بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: ایران با توجه به اقلیم و شرایط خاص فرهنگی، اقتصادی و علمی که داراست یکی از کشورهای پر رویداد محسوب میشود به طوری که تعداد همایشها و نمایشگاههایی که در طول سال در کشور برگزار میشوند حتی از بعضی کشورهای بزرگ صنعتی نیز فراتر میرود و میزان گردش مالی این رویدادها نیز رقمی قابل توجه است؛ اما متاسفانه علیرغم برگزاری رویدادهای متعدد در ایران، کیفیت و نحوه برگزاری آنها در سطح مطلوبی نیست؛ پس چگونه یک رویداد موفق برگزار کنیم؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، هیچ چیز بیشتر از برگزاری یک رویداد تاثیرگذار و بدون نقص نمیتواند مشتریها را به شرکت در رویدادهای بعدی تشویق کند. برگزاری رویداد یا ایونت، یکی از بهترین راهها برای رشد و توسعهی کسبوکار است و حتی میتواند فرآیند سوددهی را تسریع کند. از این رو به چند نکته اساسی برای برگزاری یک رویداد موفق اشاره میکنیم:
شناخت صحیح مخاطب: ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید و رویداد را مناسب با مخاطبان خود طراحی کنید. نکته بعدی در این امر محتوای رویداد شماست. باید سعی کنید محتوایی که در اختیار شرکتکنندگان رویداد خود میگذارید، باکیفیت و بهروز باشد و از گفتن حرفها و مطالب تکراری پرهیز کنید.
نحوه ارائهها و سخنرانیها: داشتن خلاقیت و نوآوری در نحوه ارائه دادن، به جذابیت و افزایش سطح علاقهمندی شرکتکنندگان در رویداد میافزاید. همچنین سعی کنید انتظارات مخاطبان خود را آرامآرام بالا ببرید؛ مثلا اگر اولین رویداد خود را با سخنرانی افراد معروف آغاز کنید، مخاطبان شما انتظار دارند که در رویداد بعدی فردی معروفتر را دعوت کرده باشید و اگر این اتفاق نیفتد، آنها از شما دلسرد میشوند
طراحی و اجرای رویداد: این بخش فرایندهایی دارد که اگر به آنها دقت نشود، میتواند باعث شکست شما شود. شناسایی نیاز مخاطب، طراحی اولیه رویداد، بررسی و تحلیل ذینفعان و مستند کردن تجربهها از جمله بخشهای این فرایند بهشمار میآید؛ همچنین باید جلساتی برای هماندیشی با همکاران و حامیان برگزار شود.
اطلاعرسانی یک رویداد: زمانی که شما رویداد خود را بهدرستی اطلاعرسانی کنید، مخاطبان و شرکتکنندگان بیشتری را خواهید داشت. اطلاعرسانی باعث میشود اعتبار رویداد شما افزایش یابد؛ همچنین اگر اطلاعرسانی خوب و گستردهای داشته باشید، میتوانید اسپانسرها و حامیان بهتر و قویتری را برای رویداد خود جذب کنید.
بازاریابی یک رویداد: حذف فروشندگی، تبادل ارزشها و پاسخگویی مناسب به مشتریان از جنبههای صحیح بازاریابی است. یکی از عوامل مهم در امر بازاریابی، زمانسنجی درست برای ارائه محصول یا خدمات است.
سالن و مکان برگزاری رویداد: این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. امکانات محل، دسترسی آسان و نزدیک بودن به خدمات شهری نیز از جمله مواردی است که برگزارکننده یک رویداد باید به آنها توجه کند؛ همچنین پذیرایی متنوع و باکیفیت در افزایش وفاداری افراد به رویدادهایی که برگزار میکنید، تاثیر زیادی دارد.
نظرخواهی از شرکتکنندگان: از شرکتکنندگان در رویداد بخواهید که درباره رویداد شما نظر دهند و پیشنهادات و انتقادات خود را بیان کنند؛ زیرا با کمک همین نظرات بهراحتی میتوانید رویداد خود را بهتر و در نحوه برگزاری رویداد، خلاقیت ایجاد کنید
استمرار یک رویداد و تعدد برگزاری آن: سعی کنید که در رویدادهای ابتدایی از سخنرانهای معروف و مشهور استفاده نکنید و این کار را پلهپله انجام دهید. همچنین مدت زمان برگزاری رویداد در دریافت بازخوردهای خوب تاثیر مستقیم دارد
ایمیل شب قبل برگزاری: حتما لیست ایمیل ثبت نام کنندگان را داشته باشید وشب قبل به آنها ایمیل بزنید و جزئیات کاملی از شرایط مراسم بگویید.
درگیر کردن مخاطب: در همایشها با توجه به طولانی بودن آنها مخاطب خسته میشود و شما نیاز به شارژ انرژی او دارید. فرآیندی تعریف کنید که مخاطب با همایش درگیر شود و از شرایط شنونده خارج شود.
در پایان فراموش نکنید که برگزاری رویداد، راه هوشمندانهای برای جذب مشتری جدید و تشکر از مشتریهای قبلی است. پس در حرفهایتر برگزار آن از هیچ تلاشی فروگذاری نکنید.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ