بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: به نظر می رسد که بسیاری از شرکتها، نمایشگاه ها به خصوص نمایشگاههای تجاری را جنبه اصلی استراتژی بازاریابی خود در نظر میگیرند. اما مزایای این امر چیست؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نمایشگاههای تجاری می توانند سکوی ایده آلی را فراهم آورند که بتوانید تمام آنچه در تجارت شما وجود دارد را به نمایش بگذارید.
اما فراموش نکنید در ابتدا شما همواره باید قبل از انجام یک رویداد، تحقیقات خاصی انجام دهید.هزینه منصفانه یک غرفه چقدر است و آیا این قیمت نشانگر دستاوردهای احتمالی تجارت شما در رابطه با فروش، تبلیغات و مخاطبین است؟ آیا تمام مواد مورد نیاز را از قبل تهیه کرده اید و اگر اینطور نیست چگونه می توانید این مواد را تهیه کنید؟ نمایشگاه ها به غرفه، مواد و مهمتر از همه، این نمایشگاه ها به ساخت و ساز و تمرین دقیق و آماده سازی اطلاعات نیاز زیادی دارند. اگر مواردی که در ادامه ذکر میشود را به درستی انجام دهید میتوانید اطمینان حاصل کنید که به اهداف خود خواهید رسید.
شبکه سازی
نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای ایجاد مخاطبین و شبکهسازی در بازار خاص شما هستند. از این رو با ذهن باز در این نمایشگاه ها شرکت کنید زیرا چنین رویدادهایی اغلب می تواند منجر به مشارکت، خدمات جانبی یا مشتریهای جدید شود. به همین دلیل است که نمایشگاه ها نسبت به تبلیغات گران قیمت مانند تبلیغات در روزنامه یا تبلیغات آنلاین، برای مشاغل موفق تر هستند.
از تجربه خود بیاموزید
نمایشگاهها فرصتی برای سنجش رقابت است. با این حال بسیاری از تیم های بازاریابی بر روی موضع خود بیش از حد پافشاری میکنند و کسب و کار خود را پیچیده و از جمع جدا شده اند. غالباً همین افراد هستند که شکایت دارند که وقتی سعی در تبلیغ محصولات یا خدمات خود دارند، کسی نمی خواهد گوش کند. همیشه مراقب باشید و استراتژی، محصولات و خدمات رقبا را تحلیل کنید. آیا آنها چیزی را که شما نیستید ارائه نمی دهند؟ سعی کنید اقداماتی رقابتی در بازار منتخب خود رقم بزنید.
تماس حضوری
برای بسیاری از مشاغل که برنامه بازاریابی روزانه آنها شامل ایمیل و فروش تلفنی است، تماس رو در رو با صاحبان مشاغل ذیربط اغلب می تواند یک تغییر مثبت را اثبات کند. به همین علت از آن به عنوان فرصتی برای تقویت مهارت های ارتباط مشتری استفاده میکنند. ایجاد روابط محکم همان چیزی است که دنیای کسب و کار به آن نیاز دارد.
بعد از رویداد
برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما از این رویداد به طور کامل سود می برد، ایده خوبی است که یک برنامه عملی بسازید تا بتوانید پس از این رویداد به طور صحیح همه موارد را دنبال کنید. بدون هیچ گونه برنامه عملی شما از این نمایشگاه کاملاً بهره مند نخواهید شد. مهم است که یک لیست تهیه کنید و فقط آنچه را که یاد گرفته اید و چگونگی برنامه ریزی آن را در سازمان خود اعمال کنید در نظر بگیرید. همچنین مهم است که شما بعد از این رویداد مدتی را اختصاص دهید تا بتوانید مواردی را که ممکن است شما انجام داده باشید پیگیری کنید. این عمل را تا چند هفته پس از این رویداد ترک نکنید. اگر تصور میکنید که این رویداد میتواند برای شما بسیار سودمند باشدبا سازمان دهندگان رویداد در تماس باشید تا در نمایشگاه بعدی نیز شرکت کنید.
نکته حائز اهمیت این است که این رویدادها در مورد ایجاد روابط پایدار است.
این گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج منبع خبر بلامانع است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ