آخرین مطالب

بررسی جایگاه رسانه‌های تخصصی در نمایشگاه‌های بین المللی ایران/ قسمت دوم مقالات مرکز توانمندسازی و تسهیلگری رویدادها

بررسی جایگاه رسانه‌های تخصصی در نمایشگاه‌های بین المللی ایران/ قسمت دوم

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه تجاری و اقتصادی کشور در سال 1338 تاسیس شده است. این شرکت در تمامی این سال‌ها نمایشگاه‌های بسیاری در سطوح مختلف برگزار کرده و در چشم‌انداز شرکت بر پیشرو بودن در کیفیت خدمات نمایشگاهی و استانداردسازی فرآیندهای تخصصی با به‌کارگیری تکنولوژی های نوین در راستای توسعه تجارت داخلی و خارجی، تاکید شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، بدیهی است اهمیت نقش رسانه‌های تخصصی در مجموعه‌ای که در سال فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای توسعه اقتصادی کشور انجام می‌دهد بیش از سایر مجموعه‌ها است، زیرا رسانه تخصصی می‌تواند صدای رسای تاثیر این فعالیت‌ها بر روند توسعه باشد.
فرهنگ بهره بردن از رسانه تخصصی
رسانه‌‌ها وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات و جزئیات رویدادها هستند که عرصه زندگی فردی و اجتماعی را دگرگون کرده‏ اند. در ابتدا شاید در همه‌ی حوزه‌ها رسانه‌های تخصصی اندک بودند و تعداد زیادی از رسانه‌ها رسالت اطلاع‌رسانی در همه جوانب را سرلوحه خود قرار می‌دادند. اما به تدریج بسیاری از سازمان‌ها، اصناف و واحدها پی بردند که باید یک رسانه تخصصی در کنار خود داشته باشند تا همگام با آن‌ها در اصلاح امور حرکت کرده و اطلاعات تخصصی‌تر و صحیح‌تر را به گوش جامعه هدف خود برساند. 
میزان استقبال شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از رسانه تخصصی چقدر است؟
اگر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنیم به خوبی می‌بینیم رسانه‌هایی که در این مراسم حضور یافته‌اند به دو دسته تقسیم می‌شوند:
الف: رسانه‌های عمومی پربازدید (تعداد این رسانه‌ها در مراسم افتتاحیه بسیار اندک است)
ب: رسانه‌های عمومی متوسط و ضعیف ( تعداد این رسانه‌ها بیش از رسانه‌های دسته اول است)
در طول نمایشگاه نیز که 4 روز به طول می‌انجامد برخی از این رسانه‌ها حضور دارند. سوال مهم این است مسئول ستادهای خبری با چه نوع تفکر و رویکردی رسانه‌های تخصصی را از قلم می‌اندارد؟
رویکرد و هدف رسانه‌ها از پوشش اخبار مربوط به نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟
به نظر می‌رسد در تمام این سال‌ها رسانه‌های عمومی تنها برای پوشش اخبار مربوط به مسئولین در مراسم افتتاحیه و یا اختتامیه نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و نشستن پای دردودل غرفه‌دار در نمایشگاه برای کسی اولویت نیست. مگر غیر از این است که تا غرفه‌داری نباشد نمایشگاهی نیز بر پا نمی‌شود و تا مشکلات غرفه‌داران در نمایشگاه برطرف نگردد، رشد و رونق اقتصادی مدنظر برگزارکنندگان حاصل نمی‌شود.
نتیجه‌گیری:
تاکنون استقبال چشم‌گیری از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از رسانه‌های تخصصی این حوزه صورت نگرفته است. این امر می‌تواند به دلیل عدم آگاهی از فواید بهره‌ جستن از این رسانه‌ها باشد و یا می‌تواند به دلیل سنتی‌گرایی مدیران این شرکت باشد. بدون شک هر سازمانی با این وسعت فعالیت پیچیدگی‌های درونی زیادی دارد که می‌تواند تصمیم‌گیری‌های صحیح را تحت تاثیر قرار دهد.
در قسمت‌های بعدی این گزارش به سراغ برخی از برگزارکنندگان نمایشگاهی می‌رویم تا نظر آن‌ها  را درخصوص نقش رسانه تخصصی در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران جویا شویم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور