنندگان میتوانند باکنشهای سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد ، رقابت و همکاری با یکدیگر بپردازند.شاید بتوان به زبان ساده تر نمایشگاه را مکانی برای تبلیغات زنده دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این تبلیغات میتواند برای کالا، خدمات، اطلاعات، فرهنگ، تاریخ، طبیعت و جاذبه های گردشگری یک شرکت، سازمان، شهر، استان و یا حتی کشور در سطح جهانی باشد.  از این رو روش و نحوه طراحی و ساخت غرفه، همچنین گرافیک و تبلیغات و بازاریابی در معرفی هر چه بهتر محصولات و خدمات یک برند بسیار موثر و حائز اهمیت است .حضور در یک فضای رقابتی نیازمند هوشمندی و بهره گیری از حداقل فرصتها است. غرفه سازی نمایشگاهی فرصتی است برای معرفی و شناساندن هویت و شخصیت یک برند در سطح کشور و یا حتی حضور در عرصه های بین المللی. 

در سال‌های اخیر که مشتریان انبوهی ازاطلاعات را به دست آوردند، رقابت پذیری و حفظ سهم بازار یک مقوله پیچیده و پرچالش شده است. ابزارها و روش های ارتباطی و تعاملی کمتر از گذشته روی مخاطبان تاثیر گذار است و تمامی حرکات نشآت گرفته از بنگاه‌ها، به طور مستمر مورد ارزیابی و ارزش گذاری قرار گرفته است، از این رو برندسازی در دهه های اخیر یکی از روش های پرکاربرد برای تصویر سازی و ذهنیت سازی در مشتریان بوده است.

تعاریف و رویکرد های متفاوتی نسبت به برند وجود دارد که همگی ریشه در زاویه نگاه مصرف کننده یا شرکت دارد، مدت ها بود که برند را بخشی از محصول فیزیکی قلمداد میکردند که به واژه، نام یا علامت تجاری تقلیل یافته بود . در تبلیغات و برنامه های حال حاضر بازار ایران نیز همیشه برند را با نشان تجاری یکسان می شناسند. آنچه از برند این روزها مورد توجه قرار می گیرد مجموعه ای از قول ها و تعهدات است که به دنبال اعتماد و ثبات ذهنیت مشتریان است. 

برند واژه، نماد، طرح یا حتی ترکیبی از آن هاست که هدف آن شناساندن محصولات یا خدمات  به مشتریان و گروه هدف است که قابلیت ایجاد تمایز دارد. بنابر این ایجاد گزینه برتر و ممتاز که باعث ایجادتمایز از سایر رقبا می شود از جمله کارکردهایی است که برند به بنگاههای کسب وکار هدیه میکند. 

توسعه و برند و مفاهیم وابسته به آن را میتوان نتیجه توسعه زندگی شهری دانست که در آن ساکنین پر مشغله زمان و توان مقایسه دو به دوی محصولات و خدمات را نداشته. بنابراین از سیگنالها و میانبر ها استفاده می شود تا بتوان در لحظه به سرعت و با اطمینان تصمصیم گیری و خریدکرد. این سیگنالهای اطمینان بخش نحوه معرفی برند است که در ذهن مشتریان به عنوان مفاهیم ویژه جایگاه یابی شده اند.

 اضافه کردن قدرت و توان یک برند به خدمات و محصولات و به کارگیری فرایندی نظامند و هدفمند برای خلق تمایز با استفاده از این قابلیت و توانایی ها را میتوان برند سازی یا برندینگ دانست. بنابراین برند سازی می تواند شامل فعالیتهای عینی و ذهنی باشد که به خلق یک مفهوم متمایز و دارای ارزش در ذهن مخاطبان همراه باشد.

جای توجه دارد، که برند سازی چیزی فراتر از انتخاب نام و تصویر به یک سازمان یا مجموعه ای از سازمان است. به همین دلیل میتوان برند سازی را تلاش بلند مدت با بهره گیری از مهارتها و منابع تعریف کرد. 

برای نیل به این اهداف تعریف شده باید دانست که برندینگ مثل جریان رودخا نه ایی است که زنده ماندن آن منوط به جاری بودن آب است. این جاری بودن همان حفظ استانداردها، ارزشها و و استمرار حفظ فعالیتهایی که مستقیم و غیر مستقیم به شهرت و اعتبار برند اثر گذار است و ساخت برند را فرایندی نظام مند و سیستمی می کند . اگر کمی دقیقتر به این فرایند نظام مند نگاه شود مشخص است که برای ایجاد ذهنیت و افزایش موفقیت محصول یا خدمتی که زیر لوای برند ارائه می شود باید ابزارها و روش های مختلفی به کار گرفته شود. ابزارهای ارتباطی مثل تبلیغات ، روابط عمومی و مکانیزهای اثرگذار روانشناختی در خارج سازمان ماهیت و هویت برند را سازماندهی وجانمایی می کند. 

از ابزارهای شاخص و بسیارتاثیرگذار در معرفی برند و محصولات غرفه سازی نمایشگاهی است که یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش حضور یک برند در هر نمایشگاه میباشد. غرفه سازی در واقع دفتر کار هر برند یاشرکت است و نمایانگر ذهنیت برند، فعالیت و شخصیت یک کسب و کار محسوب میشود.

حضور در نمایشگاه و ضرورت غرفه سازی برای هر کسب و کاری همانند لباسی است که مدیرعامل آن را بر تن می کند. هر چقدر حضور در یک نمایشگاه و روند طراحی و ساخت غرفه و ارائه خدمات و محصولات برند دقیقتر، برازنده تر، هوشمندانه تر، و بروزتر باشد شخصیت والاتر و هویت سازمانی برتری را از برند مورد نظرمعرفی و ارائه می کند. 

غرفه سازی نمایشگاهی ابزاری قدرتمند، دقیق و زائیده برنامه ریزی منسجم مشارکت کننده ( برند ) و ائده خلاق طراح و اجرای منحصر به فرد پیمانکار برای نمایش انواع فعالیت‌ها و تکنیک های بازاریابی و فروش است. 

هر شرکت برای حضور موفق در نمایشگاه لازم است به کمک مشاوران و طراحان غرفه ساز غرفه خود را تبدیل به مکانی خاص برای جذب بازدیدکنندگان نماید و با ایجاد بستری مناسب در جهت اراده خدمت و محصولات وجه تمایزی چشمگیر نسبت با رقبای خود ایجاد نماید. 
یاداشت از: ریحانه عیار؛ معمار، آرشیتکت و مدیرعامل شرکت مهندسی معماران رادیس

به گزارش پایگاه خبری ایران مراسم نیوز، شرکت مهندسی معماران رادیس، غرفه ساز مورد تایید انجمن غرفه سازان ایران و دارای گرید غرفه سازی است که در حوزه ی طراحی و ساخت غرفه های لوکس نمایشگاهی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی،  برندشاپ و همچنین طراحی تخصصی گرافیک و تبلیغات  سابقه طولانی و موثر دارد. 



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور