نمایشگاه گلف فود؛ فرصتی طلایی برای رشد تجاری و اقتصادی
اخبار رویدادهای جهان
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: نمایشگاه گلف فود (Gulfood) دبی یکی از اصلیترین پایگاههای توسعهی تجارت شرکتهای موادغذایی در جهان است که سالانه میزان بیش از پنج هزار عرضهکننده محصولات غذایی از 150 کشور است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از شرکت پتروکهکشان تجارت آسیا، بیستوپنجمین دوره نمایشگاه گلف فود در تاریخ 16 الی 20 فوریه 2020 (27 بهمن الی 1 اسفند 1398) در مرکز تجارت جهانی دبی(Dubai World Trade Centre) در حالی برگزار شد که بیش از 5 هزار عرضهکننده موادغذایی و نوشیدنی از پنج قاره جهان در آن حضور داشتند.
نمایشگاه گلف فود دبی 2020
سالانه تولیدکنندگان مطرح این عرصه در این نمایشگاه اختصاصی جمع میشوند تا آخرنی دستاوردهای خود را به بازارهای هدف خود شامل کشورهای آسیای میانه، شمال آسیا و آفریقا معرفی کنند.
حضور بازدیدکنندگان و خریدارانِ 150 کشور
برگزاری نمایشگاه Gulfood برای بیست و پنجمین بار و جذب تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر فعالان حوزه موادغذایی از 150 کشور، بیش از هر چیز بیانگر موفقیت دستاندرکاران این رویداد بینالمللی در معرفی آن به عنوان مرکزی برای توسعه روابط تجاری و جستجوی بازارهای جدید در سطح بین المللی است.
اهمیت نمایشگاه Gulfood در توسعه بازارهای صادراتی به میزانی است که بسیاری از وزیران حوزه اقتصاد و کشاورزی در این نمایشگاه شرکت میکنند تا نمایندگان کشور خود را در این بازار جهانی همراهی کنند. از آن جمله میتوان به وزرا و مقامات کشورهایی چون ایران، افغانستان، ترکیه، اندونزی، آمریکا، انگلیس، استرالیا و بحرین اشاره کرد.
از سوی دیگر، انتخاب دبی به عنوان مکان Gulfood در سال2020 نشان میدهد که این شهر همچنان کانون توجه تجارت بینالملل و محل برگزاری بزرگترین و مهمترین رویدادها، سمینارها و کنفرانسهای جهانی است.
بسیاری از شرکتکنندگان Gulfood سفارشهای کل سال مالی خود را در دوره 5 روزه نمایشگاه میبندند. مروری بر گزارشهای سالانه این نمایشگاه نشان میدهد که ارزش سفارشهای دریافت شده از سوی 70 درصد از شرکتکنندگان Gulfood بیش از 500 هزار دلار است.
حضور 5000 هزار عرضهکننده مواد اولیه
نمایشگاه غذا و نوشیدنی Gulfood دبی در سال 1987 به عنوان یک رویداد دوسالانه شروع به کار کرد اما بعدها تبدیل به یک رویداد سالانه شد. از زمان شروع برگزاری این نمایشگاه تا کنون، رشد زیادی در آن اتفاق افتاد و تبدیل به مکانی شد که هر ساله 150 کشور با پنج هزار عرضهکننده مواد اولیه در آن حضور دارند تا طعمها، علایق، سلایق جدید و نوآوریهای خود در صنعت موادغذایی را به نمایش بگذارند و آینده مصرف غذا و نوشیدنی در تمام دنیا را تحت تأثیر قرار دهند.
با افزایش فضای نمایشگاه Gulfood دبی، بالارفتن تقاضای شرکتهای مواد غذایی برای رزرو غرفه، رشد قراردادهای منعقد شده با خریداران جدید در نمایشگاه، نبود زمان کافی برای بازدیدکنندگان جهت انجام مذاکره با غرفهداران و برگزاری کنفرانسهای جهانی سالیانه، همگی منجر به تصمیمگیری مدیران مرکز تجارت جهانی دبی برای افزایش زمان برگزاری نمایشگاه از 4 روز به 5 روز شد.
موضوعات نمایشگاه گلف فود دبی 2020
نمایشگاه محصولات غذایی Gulfood دارای 4 شاخه مختلف مواد غذایی، انواع نوشیدنیها، هتلداری، رستوران و کافهداری است که هر کدام از این شاخهها، دارای غرفههای اختصاصی خود میباشند که هر کشوری در آنجا محصولات و نوآوریهایش را در معرض دید عموم قرار میدهد.
بازدیدکنندگان نمایشگاه گلف فود دبی 2020
بازدیدکنندگان نمایشگاه گلف فود، تولیدکنندگان مواد غذایی، وارد کنندگان، صادر کنندگان، صاحبان رستورانها، خردهفروشها، مقامات دولتی، برندهای تجاری، توزیعکنندگان و عمدهفروشها، آشپزها و سرآشپزها میباشند.
دسترسی آسان به عرضه کنندگان 5 قاره دنیا
حضور در نمایشگاه Gulfood دوبی فرصتی منحصربهفرد برای تولیدکنندگان و بازرگانانی است که خواستار توسعه فعالیت خود در حوزههای مرتبط با صنعت غذا و آشامیدنی هستند. این نمایشگاه همچنین میتواند قدمی مثبت در راستای راهاندازی کسبوکاری نو در بخش صنایع غذایی باشد، چرا که متخصصان بینالمللی این حوزه با برگزاری سمینارهای متنوع در طول پنج روز تجربیات و دانستههای خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهند. حضور قابل توجه تولیدکنندگان و عرضهکنندگان موادغذایی و نوشیدنی در سطح محلی، منطقهای و بینالمللی در این نمایشگاه منجر شده که قیمتهای جهانی در بخش صنایع غذایی در این نمایشگاه تنظیم شوند.
اهمیت نمایشگاه Gulfood به حدی است که متخصصان این حوزه بر این باورند «اگر از نمایشگاه گلف فود سال تجاری خود را شروع کنید، بدون تردید یک سال کامل و موفق تجاری را پشت سر خواهید گذاشت.»
حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاه گلف فود دبی 2020
هر ساله بسیاری از شرکتهای ایرانی مطرح در عرصه موادغذایی و نوشیدنی در نمایشگاه Gulfood شرکت میکنند تا با نمایندگانی از تولیدکنندگان برتر جهانی ملاقات کنند. امسال نیز بیش از 50 شرکت ایرانی در قالب یک مجموعه گروهی با ارائه تنوعی از محصولات طبیعی، ارگانیک، سالم، حلال و باکیفیت ایرانی در این نمایشگاه حاضر شدند تا از فرصتهای موجود برای معرفی آخرین دستاوردها و تولیدات خود به جهان موادغذایی بهره ببرند. البته به نظر میرسد به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ایران، محدودیتهای شرکتهای کشتیرانی در انجام بارگیری کالاها و نوسانات باراز ارز، شرکتهای ایرانی در نمایشگاه امسال با محدودیتهایی رو به رو شدند و چندان نتوانستند تجارت بینالمللی در این زمینه را برای رشد اقتصادی شرکتهای خود به ارمغان آورند.
شرکت پتروکهکشان تجارت آسیا نیز با برند (Infinity Nuts) از جمله صادرکنندگان محصولات غذایی در ایران است که به منظور شبکهسازی با شرکتهای مطرح موادغذایی در منطقه خاورمیانه، آشنایی با تجربیات شرکتهای مطرح بینالمللی و همچنین معرفی محصولات خود در این نمایشگاه حضور داشت.
این شرکت با سبد متنوعی از محصولات غذایی چون خرما، عسل، پسته، کشمش و سایر خشکبار ایرانی، همچنین میوههای تازه مثل کیوی و انواع سیب صادراتی، محصولات خود را به مقاصد صادراتی از جمله هندوستان، پاکستان و روسیه ارائه میکند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ