آخرین مطالب

قائم مقام وزیر صمت مطرح کرد:

اکسپو 2020، فرصتی برای بازاریابی کالاهای ایرانی کنفرانس، کنگره و سمپوزیوم

اکسپو 2020، فرصتی برای بازاریابی کالاهای ایرانی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: قائم مقام وزیر صنعت با تأکید بر ضرورت همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی در برگزاری اکسپوی 2020 دوبی گفت: مانور آزمایشی برگزاری اکسپو اردیبهشت 99 اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،حسین مدرس خیابانی در جلسه ستاد ملی اکسپو با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی، گفت: دو هدف کلی رونق توسعه صادرات کالاهای ایرانی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در اهداف این رویداد مهم بین‌المللی برای ایران تعریف شده که بر این اساس باید از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف به منظور استفاده حداکثری از فرصت‌های این رویداد مهم بهره‌برداری نماییم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اظهارکرد: بعد از المپیک دومین رویداد مهم دنیا برگزاری اکسپوهایی است که هر 5 سال یک بار به مدت 6 ماه در یک کشور دنیا برگزار می‌شوند و در آن سایر کشورهای دنیا تلاش دارند تا با بهره گیری از این فرصت، زمینه ساز جذب و خلق ظرفیت‌های جدید شوند.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد تأکید در اکسپو است به نحوی که بتوان این رویداد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به نحو مطلوب به جامعه معرفی کرده و زمینه‌ای را فراهم آوریم که بتوان در یک بسیج عمومی همه امکانات را در بخش‌های ملی و استانی برای شناساندن فرصت‌ها و مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران در صادرات کالا به کار گیریم.

به گفته وی، نقطه نظرات تمامی دستگاه‌های اجرایی باید از سوی ستاد ملی اکسپو دریافت شده و نمود تمامی مصوبات اطلاع رسانی شود تا بتوان خروجی ملموسی را در این رابطه شاهد بود. ضمن اینکه در برش‌های استانی تلاش شود تا از ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های تخصصی هر یک از استان‌های کشور در این رابطه استفاده گردد.

مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت نظرخواهی از تشکل‌های تولیدی و صادراتی به منظور حضور پررنگ و موثر کالاهای صادراتی ایران در این نمایشگاه 180 روزه خاطرنشان کرد: 25 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید به عمل خواهند آورد که فرصت بی‌نظیری را برای بازاریابی کالاهای ایرانی در اختیار صادر‌کنندگان قرار می‌دهد. این در شرایطی است که مهم‌ترین مأموریت ستاد اکسپو تدوین نقشه راهی برای برگزاری برنامه‌های منسجم تدارک دیده شده برنامه‌های پاویون ایران در اکسپوی امارات است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با تأکید بر ضرورت استفاده از مطالعات تطبیقی سایر کشورها در اکسپوهای برگزار شده به ستاد اکسپو مأموریت داد با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نتیجه مطالعات تطبیقی را به نحو مقتضی به کار گیرد.

وی افزود: نمود بیرونی بلوغی که در بخش نمایشگاهی کشور حاصل شده در برگزاری این رویداد 6 ماهه نمایان خواهد شد. پس شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باید خود را آماده کرده و با تمام توان به میدان بیایند.

مدرس خیابانی با اشاره به متراژ پاویون ایران در اکسپوی دبی گفت: 400 متر در طی 180 روز برگزاری این نمایشگاه در اختیار ایران قرار دارد که باید از آن بهره‌برداری لازم صورت گیرد. ضمن اینکه برندهایی باید در این نمایشگاه حضور داشته باشند که در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن دارند. البته در این میان باید مراقب تعدد برندهای صادراتی نیز بود چرا که نام و نشان عرضه شده در این نمایشگاه باید افتخاری برای ایران باشد و از چند صدایی جلوگیری شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: مشکل تعدد تجار در بازارهای هدف صادراتی از جمله چالش‌های پیش روی حضور کالاهای ایرانی بوده به نحوی که علاوه بر اینکه تعدد تجار در بازارهای صادراتی منجر به شکل گیری نرخ پائین برای کالای ایرانی می‌شود، در حوزه واردات نیز منجر به افزایش نرخ در تأمین کالای مورد نیاز می‌گردد.

وی همچنین به ستاد ملی اکسپو مأموریت داد تا ماکتی از پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی 2020 دوبی طراحی کرده و در اردیبهشت سال 99 در قالب برگزاری یک مانور منسجم حضور تمامی دستگاه‌های دست اندرکار و تشکل‌های صادراتی را محک زند.

مدرس خیابانی خواستار تهیه برش‌های ملی و استانی برای برگزاری این نمایشگاه شد و گفت: طیف متنوعی از کالاهای صادراتی از اقلام سنتی تا کالاهای دانش‌بنیان و با فناوری بالا باید در پاویون ایران به نمایش گذاشته شوند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور