راهاندازی کمپین حمایت از صنایعدستی ایران در فضای مجازی
جشنواره و مسابقات
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن بازارچهها و نمایشگاههای فروش صنایعدستی که همه ساله در آستانه عید نوروز برگزار میشد، جشنواره مجازی عیدانه صنایع دستی با هدف فروش و عرضه محصولات صنایعدستی راهاندازی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، بر اساس اعلام روز یکشنبه میراث آریا، «نیما ذاکری سعید» یکی از گردانندگان کمپین حمایت از صنایعدستی ایران گفت: این کمپین با همکاری معاونت صنایعدستی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نسبت به معرفی هنرمندان صنایعدستی ایران اقدام کرده تا ضمن معرفی هنرمندان، تولیدات آنها برای فروش به مردم در فضای مجازی به صورت رایگان معرفی شود.
این هنرمند رشته سراجی سنتی افزود: هشتگی با نام #عیدانه_مجازی_صنایع_دستی در فضای مجازی در نظر گرفته شده است. همه تولیدکنندگان میتوانند با این هشتگ تولیداتشان را برای فروش و ارسال راحت در معرض نمایش گذارند.
ذاکری سعید با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در شب عید که بهترین موقع فروش تولیدات هنرمندان صنایعدستی است، باعث شده مردم کمتر به مکانهای عمومی، فروشگاهها و مغازهها برای خرید کردن بروند، ادامه داد: با کاهش خرید و فروش در مکانهای عمومی، خیلی از هنرمندان صنایعدستی که به امید فروش شب عید بودند با لغو شدن بسیاری از نمایشگاههای صنایعدستی روبهرو شده و با این اوصاف، ضررهای زیادی را این صنف متحمل میشود.
این هنرمند تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه، اعضا و گردانندگان کمپین حمایت از صنایعدستی ایران، در حال حاضر بهترین راه فروش تولیدات هنرمندان صنایعدستی را در فضای مجازی میدانند و ارسال آثار از طریق پست یا تیپاکس انجام میشود تا مشتری و تولیدکننده بتوانند بهراحتی با هم ارتباط برقرار کنند.
او افزود: کمپین حمایت از صنایعدستی ایران که کانالهایی که در فضای مجازی در اختیار دارد، شروع به تبلیغ محصولات و تولیدات هنرمندان کرده است. مشخصات هنرمند، نام تولیدکننده، نام رشته، استان و سابقه فعالیت، آدرس کارگاه، شماره تماس وآدرس صفحه تولیدات هنرمند، به صورت رایگان برای فروش معرفی شده است.
عضو کمپین حمایت از صنایعدستی ایران در پایان خاطرنشان کرد: از همه مردم برای حمایت از هنرمندان صنایعدستی تقاضای همراهی داریم. همینطور همه میتوانند تولیداتشان را با مشخصات کامل برای این کمپین ارسال کنند تا تولیدات آنها در پیجهای کمپین به نمایش گذاشته شود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ