/یادداشت اختصاصی/
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: امروزه نمایشگاهها به یک روال عادی در روابط تجاری و سازمانی تبدیل شده اند و هر ساله حضور در رویدادهای متعدد، ارائه ایده های خلاق، طراحی گرافیکی جذاب در جنبه های مختلف از جمله غرفه سازی ، کمپین های مشارکتی و یا استندهای تبلیغاتی سعی در جذب بیشتر مخاطب و معرفی برند معتبر دارند. در واقع نمایشگاه یک رویداد سازمان یافته است که در آن اراده کنندگان و بازدید کنندگان میتوانند باکنشهای سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد ، رقابت و همکاری با یکدیگر بپردازند.شاید بتوان به زبان ساده تر نمایشگاه را مکانی برای تبلیغات زنده دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این تبلیغات میتواند برای کالا، خدمات، اطلاعات، فرهنگ، تاریخ، طبیعت و جاذبه های گردشگری یک شرکت، سازمان، شهر، استان و یا حتی کشور در سطح جهانی باشد. از این رو روش و نحوه طراحی و ساخت غرفه، همچنین گرافیک و تبلیغات و بازاریابی در معرفی هر چه بهتر محصولات و خدمات یک برند بسیار موثر و حائز اهمیت است .حضور در یک فضای رقابتی نیازمند هوشمندی و بهره گیری از حداقل فرصتها است. غرفه سازی نمایشگاهی فرصتی است برای معرفی و شناساندن هویت و شخصیت یک برند در سطح کشور و یا حتی حضور در عرصه های بین المللی.
در سالهای اخیر که مشتریان انبوهی ازاطلاعات را به دست آوردند، رقابت پذیری و حفظ سهم بازار یک مقوله پیچیده و پرچالش شده است. ابزارها و روش های ارتباطی و تعاملی کمتر از گذشته روی مخاطبان تاثیر گذار است و تمامی حرکات نشآت گرفته از بنگاهها، به طور مستمر مورد ارزیابی و ارزش گذاری قرار گرفته است، از این رو برندسازی در دهه های اخیر یکی از روش های پرکاربرد برای تصویر سازی و ذهنیت سازی در مشتریان بوده است.
تعاریف و رویکرد های متفاوتی نسبت به برند وجود دارد که همگی ریشه در زاویه نگاه مصرف کننده یا شرکت دارد، مدت ها بود که برند را بخشی از محصول فیزیکی قلمداد میکردند که به واژه، نام یا علامت تجاری تقلیل یافته بود . در تبلیغات و برنامه های حال حاضر بازار ایران نیز همیشه برند را با نشان تجاری یکسان می شناسند. آنچه از برند این روزها مورد توجه قرار می گیرد مجموعه ای از قول ها و تعهدات است که به دنبال اعتماد و ثبات ذهنیت مشتریان است.
برند واژه، نماد، طرح یا حتی ترکیبی از آن هاست که هدف آن شناساندن محصولات یا خدمات به مشتریان و گروه هدف است که قابلیت ایجاد تمایز دارد. بنابر این ایجاد گزینه برتر و ممتاز که باعث ایجادتمایز از سایر رقبا می شود از جمله کارکردهایی است که برند به بنگاههای کسب وکار هدیه میکند.
توسعه و برند و مفاهیم وابسته به آن را میتوان نتیجه توسعه زندگی شهری دانست که در آن ساکنین پر مشغله زمان و توان مقایسه دو به دوی محصولات و خدمات را نداشته. بنابراین از سیگنالها و میانبر ها استفاده می شود تا بتوان در لحظه به سرعت و با اطمینان تصمصیم گیری و خریدکرد. این سیگنالهای اطمینان بخش نحوه معرفی برند است که در ذهن مشتریان به عنوان مفاهیم ویژه جایگاه یابی شده اند.
اضافه کردن قدرت و توان یک برند به خدمات و محصولات و به کارگیری فرایندی نظامند و هدفمند برای خلق تمایز با استفاده از این قابلیت و توانایی ها را میتوان برند سازی یا برندینگ دانست. بنابراین برند سازی می تواند شامل فعالیتهای عینی و ذهنی باشد که به خلق یک مفهوم متمایز و دارای ارزش در ذهن مخاطبان همراه باشد.
جای توجه دارد، که برند سازی چیزی فراتر از انتخاب نام و تصویر به یک سازمان یا مجموعه ای از سازمان است. به همین دلیل میتوان برند سازی را تلاش بلند مدت با بهره گیری از مهارتها و منابع تعریف کرد.
برای نیل به این اهداف تعریف شده باید دانست که برندینگ مثل جریان رودخا نه ایی است که زنده ماندن آن منوط به جاری بودن آب است. این جاری بودن همان حفظ استانداردها، ارزشها و و استمرار حفظ فعالیتهایی که مستقیم و غیر مستقیم به شهرت و اعتبار برند اثر گذار است و ساخت برند را فرایندی نظام مند و سیستمی می کند . اگر کمی دقیقتر به این فرایند نظام مند نگاه شود مشخص است که برای ایجاد ذهنیت و افزایش موفقیت محصول یا خدمتی که زیر لوای برند ارائه می شود باید ابزارها و روش های مختلفی به کار گرفته شود. ابزارهای ارتباطی مثل تبلیغات ، روابط عمومی و مکانیزهای اثرگذار روانشناختی در خارج سازمان ماهیت و هویت برند را سازماندهی وجانمایی می کند.
از ابزارهای شاخص و بسیارتاثیرگذار در معرفی برند و محصولات غرفه سازی نمایشگاهی است که یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش حضور یک برند در هر نمایشگاه میباشد. غرفه سازی در واقع دفتر کار هر برند یاشرکت است و نمایانگر ذهنیت برند، فعالیت و شخصیت یک کسب و کار محسوب میشود.
حضور در نمایشگاه و ضرورت غرفه سازی برای هر کسب و کاری همانند لباسی است که مدیرعامل آن را بر تن می کند. هر چقدر حضور در یک نمایشگاه و روند طراحی و ساخت غرفه و ارائه خدمات و محصولات برند دقیقتر، برازنده تر، هوشمندانه تر، و بروزتر باشد شخصیت والاتر و هویت سازمانی برتری را از برند مورد نظرمعرفی و ارائه می کند.
غرفه سازی نمایشگاهی ابزاری قدرتمند، دقیق و زائیده برنامه ریزی منسجم مشارکت کننده ( برند ) و ائده خلاق طراح و اجرای منحصر به فرد پیمانکار برای نمایش انواع فعالیتها و تکنیک های بازاریابی و فروش است.
هر شرکت برای حضور موفق در نمایشگاه لازم است به کمک مشاوران و طراحان غرفه ساز غرفه خود را تبدیل به مکانی خاص برای جذب بازدیدکنندگان نماید و با ایجاد بستری مناسب در جهت اراده خدمت و محصولات وجه تمایزی چشمگیر نسبت با رقبای خود ایجاد نماید.
یاداشت از: ریحانه عیار؛ معمار، آرشیتکت و مدیرعامل شرکت مهندسی معماران رادیس
به گزارش پایگاه خبری ایران مراسم نیوز، شرکت مهندسی معماران رادیس، غرفه ساز مورد تایید انجمن غرفه سازان ایران و دارای گرید غرفه سازی است که در حوزه ی طراحی و ساخت غرفه های لوکس نمایشگاهی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، برندشاپ و همچنین طراحی تخصصی گرافیک و تبلیغات سابقه طولانی و موثر دارد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ