یادداشت خبرنگار؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز /علی حبیبی: نمایشگاهها، همایش ها، کارگاههای آموزشی، سمینارها، کنگره ها، سمپوزیوم ها، جشنواره ها و رویدادهای مشابه محل تبادل آخرین اطلاعات و دانش به جامعه است. این رویدادها با چنین ویژگیهایی کارکردی شبیه دانشگاه دارند و در واقع محل یاددهی و یادگیری علوم و فنون مختلف است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این رویدادها باید مشتمل بر ارائه موثرترین، جدیدترین وکاربردی ترین اطلاعات و آگاهی های مرتبط با عنوان این گونه رویدادها باشد و گرنه برپایی آن جز صرف هزینه و وقت، چیز دیگری به همراه ندارد. خیلی از همایش ها، جشنواره ها و نمایشگاهها با رعایت این موارد نه تنها در زمان برگزاری، بلکه پس از مراسم اختتامیه نیز آثار سودمندی برای جامعه در برداشته اند و این منفعت نیز در زمان برپایی تحولات دیگر نیز بروز پیدا کرده است. در مقابل چنین رویدادهایی؛ همایش ها و نمایشگاههایی نیز برگزار شده یا می شود که چنین خصوصیتی نداشته اند و حاوی هیچ اثر مثبتی نیز نبوده است. فلسفه برگزاری چنین رویدادهایی، ارائه آخرین اطلاعات به حاضران و جامعه است. این گونه رویدادها و تحولات در واقع مانند یک مرکز آموزشی یا دانشگاه عمل می کنند و همه شرکت کنندگان در آن، مطالب مورد نیاز خود را فرا می گیرند.
همایش ها، نمایشگاهها و تحولات مانند آن باید همواره درصدد ارائه آخرین یافته های علمی باشند و هیچگاه از ارائه تازه ترین علوم و تکنولوژی غافل نشوند که در غیر این صورت جایگاه خود را در جامعه از دست خواهند داد. نمایشگاه مکانی برای تبلیغ کالا، خدمات، اطلاعات، تکنیک و هنرهای دستی، فرهنگ و تاریخ و طبیعت و جاذبه های گردشگری است که باید بنحو مطلوب به آن بپردازد. دانشگاهها و رویدادهایی مثل همایش، نمایشگاه، سمپوزیوم و سمینار، مراکز ازهم جدا نبوده بلکه مکمل یکدیگر هستند و از این رو باید در جهت تکمیل یکدیگر فعالیت کنند.
دانشگاه محلی برای آموزش دانشجویان و حرکت به سمت تحقیقات و پژوهش است و سپس آموزش ها و فعالیتهای آنان به تولید محصول می رسد. رویدادهایی مانند نمایشگاهها و همایش ها این دستاوردها را به جامعه معرفی می کنند بنابر این هر دو مرکز یک هدف را تعقیب می کنند و آن آموزش و رشد تولیدات است. ما به نسلی از دانشگاه ، نمایشگاه و همایش نیازمندیم که هم تولید علم کنند و هم بتوانند این دستاوردها را به نحو مطلوب به نمایش بگذرانند. برای این کار باید دانشگاهها و نمایشگاههای کاربردی و با کیفیت داشته باشیم. نمایشگاههایی که بتوانند مبادی ورود تکنولوژی نوین به جامعه باشند و ارتباط دانشگاههای داخلی را با خارجی مهیا کنند و همچنین ترویج دهنده تکنولوژیهای مورد نیاز جامعه به دانشگاهها باشند.
امروز جامعه ما بیش از هرزمان دیگر به این ارتباط وعلوم جدید نیازمند است تا جامعه از منافع آن بهره مند شود. پیوند هر چه بیشتر دانشگاه و نمایشگاه دستاوردهای زیادی به همراه دارد و لازم است دستگاههای ذیربط در تسهیل و توسعه این روابط و ارتباط تلاش کنند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ