آخرین مطالب

عوامل موفقیت در برپایی نمایشگاه/ نمایشگاه داران در غرفه سازی به این موارد توجه کنند اخبار نمایشگاه

عوامل موفقیت در برپایی نمایشگاه/ نمایشگاه داران در غرفه سازی به این موارد توجه کنند

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: عوامل موفقیت در برپایی نمایشگاه و مواردی که برای انتخاب میزبانان غرفه سازی و تجهیزات نمایشگاهی باید در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،همان‌طور که می‌دانید یکی از عواملی که باعث به دست آوردن موفقیت در نمایشگاه‌ها می‌شود غرفه سازی است. علاوه بر غرفه سازی عامل دیگری که بر موفقیت تأثیر می‌گذارد فرد میزبان است. فردی که در غرفه میزبانی می‌کند باید دارای ویژگی‌های باشد که در این مطلب برای شما شرح می‌دهیم.
بنابراین اگر قرار است در نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنید بعد از طراحی غرفه سازی باید به فکر میزبانی که قرار است در آن حضور پیدا کند باشید زیرا این میزبان نقش بسزایی دارد و طرز رفتار و بیان و نوع پوشش میزبان باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کند که این مورد باعث می‌شود ارتباط بین صاحبان غرفه با دیگران بیشتر شود که ارتباط بیشتر موجب فروش بیشتر می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید بعد از تکمیل شدن غرفه سازی اداره ی غرفه را به دست بگیرید باید یکسری نکات را رعایت کنید. در ادامه این نکات را برای شما شرح داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

 

اداره کنندگان غرفه نمایشگاهی

همان‌طور که گفته شدن علاوه بر نکاتی درباره غرفه سازی میزبان غرفه نیز نقش بسزایی در موفقیت و رسیدن به اهداف شرکت  دارد. بنابراین صاحب غرفه بایستی میزبانان غرفه را به درستی انتخاب کند تا در اداره غرفه دچار مشکل نشود. اداره کنندگان غرفه عبارت‌اند از:

یک نفر به عنوان مدیر غرفه که وظیفه ی رهبری تمام کارکنان غرفه نمایشگاهی را برعهده دارد.

یک شخص که نمایند ه معتبر شرکت است و عضو هیئت مدیره یا مدیر عامل و یا ... می‌باشد.

کارکنان فنی که بایستی در غرفه ها وجود داشته باشند.

کارشناس تجارت بین المللی شرکت نیز بایستی در غرفه وجود داشته باشد.

کارشناس صادرات نیز بایستی در غرفه حضور داشته باشد.

کارشناس فروش که مسئولیت عقد قرارداد و ارسال کالا ها دارد. این شخص علاوه بر این موارد فعالیت های مربوط با فروش را نیز بر عهده دارد.

شخصی به عنوان مترجم نیز باید حضور داشته باشد. مخصوصاً برای نمایشگاه‌های بین المللی.

کارشناس روابط عمومی

 کارشناس مطبوعاتی

فردی به عنوان خدماتی که وظیفه ی پذیرایی و نظافت غرفه را دارد.

تمام این افرادی که برای شما نام بردیم بعد از تکمیل شدن غرفه سازی و شروع نمایشگاه بایستی در داخل غرفه حضور داشته باشند. این افراد در موفقیت نمایشگاه نقش مهمی دارند پس این افراد باید از تمام توانایی و هوش خود برای رسیدن به اهداف شرکت استفاده کنند.



 انتخاب اداره کنندگان غرفه بر اساس چه مواردی باید باشد؟

برای انتخاب اداره کنندگان غرفه بایستی موارد زیر را در نظر گرفت:

این فرد باید به نوع پوشش و وضع ظاهری خود و کارکنان اهمیت زیادی دهد.

این شخص باید به زبان کشور میزبان و زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

نوع رفتاری این فرد با دیگر کارکنان و مشتریان باید بسیار نیکو باشد.

این فرد بایستی دارای تحمل بالا در کار زیاد باشد.

همچنین این فرد بایستی دارای چهره ای جذاب باشد تا بازدیدکنندگان را جذب کند.

بعد از تکمیل شدن غرفه سازی برای انتخاب فرد مناسب این موارد را در نظر بگیرید.

 

اطلاعات میزبان غرفه

علاوه بر این ویژگی‌هایی که گفته شد میزبان غرفه بایستی اطلاعات کامل و مفیدی داشته باشد و بتواند تمام این اطلاعات را به اداره کنندگان غرفه نیز ارائه دهد. این اطلاعات بایستی شامل موارد زیر باشد:

هدف از غرفه سازی و شرکت در نمایشگاه

شناسایی رقبای شرکت

داشتن اطلاعات کافی از وضعیت فروش محصولات و قیمت‌های آن‌ها

اطلاعات لازم در رابطه با خدمات و تولیدات شرکت

شناخت افرادی که علاقه‌مند هستند

داشتن اطلاعات فنی در رابطه با غرفه سازی

دانستن روش‌های ضبط مکالمات و مذاکرات مشتریان

داشتن اطلاعات لازم درباره‌ی محل برگزاری نمایشگاه

 

وظایف میزبان غرفه

وظیفه ی میزبان غرفه‌ی نمایشگاهی این است که تمام کارکنان را اداره کنند و همین‌طور در بین آن‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

 

علت شکست در نمایشگاه‌ها

چنانچه برنامه‌ریزی‌هایی که برای حضور در نمایشگاه کرده بودید عملی نشد و به هدف خود نرسیدید، ناامید نباشید. زیرا نمایشگاه‌ها مکانی برای عرضه برند و رقابت است و اگر به هدفتان نرسیدید مطمئن باشید در موارد دیگر موفقیت های لازمه را به دست آورده‌اید. در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی آشنا کنیم که در نمایشگاه‌ها دچار شکست نشوید. پس با ما همراه باشید.

 

نمایشگاه درست را انتخاب نکردید

سالانه نمایشگاه‌های زیادی در سراسر جهان برگزار می‌شود.به دلیل وجود نمایشگاه‌های زیاد اغلب برندها به دلیل انتخاب نادرست نمایشگاه شکست می‌خوردند. شما باید قبل از انتخاب نمایشگاهی که قرار است در آن شرکت کنید تحقیق کنید تا متوجه شوید که متناسب با فیلد کاری شما است یا غیر مرتبط است.

سعی کنید قبل از انتخاب نمایشگاه مورد نظر جنبه های لازم را برسی کنید. یکی از این جنبه ها مربوط می‌شود به بازدید مردم. سعی کنید نمایشگاهی را انتخاب کنید که بازدیدکننده ی بیشتری دارد. یکی دیگر از جنبه هایی که باید در نظر بگیرید این است رویداد غرفه سازی است. شما می‌توانید برای رویداد غرفه سازی از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که وجود دارد این است که باید رقیبان موجود در نمایشگاهی که انتخاب کرده‌اید را برسی کنید تا اطلاعات لازم را به دست آورید. بعد از انتخاب نمایشگاه بایستی برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهران و طراحی غرفه آماده شوید.



اهداف بازاریابی

قبل از اینکه بخواهید در نمایشگاهی شرکت کنید باید اهدافتان را از شرکت در نمایشگاه مشخص کنید تا در حول آن هدف در نمایشگاه اقدامات لازم را انجام دهید. مثلاً اگر برای فروش یکسری از محصولات قصد شرکت در نمایشگاه را دارید باید تیم بازاریابی خود را فعال‌تر کنید و یا اگر هدفتان از حضور در نمایشگاه معرفی برند و محصولات و خدمات است، غرفه سازی خود را جذاب‌تر کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. برای این کار حتماً از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید.

 

دست‌کم گرفتن رقابا

اگر در نمایشگاهی به اهداف خود نرسیدید و با شکست مواجه شدید بهترین کاری می‌توانید انجام دهید تا در دفعات بعد دچار شکست نشوید، آنالیز کردن رقبا است. در این موارد شما با قدم زدن در نمایشگاه و برسی غرفه ی رقبا می‌توانید نقاط قوت آنها و نقاط ضعف خود را تشخیص دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید طراحی غرفه های آنها، نحوه ی برخورد کارکنان با مشتریان و عوامل دیگررا به‌صورت دقیق برسی کنید و نقاط ضعف خود را بیابید.

با این کار شما می‌توانید در نمایشگاه بعدی نقاط ضعف خود را برطرف کنید و با قدرت بیشتری در نمایشگاه حضور پیدا کنید. با برطرف کردن نقاط ضعف حتماً به اهداف خود برای حضور در نمایشگاه می‌رسید.

شما می‌توانید برای غرفه های نمایشگاهی خود از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید تا در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

سرمایه گذاری نامناسب بر روی غرفه

یکی دیگر از دلایل شکست این است که شما برای غرفه سازی خود سرمایه گذاری کمی کرده و فقط قصد داشتید به هر شکلی که هست در نمایشگاه حضور داشته باشید. این تصور کاملاً اشتباه است شما وقتی در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند بایستی به بهترین شکل نمایان شوید. زیرا غرفه ی شما نشانه‌ی شرکت و برند شماست.

شما می‌توانید برای غرفه سازی آرمان از اجاره تجهیزات نمایشگاهی استفاده کنید تاکمی در هزینه هایتان صرفه جویی شود.

اگر غرفه ی شما به‌اندازه کافی خوب نباشد هیچ بازدیدکننده‌ای به سمت غرفه ی شما جذب نمی‌شود پس باید برای این کار سرمایه‌ی زیادی در نظر بگیرید و در این کار خساست به خرج ندهید.

شما با استفاده از اجاره تجهیزات نمایشگاهی می‌توانید غرفه ی خود با کمترین هزینه به بهترین شکل طراحی کنید. برای طراحی غرفه حتماً کار به کاربلد بسپارید و از شرکت‌های غرفه سازی مثل غرفه سازی آرمان استفاده کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور