گذر از نگرش سنتی به نوین در صنعت نمایشگاه مغفول مانده است
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: نمایشگاه بعنوان صنعتی که با سایر صنایع ارتباط تنگاتنگی دارد نمی تواند خود را محصور در داخل مرزهای یک کشور نماید ومدعی آوردن جدیدترین تحقیقات وفناوری از سایر کشورها به داخل باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، شیوه مدیریت امروزی بر نمایشگاهها بایستی بر بینش گسترش بازرگانی متمرکز گرددتا از تفکر گرفتن نتیجه آنی به سمت گسترش ارتباطات واطلاعات تجاری میان بخش های مختلف تولید ، تجارت والگوبرداری شیوه های نوین مرتبط حرکت نماید.
مدیریت امروز می طلبد تا علاوه بر برنامه ریزی درازمدت ، آموزش جدی افراد وفعالین این حوزه به شناخت وتحقیق عمیق بازارها بپردازد واز تغییرات ناگهانی رویدادهای نمایشگاهی جلوگیری نماید.
در دوره ای که ایران در این صنعت حرفی برای گفتن داشت برخی کشورهای منطقه این صنعت را هنوز نمی شناختند شاید به دلیل جوابگو بودن وضعیت جاری آن زمان ، از رشد وپیشرفت مغفول ماندیم . بنابراین استفاده از فرصت ها و اندیشیدن به روابط بین الملل وارتباط با دست اندرکاران صنعت در خارج از مرزها ،ایجاد زیرساخت های حرفه ای ،حضور درگردهمایی های جهانی وپایه ریزی یک استراتژی موفق برای مشارکت در نمایشگاههای بین المللی بستر مناسبی جهت آشنایی با پدیده های نوین علم وصنعت وبازارهای جدید فراهم می نماید.
نمایشگاه بعنوان صنعتی که با سایر صنایع ارتباط تنگاتنگی دارد نمی تواند خود را محصور در داخل مرزهای یک کشور نماید ومدعی آوردن جدیدترین تحقیقات وفناوری از سایر کشورها به داخل باشد.
طبیعی است که وجود یک تیم خبره در واحد بین الملل هر شرکت نمایشگاهی می تواند با جذب مشارکت کننده وبازدید کننده خارجی در نمایشگاه ضمن بالا بردن سطح کیفی نمایشگاه ورسیدن به استانداردهای تعریف شده اتحادیه جهانی نمایشگاه وتوسعه صنعت ،زمینه ورود ومعرفی مستقیم تکنولوژی های روز دنیا را به عرصه صنعت کشور نیز فراهم آورد.
البته در شرایط کنونی تحریم ، بدلیل عدم احساس امنیت تجاری ونتیجه بخش ندانستن مشارکت در نمایشگاهها از دلایل عدم تمایل شرکت های خارجی می باشد .
با این وجود ، نقش این واحد جهت تعامل با بخش های بازرگانی سفارت های خارجی در ایران وهمچنین با روابط بین الملل اتاق بازرگانی بصورت معرفی ظرفیت های تجاری استان ها از طریق نشست ها و دعوت به بازدید از رویدادهای در حال برگزاری که باعث اعتماد سازی می گردد را جدی بگیریم وتقویت نماییم .
بطور حتم علاوه بر مسوولیت دست اندرکاران صنعت نمایشگاههای کشور، سایر دستگاههای حامی صنعت نیز بایستی در این زمینه فعالتر عمل نمایند.
فروغ کیهانی ، دبیر کل انجمن نمایشگاههای بین المللی ایران
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ