بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیر اداره کل موزهها از کاهش ساعت کاری موزههای پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس دستور استانداری، همه موزههای فعال استان تهران تا ساعت 15 فعال خواهند بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، محمدرضا کارگر عنوان کرد: با توجه به بخشنامه استانداری تهران مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات در پایتخت، موزههای فعال تهران نیز تا ساعت 15 به کار خود ادامه میدهند. بر این اساس، ساعت فروش بلیت کاخموزههای تهران از ساعت 9 صبح تا 14 است و کادر اداری موزهها تا ساعت 13 فعال خواهند بود.
به گفته او، این دستور تا اطلاع ثانوی و بهتر شدن شرایط در تهران پایدار است.
این صحبتها در حالی مطرح میشوند که به نظر میرسد همه صحبتها و رایزنیهای انجامشده برای تعطیلی موزههای زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا کنون بیجواب مانده است و سرانجام، استانداری تهران فقط توانست دستوری مجزا برای ادارات زیر نظر مدیریت خود در پایتخت صادر کند.
با اعلام نخستین خبرها از شیوع ویروس کرونا در کشور و ابلاغ بیانیههایی از برخی دستگاههای فرهنگی و هنری مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی موقت فضاهای فرهنگی و هنری، هرچند نخست برای چند ساعت اعلام شد که «موزهها و اماکن تاریخی زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استانهایی که در معرض تهدید کرونا قرار دارند تا پایان هفته تعطیل شدند»، اما کمتر از 10 ساعت بعد مسؤولان وزارتخانه تصمیمگیری نهایی برای تعطیل شدن یا نشدن موزههای زیر نظر این وزارتخانه را به «ستاد کرونا» در وزارت بهداشت محول کردند، که البته هنوز هیچ خبری از جلسههای مبارزه با ستاد کرونا درباره فعالیت موزهها منتشر نشده است.
این در حالی است که برخی از باستانشناسان نیز در صفحههای شخصی خود در فضای مجازی درخواست کردهاند در این شرایط، کاوشهای باستانشناسی نیز فعلا متوقف شوند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ