برای نجات گردشگری بعد از کرونا چه باید کرد؟
ایجاد بیمه گردشگری پس از بحران ضروری است
اخبار صنعت گردشگری
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: عامل توسعه خوشه گردشگری یزد ایجاد بیمه گردشگری را پس از بحران ضروری دانست و گفت: فعالان این صنعت با همراهی خود و حمایت دولت و صنعت بیمه در اوقات بحرانی، حداقل درآمد را داشته و بتوانند برای روزهای پررونق آماده شوند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، «محمد مهدی شرافت» در رابطه با گسترش ویروس کرونا و به تبع آن بحرانهای متاثر از شیوع این ویروس، عنوان کرد: معتقدم در مرحلهای هستیم که هنوز متاسفانه نشانهای از توقف رشد و کاهش اثرات این اپیدمی جهانی در کشور مشاهده نمیشود لذا طرح هر مسئلهای که مدیریت بحران را دچار اضطراب، تردید و حتی اتلاف ناچیز کند، خطاست چرا که مدیریت کشور در تلاش برای پایان دادن به این بحران و کاهش ابعاد فاجعه به لحاظ تلفات انسانی و سایر بخشهاست.
وی افزود: قطعاً مدیریت کشور هم در این شرایط، شنوای پیامهای این چنینی نیست و از سوی دیگر مردم نیز گرفتاریهای خود را دارند و همدردی و همراهی مناسبی را نخواهند داشت.
این مسئول که تجربه شهرداری و مدیریت میراث فرهنگی استان یزد را نیز در کارنامه خود دارد، با بیان این که وضعیت در حوزه گردشگری متفاوتتر است، گفت: در حالی زمان بروز این بحران با ایام نوروز و تعطیلی باستانی و گسترده ایرانیان منطبق شده که در این فصل همواره اوج سفر و گردشگر را شاهد بودیم اما در این بازه زمانی توصیه اصلی «در خانه ماندن است» لذا همه مردم و مسئولان اثر آن را بر صنعت و خدمت گردشگری با تمام وجود لمس میکنند.
وی از اقدام بسیار شایسته هتلها و مراکز گردشگری یزد یاد کرد و گفت: این بخش بدون ابلاغ دستور و به صورت خودجوش در ابتدای بحران مراکز خود را تعطیل کردند و آمادگی خود را برای همکاری با ستاد بحران برای هر گونه کمک و وظیفهای توسط ستاد اعلام کردند که این اقدامات باید در خاطرهها ثبت شود.
شرافت گردشگری در یزد را بسیار نوپا دانست و گفت: این صنعت در یزد در حالی به تازگی در حال مطرح شدن در کنار سایر بخشهای اقتصادی استان مانند صنایع مختلف، معادن و کشاورزی بود که با بحران کرونا مواجه شد لذا میتوان ضربه اقتصادی بحران کرونا را از این زاویه بسیار سنگین ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: البته از زاویه دیگر و از آنجایی که هنوز استراتژی، هدف گذاری و برنامهی مدون و جامع مورد تایید تمام ذینفعان و ذیمدخلان حوزه گردشگری در یزد وجود ندارد، این تجربه تلخ میتواند در تنظیم چارچوبهای ضروری برای این صنعت، بسیار مهم و مفید باشد.
این فعال گردشگری ابعاد ضررهای جانی و مالی بحران کرونا را در حال افزایش خواند و تصریح کرد: بنا بر این بدون ارائه تحلیلی از ضررهای اقتصادی به عموم مردم، باید ابعاد مختلف مؤثر بر جنبههای مختلف را رصد و تدوین کرد تا با ورود به منحنی منفی گسترش کرونا با هماهنگی کامل، برنامه جانشینی این فرصت بزرگ آماده شود.
ضرورت ایجاد بانک گردشگری با مدیریت منابع مالی در تنگناها
مدیر کل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد پیشنهاد کرد: وزارت میراث و گردشگری باید از حالت انفعال خارج شود و چند مورد را با توجه به درک عینی فاجعه کنونی پیگیری کند که این موارد شامل طرح سازمان دهی تعطیلات کشور، تعطیلات تابستانه و زمستانه و کم کردن تعطیلی نوروز است چرا که هجوم مردم در این تعطیلات، هم کیفیت تعطیلات و هم کیفیت خدمات را کاهش داده و همچنین با ترافیک کاذب، جان مردم را به خطر انداخته و محیط زیست را با مشکل جدی روبرو کرده است.عامل خوشه گردشگری در استان یزد ایجاد بیمه گردشگری را از دیگر موارد ضروری عنوان کرد و گفت: ضرورت این مهم از آنجایی است که فعالان این صنعت با همراهی خود و حمایت دولت و صنعت بیمه در اوقات بحرانی، حداقل درآمدی داشته و بتوانند برای روزهای پررونق آماده شوند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بانک گردشگری، خاطرنشان کرد: ایجاد این بانک نه فقط در نام بلکه در عمل بانکی که با مدیریت منابع مالی در وقت تنگناها به فکر صنعت گردشگری باشد و در دوران رونق از منافع گردشگری بهرهمند شود، ضروری است.
شرافت ایجاد رسانه مستقل برای مخاطب شناسی، آگاهی عمومی و تخصصی و انسجام فعالان مختلف در حوزه گردشگری را نیز یادآور شد و گفت: در شرایط حاضر باید ضمن اعلام آمادگی به ستاد مربوطه برای هر گونه کمک به حل بحران، دستورالعمل و توصیهها انجام شود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ