برگزاری جشنواره «313 ثانیه انتظار» در فضای مجازی
جشنواره و مسابقات
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در تشریح برنامههای نیمه شعبان با عنوان «صبح امید» گفت: با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامههای نیمه شعبان در فضای مجازی برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیانپور ـ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ـ در تشریح برنامههای این سازمان در ایام نیمه شعبان گفت: با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن، برنامهها در فضای مجازی برگزار میشود تا مردم بتوانند با ماندن در خانه نیز در برنامهها مشارکت داشته باشند.
وی افزود: از جمله برنامههای نیمه شعبان میتوان به جشنواره فیلمهای «313 ثانیهای انتظار» اشاره کرد. این جشنواره با مشارکت شبکه قرآن و مسجد مقدس جمکران و با شعار «برای ظهور، همدل باشیم» برگزار میشود. علاقهمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند با موضوع مهدویت، فرهنگ انتظار، عدالت، مقاومت، شهدا، اقتصاد و ... در دو بخش اصلی و رقابتی و جنبی شرکت کنند. در بخش اصلی میتوانند فیلم، مستند و پویانمایی و در بخش جنبی نیز نماهنگ در 313 ثانیه تولید و برای جشنواره ارسال کنند.
فاطمیانپور در ادامه گفت: پویش مجازی «هدیهای به امام زمان(عج)» با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار میشود. برای شرکت در این پویش مردم میتوانند تصویر آذینبندی و چراغانی خانه و در منازل خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. همچنین میتوانند در بخشهاینقاشی، طرح گرافیکی، عکسنوشت، شعر و داستان شرکت کنند. ضبط شعرخوانی، مداحی، قرائت دعای سلامتی و دعای فرج، ضبط ویدئوی یک دقیقهای و بیان دلگویه با امام زمان(عج)، تقدیم یک کار خوب در ایام نیمهشعبان به امام زمان(عج) با ثبت تصویر یا ضبط ویدئو، برگزاری جشن خانگی و جشن مجازی با ثبت تصویر یا ضبط ویدئو از دیگر بخشهای این پویش است. این پویش محدودیت سنی ندارد فقط شرکتکنندگان باید آثار خود را در اینستاگرام و با هشتک #بهیاداو و #بهسویآسمان همراه با تگ کردن صفحه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) chashmbe_rahe12@ و فرهنگسرای مترو farhangsarametro@ منتشر کنند.
وی بیان کرد: همچنین با همکاری و مشارکت شبکه پنج سیما برنامه «عطر عاشقی» که یک مجله تلویزیونی است، تولید و پخش میشود. مسابقه کتابخوانی «طاووس اهل بهشت» با محوریت کتاب «خورشید مغرب» اثر محمدرضا حکیمی به صورت مجازی از دیگر برنامههای نیمه شعبان است. ویدیوهای تصویری با عنوان «کلیپ انتظار» توسط سازمان فرهنگی هنری تولید و در فضای مجازی منتشر میشود. همچنین پرچمهایی برای نصب در تاکسیها و اتوبوسهای شهر تهران توسط این سازمان تولید میشود.
وی به برپایی نگاهگذر در 16 ایستگاه مترو اشاره کرد و گفت: طرحهای گرافیکی با موضوع نیمه شعبان و با عنوان «در انتظار روز نو» در ایستگاههای متروی تهران به نمایش گذاشته میشود. همچنین کلیپهای تصویری صامت با موضوع «ظهور منجی» برای نمایش در مانیتورهای واگنهای مترو تولید و منتشر میشود.
فاطمیان پور در ادامه تصریح کرد: مانند سالهای گذشته «پویش دعای فرج» در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) برگزار میشود. همچنین در شب میلاد حضرت مهدی(عج) با همکاری سازمان زیباسازی و ستاد نیروهای مسلح، مراسم نورافشانی در 108 نقطه تهران اجرا میشود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری به رونمایی از دو آلبوم و یک قطعه موسیقی با موضوع انتظار اشاره کرد و گفت: آلبوم «شرق آدینه» به خوانندگی محمد معتمدی، آلبوم «شادمانهها» مجموعهای از قطعات موسیقی از خوانندههای مختلف با موضوع مهدویت و قطعه موسیقی به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی مهران مهرنیا توسط مدیریت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری تولید و در ایام نیمه شعبان در فضای مجازی منتشر میشود.
فاطمیانپور در پایان گفت: همزمان با شب میلاد مهدی موعود برنامهای با همکاری امور مساجد و بسیج مناطق انجام میشود. ساعت 20:45 نور افشانی داریم. از ساعت 20:55 تا 21 همزمان با پخش دعای فرج از تلویزیون از بلندگوی همه فرهنگسراها و مساجد دعای فرج پخش میشود و بعد از آن ساعت 21 ذکر یا مهدی با مردم گفته میشود. ساعت 21:10 بالنهایی به صورت نمادین با عنوان «به سوی آسمان» از مجموعه فرهنگسراها به اهتزاز در میآید. همچنین طرح نذر «313 هزار شاخه گل صلوات نذر قدوم مبارکش» با مراجعه شهروندان به این لینک در حال اجراست. علاقهمندان در این طرح ضمن نذر صلوات، میتوانند خطاب به امام زمان(عج) دلنوشته بنویسند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ